Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Artline har skrivit ett teoriinlägg, #247, och det är inget som sticker ut där. Vettiga funderingar men det säger varken eller om henne.

@quarter4ever har inte skrivit något direkt, och hon är också svår att placera i nuläget. Hon är dock inne och skriver nu så det kan förändras! :up:

Idag är jag inte upptagen av .... eh... annat - det dröjer till fredag innan jag blir det nästa gång :p
Nu är det "bara" jobb som hindrar mig att delta under dagtid
 
@Niyama har känts god när vi diskuterat. Men erfarenheten säger att det inte spelar någon roll. Hon röstar på BSF för att inte avgöra. Det i sig tycker jag är lite märkligt, bättre att jag avgör än någon potentiell ond? Men även här vet jag ju att alla inte resonerar som jag gör, så kan inte se något direkt skumt i det just nu.
 
Varför då?
Ulvarna vet ju vilka som inte är i lyan så det är ju inte som att outa en nyhet för dom. Jag tycker det är viktigt att goda hittar varann så tidigt som möjligt
Men siare ger en sia till någon annan. Så har hen siat någon som god så lär den få sian. Vet ulvarna vem det är så riskerar den personen att bli käk och sian uteblir.
 
Men siare ger en sia till någon annan. Så har hen siat någon som god så lär den få sian. Vet ulvarna vem det är så riskerar den personen att bli käk och sian uteblir.

Men är någon mest troligt god är det väl bra om det kommer upp, så siaren inte siar den personen? Onödigt att kasta bort en sia om infon ändå kan komma upp i tråden?
 
Varför då?
Ulvarna vet ju vilka som inte är i lyan så det är ju inte som att outa en nyhet för dom. Jag tycker det är viktigt att goda hittar varann så tidigt som möjligt

Jag glömde visst skriva hela meningen. Det är dumt för onda att påpeka att någon är god så tidigt ^^ inte dumt i överlag. Blev visst en miss när jag försökte multitasking.
 
Funderar lite på @Blacksmithfarm och det faktum att hon glömmmer att skriva om @Hedinn . Jag har varit med om att en ulv tänkt "skriver om min kollega sist" och sedan glömt det. Å andra sidan är det rätt långsökt. Jag tycker att hon resonerade konstigt med snurris igår, men det känns som hon backar om det idag. Å andra sidan är det inte ett helt ovanligt tankesätt och behöver inte betyda att hon är ond. Jag vet med andra ord inte vart jag har henne just nu. Hon känns sig rätt lik från förra leken, å andra sidan har jag för mig att hon brukar spela ungefär så jämt.
Jag skriver alla deltagare och vilka de röstat på. Sedan börjar jag gå igenom leken i en annan flik och hoppar fram och tillbaka. Så jag missade Hedinn för att jag inte reagerade på vad hon skrev, dessutom uppmärksammade jag det själv i princip direkt. :)

Fast är cirkus ulv vet hon ju inte säkert att snurrfian är god, eftersom det finns en ledarvarg. Själv är jag kluven, men känner att cirkus får fortsätta vara neutral (trots att hon beskyller mig för att se ut :eek: som en ulv).

Samtidigt känner jag att jag inte har något som känns jättemisstänkt heller. Visst skulle du kunna vara ulv tex, sett till "räddningsförsöket", men det är ju vanskligt att fastna i sånt tänk också.

Känner mig virrig, var det du och Niyama som blev bekymrade när hemlig fick flera röster? *hata spela från mobilen*
@Mammas och @Niyama är jag ganska säker på att det var.:)
 
Men är någon mest troligt god är det väl bra om det kommer upp, så siaren inte siar den personen? Onödigt att kasta bort en sia om infon ändå kan komma upp i tråden?
Nu tänker jag mest på den siaren siat. Men även spionen vet lite och det har du visslingen rätt i.
 
@Hedinn ligger långt ner i inläggsstatistiken med sju inlägg. Varav tre handlar om ett skämt som behövde förklaras, ett är förstainlägget och de resterande tre är röst och teorier/ifrågasättanden. För skralt för att jag ska kunna säga något om henne.
 
@Niyama har känts god när vi diskuterat. Men erfarenheten säger att det inte spelar någon roll. Hon röstar på BSF för att inte avgöra. Det i sig tycker jag är lite märkligt, bättre att jag avgör än någon potentiell ond? Men även här vet jag ju att alla inte resonerar som jag gör, så kan inte se något direkt skumt i det just nu.
Ja, ibland resonerar jag också så men ibland är jag helt enkelt för osäker och stressad. I ett avgörande läge skulle jag aldrig lägga en meningslös röst.

(fick en stund över och surfar på bibblans internet)
 
Men är någon mest troligt god är det väl bra om det kommer upp, så siaren inte siar den personen? Onödigt att kasta bort en sia om infon ändå kan komma upp i tråden?
Samtidigt fick hen inte skicka till samma två dar i rad väl? Så då är det ju bra siaren får hjälp med vilka som kan vara goda och ok att skicka till.

Men det är ju alltid en balansgång mellan att inte hjälpa ulvarna för mycket och att goda ska hitta varandra.
 
Nu tänker jag mest på den siaren siat. Men även spionen vet lite och det har du visslingen rätt i.

Fast här gällde det ju att det var dumt att skriva ut att en tror att någon är god innan nattDL, dvs INNAN siaren gjorde sitt val. Och då ser jag inte relevansen i det, för siarens skull.
 
Jag har inte ens märkt att Hedinn är med. :o

Herregud vad många duktiga det är i denna lek... mammas och Niyama känns nästan som ett tvillingpar också, men det har jag iaf för mig att det inte var med i leken. Men det gör mig skitnojjig, för bägge skriver såna vettiga grejer. :nailbiting: Lurad x 2 säkert... :laugh:
 
Samtidigt fick hen inte skicka till samma två dar i rad väl? Så då är det ju bra siaren får hjälp med vilka som kan vara goda och ok att skicka till.

Men det är ju alltid en balansgång mellan att inte hjälpa ulvarna för mycket och att goda ska hitta varandra.

Givetvis är det så.
 
Har två personer kvar att skriva om (Lenis och cirkus) men först ska jag köpa sprit! (tror det är mindre folk på bolaget nu är fredag förmiddag... :nailbiting: De stänger oavsett 19 så ska hinna till dl :p )
 
Jag har inte ens märkt att Hedinn är med. :o

Herregud vad många duktiga det är i denna lek... mammas och Niyama känns nästan som ett tvillingpar också, men det har jag iaf för mig att det inte var med i leken. Men det gör mig skitnojjig, för bägge skriver såna vettiga grejer. :nailbiting: Lurad x 2 säkert... :laugh:

Det är för att dom skriver samma saker ;) .iallafall känns det som så. Vilket gör mig mer än lovligt nervös.
 
Varför då?
Ulvarna vet ju vilka som inte är i lyan så det är ju inte som att outa en nyhet för dom. Jag tycker det är viktigt att goda hittar varann så tidigt som möjligt
Samtidigt hjälper man dem se vem som inte är ledare.
De gånger jag suttit i lyan med ond utanför har vi nog varit ganska osäkra på vem denne är. Så det är ju en balansgång hela tiden.
 
Ja, ibland resonerar jag också så men ibland är jag helt enkelt för osäker och stressad. I ett avgörande läge skulle jag aldrig lägga en meningslös röst.

(fick en stund över och surfar på bibblans internet)

Jag tänker mer att det är bättre med en förklädd BOP från mig än att onda kan styra lynchen dit de vill. :D
 
1. Mammas fick min röst igår - hon var rätt så förvirrad :p under röstningen igår men slutade med att ändra från goda Snurrfian till ondingen hemlig. En sen och avgörande ändring. Det ligger henne i allafall inte i fatet. (fan våga säga att nån verkar god)
2. quarter4ever - helt omöjligt att säga nånting. Hennes röst på Artline säger väl inte nånting, det var en av de boppigaste jag har sett. Men det är nog första gången som Q spelar och både har tidsbrist och är kär :love:. Å andra sidan så brukar hon inte dra sig för att sticka ut oavsett roll
4. cirkus det är jag

Fortsättning kommer
 
(17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på Blacksmithfarm
Hemlig - ulv
Snurrfian - bybo

så mina funderingar utifrån rösterna så här långt
En hel del av det jag funderar över har redan skrivits av andra men tänkte ändå att jag vill redovisa mina tankar lite då jag inte deltagit så mycket hittills och ser att flertalet har svårt att få grepp om mig (förståeligt)

Mycket i mina funderingar handlar om ledarvargen- den borde väl ha velat visa sig till lyan på något sätt tycker jag?
ett sätt att den kan ha gjort det är att den väljer att följa den i lyan som lägger första rösten i DL från lyan
I så fall har vi habina som lägger röst på hemlig efter att ferrari gjort det Dock känns det rätt långsökt iom att hemlig var ulv? inte skulle väl ledarvargen följa en sådan röst- även om en lyamedlem lagt sin röst där? Så naje känns ju inte särskilt troligt tycker jag i alla fall. Troligare känns det i så fall att både Ferrari och Habina torde vara goda - men inget jag vill skriva i sten- men ingen av de två känns som särskilt misstänkta för stunden

Mer intressant är det i så fall att blacksmithfarm lägger en röst på habina som följs rätt raskt av Lenis
Här kan det vara så att BSF är ulv som ledarvargen Lenis i så fall följer. Eller att båda är ulvar som faktiskt gör ett räddningsförsök av hemlig? Men då borde väl verkligen hemlig lagt sin röst på Habina och inte snurrfian å andra sidan:idea: Båda kan ju också vara goda förstås, eller en av dem god och den andra ond.

Jag funderar också över om hemlig ändrade röst från Niyama för att hon kanske trodde att Niyama var ledarvargen? Och inte bara för att rädda sig själv? Och som flera andra funderat över - varför ändrade hemlig inte röst till habina?

Ledarvargen kan också ha "struntat" i att fälja en ulvs röst - eller rent av lagt en röst på en ulv i slutet för att visa sig

Jag funderar vidare över om inte ledarvargen inte istället försöker visa sig genom sina teoriinlägg? Skriva om de i lyan så det ska framgå att den "vet" vilka de är? Där beror det ju på vilka som är i lyan hur de kan uppfatta det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp