Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fortsätter här - det blev lite avhugget!

Jag är mest inne på att syna Habina faktiskt. Lite enligt principen det som ser ut som en ulv...

Varför ändrade inte hemlig sin röst till Habina och verkligen räddade sig själv åtminstone till lottning? Hon ändrade till en som var god och bara hade en röst

Å andra sidan - varför skulle Habina lagt en andraröst på en kollega?

Det är precis det här som gör mig helt snurrig just nu, vrider o vänder på det!
 
Tänkte att jag skulle hunnit med leken nu men hann bara skumma igenom. Ska iväg en stund och kommer hem efter 20, kommer hinna rösta i tid i alla fall. Om ni skulle undra vart jag tagit vägen ;)
 
Mammas avgörande röst gör ju att man spontant vill hålla henne som god, samtidigt har jag varit i lyan med Mammas och haft att hon lagt upp mig för lynch (det var min första lek som ond, tusen år sen, o jag var såå sårad, haha! :o:D) så är det någon som jag hade kunnat tro det om att spela så kallt så är det hon. Sen spelar hon som jag tycker som vanligt, ifrågasätter friskt och ofta mig- och det är standard i alla lekar vi haft ihop känns det som. Men min tanke här är väl att om Mammas är en ond som spelar väldigt vågat (snyggt med röständringen isåfall- man kanske kan tänka sig att även en annan ond stod för lynch? Habina och de antog att en ond åker oavsett o då kan vi fixa en snygg alibiröst här?) alternativt en god med bra näsa för vart hon skulle lägga rösten- så vill jag spontant hellre leta onda på annat håll ikväll. Oavsett om det är alibi fick hon ut en ond och det talar ju ändå till hennes fördel. (avd förvirrad, Mammas kan du inte hålla upp en ryktborste om du är ond?? :p)

fortsätter i nytt inlägg.

Hade jag varit ond med hemlig hade jag nog inte röstat ut henne om hon inte typ fått förhinder och ville bli utröstad. Jag hade ju i det läget lika gärna kunnat rösta på @Blacksmithfarm , gärna tidigare eftersom @Niyama verkade vara misstänksam mot henne också. Att rösta ut kollegor bara för att är faktiskt inget jag gör som ond. Nu behöver ni ju inte tro att jag är ond, men ville bara ha det sagt. :)
 
@Mammas

Vad menar du med att du lika gärna kunnat rösta på BSF eftersom @Niyama var misstänksam mot henne också. Utgår du från vad Niyama anser vara misstänkt?

Haha! Det går så mycket lättare att leka om en bestämmer sig för vem en följer resten av leken i början och hoppas på det bästa! :D

Nej, jag menade att jag hade ju också ifrågasatt BSF, så hade jag velat rädda hemlig hade jag tryckt hårdare på det och röstat där och hoppats att @Niyama och någon mer om jag har tur skulle följa mig. Nu ville jag inte rädda hemlig, varför jag inte gjorde det. Som sagt, det var en kommentar på att jag inte röstar ut kollegor bara för att det är roligt om jag är ond.
 
Börjar med lite kommentarer, kommer fler varefter. Kollar på TV samtidigt och skriver i reklampauserna. :p

Funderar på @Ferrari och jag noterar att hon har en helt annan känsla i denna lek än förra leken, när hon var ond. Det ihop med att hon inte borde lägga en första röst på en kollega gör att jag inte ser så stora anledningar att sätta henne som ulv just nu. Att hon lägger en röst på Hemlig gör att jag inte ser det som troligt att hon är ledarvarg.

@Habina lade en andraröst på hemlig, vilket gör att det inte känns troligt att hon är ledarvarg. Jag ser det inte som jättetroligt att hon är ulv heller, som sagt om då inte Hemlig ville åka ut. Hade det varit en strategi borde hemlig ha lagt rösten på någon annan än snurrfian eftersom jag skrivit ut i tråden att jag förmodligen skulle ändra rösten, det borde inte flera i lyan missat även om hemlig gjort det. Så mig eller Hedinn, hon borde inte hunnit se rösten på lenis när hon ändrade. Det känns otroligt att ha det som stategi när det är så få röster lagda och såpass tätt inpå deadline. Så det gör att jag i dagsläget har svårt att se att hon sitter i lyan.
 
Haha! Det går så mycket lättare att leka om en bestämmer sig för vem en följer resten av leken i början och hoppas på det bästa! :D

Nej, jag menade att jag hade ju också ifrågasatt BSF, så hade jag velat rädda hemlig hade jag tryckt hårdare på det och röstat där och hoppats att @Niyama och någon mer om jag har tur skulle följa mig. Nu ville jag inte rädda hemlig, varför jag inte gjorde det. Som sagt, det var en kommentar på att jag inte röstar ut kollegor bara för att det är roligt om jag är ond.

Ja jag har ju svårt att tro att lyan medvetet skulle rösta ut en ulv dag 1. Så svårt är det inte att dela upp rösterna på goda spelare.

Jag har svårt att tro att Habina är luden, det känns snarare som att Hemlig missade att det fanns en till med två röster och bara tog någon på måfå. Så eftersom jag känner att jag inte kommer någon vart i tankebanorna Habina/Hemlig så lämnar jag det för stunden.

Jag reagerar en del på @Niyama och hennes sena röst på BSF. Utan någon egentlig teori mer än att hon inte vågade avgöra. Oavsett vad hade hon inte avgjort om hon röstade på Hemlig. Det skulle isåfall varit Habina?

En vag fundering jag haft under hela dagen är om Niyama faktiskt är ledarvargen, och att hon la en röst på BSF som då enligt min fundering skulle vara ulv. Typ som en fin vink till lyan? Då skulle det också stämma in på min tanke om att en ulv redan lagt en röst på Habina.
 
@quarter4ever kan jag inte säga något om då hon var helt inne i kärleken igår och därför ovanligt inaktiv. Hennes röst var en rätt simpel bop, vilket är fullt förståeligt om man inte varit med tillräckligt mycket för att bilda sig en uppfattningen.

@Mammas verkar hålla med Niyama i mångt och mycket. Så tror inte att båda dom är ulvar, det vore alldeles för uppenbart. Och dessutom satte hon spiken i kistan för Hemlig, vilket hon inte hade behövt göra. Hon kunde likväl behållit sin röst på Snurrus.
 
@cirkus verkar vara inne på att syna Habina, vilket är förståeligt. Samtidigt känner jag att jag gärna hade avvaktat någon dag, så får vi kanske mer att gå på. Cirkus var också den enda som påpekade att Snurrus mest troligt var god, redan innan hon blev käk imorse.
 
Funderar lite på @Blacksmithfarm och det faktum att hon glömmmer att skriva om @Hedinn . Jag har varit med om att en ulv tänkt "skriver om min kollega sist" och sedan glömt det. Å andra sidan är det rätt långsökt. Jag tycker att hon resonerade konstigt med snurris igår, men det känns som hon backar om det idag. Å andra sidan är det inte ett helt ovanligt tankesätt och behöver inte betyda att hon är ond. Jag vet med andra ord inte vart jag har henne just nu. Hon känns sig rätt lik från förra leken, å andra sidan har jag för mig att hon brukar spela ungefär så jämt.
 
(Spöklya, får varje natt bestämma vilken person en deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Ej samma två nätter i rad. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör.)
Vill bara kolla att jag uppfattat rätt om att ingen har en förtrollad röst i dagens DL? Tänker på att det står varje natt och snurrfian hamnade där ju först efter inatt?
Tänkte oavsett att det skulle vara bra att komma ihåg för framtida DL att en måste rösta på någon den inte själv bestämt
 

Fast är cirkus ulv vet hon ju inte säkert att snurrfian är god, eftersom det finns en ledarvarg. Själv är jag kluven, men känner att cirkus får fortsätta vara neutral (trots att hon beskyller mig för att se ut :eek: som en ulv).

Samtidigt känner jag att jag inte har något som känns jättemisstänkt heller. Visst skulle du kunna vara ulv tex, sett till "räddningsförsöket", men det är ju vanskligt att fastna i sånt tänk också.

Känner mig virrig, var det du och Niyama som blev bekymrade när hemlig fick flera röster? *hata spela från mobilen*
 
Skriver lite om roller etc -mest för min egen skull så jag har det i huvudet sedan- hann ju inte fördjupa mig i leken igår

kvar i leken
1. Mammas
2. quarter4ever
4. cirkus
5. Lenis
6. Niyama
7. Ferrari
8. FiaM
10. Hedinn
11. Habina
12. Blacksmithfarm
hemlig lynchas DL1 - ulv
Snurrfian käkas natt1 -bybo


Goda roller kvar

Ängel - får skydda en person mot käk varje natt

siare- som har fått sia i natt- men ska välja en annan som får sia denna natt som kommer
fråga @Idahoe : när ska siaren välja vem som får sia? Innan DL? Och vad händer om tex siaren lynchas - kommer ändå den valda att få sia?

Lösmynta spionen ska ha fått full spioninfo inatt - ulvarna har fått en drällrad Ska välja vem som ska få infon i natt och kommer därefter få en lottad drällrad själv
edit: samma fundering som ang siaren om den som ska få infon väljs inann DL och spionen lynchas - kommer den personen ändå att få infon?

Välsignad - överlever en ulvattack

Bybor

Spöklya -
goda som åker ut hamnar här och får varje natt förtrolla någon att rösta på en person som de valt.

Onda roller kvar:

Ulvar

Ledarvarg
känner till lyan men lyan känner inte till denna .Hamnar i lyan om den blir käkval och annan ulv käkas då istället
 
@Artline har skrivit ett teoriinlägg, #247, och det är inget som sticker ut där. Vettiga funderingar men det säger varken eller om henne.

@quarter4ever har inte skrivit något direkt, och hon är också svår att placera i nuläget. Hon är dock inne och skriver nu så det kan förändras! :up:
 
Så tidigt i leken innan någon info kommit så känns det ju väldigt dumt att påpeka att en spelare mest troligt är god.

Varför då?
Ulvarna vet ju vilka som inte är i lyan så det är ju inte som att outa en nyhet för dom. Jag tycker det är viktigt att goda hittar varann så tidigt som möjligt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp