Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är mest inne på att syna Habina faktiskt. Lite enligt principen det som ser ut som en ulv...
bara så jag följer dina tankar här - ligger ju lite efter iom gårdagen .
Varför tycker du att habina ser ut som en ulv?
Är det för att hemlig inte ändrade röst till henne?
 
Verkar lite som om det är ungefär samma saker som diskuteras. Är typ mos i skallen nu såhär sent ;)

Ferrari röstar på Niyama
Då hon la en skum röst igår för att hon inte ville avgöra. Jag tror också att hennes reaktion på Hemligs röstmotivering var ett sätt att visa sig för lyan (så min teori är att hon kan vara ledarvargen).

Risken finns att jag somnar så vill bara lägga en röst för att vara på säkra sidan.

Alltså, aaa - men även q la en röst för att inte avgöra och det är ju inte precis jätteovanligt i DL1 och även Q ville inte avgöra - vilken av röstmotiveringarna menar du att Niyama reagerade på som ett tecken till lyan? Första eller den ändrade?
 
Jag måste erkänna att jag tycker att det är lite märkligt att @Blacksmithfarm tar upp det problematiska i @cirkus "outande" av snurris, när hon själv "outat" mig, habina och ferrari. För jag ser inte så stor skillnad i det, båda sakerna är ju såpass uppenbara att det knappast är en risk att lyan inte tänkt på det, så varför är en grej värre än den andra? Det var, om jag inte missat något inlägg, @Ferrari som tog upp det först, och det har diskuterats under dagen, BSF tar upp det i inlägg #302, där hon skriver
@cirkus, som jag resonerade kring i min genomgång. Hon hade ont om tid, vilket - om hon är ledaren - skulle kunna förklara avsaknaden av vinkningar? Eller så kan hon vara ulv, eller så kan hon vara god. Som påpekats av andra så gissade hon på Snurris som god innan hon käkades, kanske en ond som ville ha alibi, kanske en god som gissade rätt...
Och jag hänger inte med i tankegången här, på vilket sätt visar att en tror att någon är god innan den åker att det är ett alibi för att vara ond? Och igen, varför ta upp det när hon gjort en snarlik sak?
 
Ja - fast å andra sidan så la Habina en andraröst på hemlig :banghead: så jag vet verkligen inte.
jag tänker också att habinas andra röst på hemlig kommer så pass tidigt att det verkligen vore onödigt om hon var i lyan? Som ledarvarg har jag också svårt att få ihop det med att lägga den första andrarösten så tidigt? Borde hon inte i så fall väntat med att rösta helt enkelt?
Märk väl att jag bara tycker att det ser så ut, och inget jag vill skriva i sten
Ibland sker de mest märkliga saker i en ulvlek har jag märkt
Men *tror* att det bara är @bollen__ som kan göra något sådant- dvs att som ond utanför lyan se till att rösta ut en i lyan? (och då har jag för mig att hon gjorde det ganska sent innan DL dessutom?)
resereverar mig för om jag har fel komihåg om det dock
 
Jag blir lite oroad att det är precis som i förra leken, då teoriade ondingarna typ ingenting och gick helt intakta leken igenom. Det finns några som för mig har tydliga pro's and con's - men å andra sidan är de med och teoriar. För mig är det blacksmitfarm och Habina - när det gäller Habina så är det lite antingen eller läge - men med Blacksmith är det mera att hennes resonemang inte redigt håller ihop när det gäller tankarna om att outa goda, fast måste hon vara ond för det? Skulle hon ens tagit upp saken om hon var ond?
 
Jag läste Ferraris inlägg:
@cirkus verkar vara inne på att syna Habina, vilket är förståeligt. Samtidigt känner jag att jag gärna hade avvaktat någon dag, så får vi kanske mer att gå på. Cirkus var också den enda som påpekade att Snurrus mest troligt var god, redan innan hon blev käk imorse.

Jag vet inte riktigt. Så tidigt i leken innan någon info kommit så känns det ju väldigt dumt att påpeka att en spelare mest troligt är god. De enda som vet det så tidigt är ulvarna. Jag vet att jag också tyckte Snurris kändes God utifrån det att hon sa att det är bättre att hon åker än att hon skulle vara delaktig i att rösta ut en viktig roll igen. Har sett det tidigare och då var det minsann en bybo.

Och tyckte att det kändes logiskt. Ska jag vara helt ärlig så dubbelkollade jag inte vad @cirkus hade för grund till att "godförklara" Snurris. Det borde jag ha gjort.
 
Jag blir lite oroad att det är precis som i förra leken, då teoriade ondingarna typ ingenting och gick helt intakta leken igenom. Det finns några som för mig har tydliga pro's and con's - men å andra sidan är de med och teoriar. För mig är det blacksmitfarm och Habina - när det gäller Habina så är det lite antingen eller läge - men med Blacksmith är det mera att hennes resonemang inte redigt håller ihop när det gäller tankarna om att outa goda, fast måste hon vara ond för det? Skulle hon ens tagit upp saken om hon var ond?
Jag är lite snurrig, och inte riktigt tillbaka i "ulvspelsmode" än. Men som svar på din sista fråga - troligtvis inte.
 
Plockar upp Ferraris sammanställning av

Obligatorisk Fråga:
Habina - dopp i grytan
Ferrari- dopp i grytan
FiaM - julskinkan
Niyama - svamprisotto
Snurrfian - julskinkan
Mammas - marsipangris
Hemlig - jultårta
Blacksmithfarm - pepparkaka med ädelost på
Quarter4ever - knäck
Lenis - farmors chokladrulltårta
cirkus - svärmors Jansson
hedinn: lax i fem nyanser


Hm habina och ferrari valde samma - dopp i grytan . Och habina valde först om det står rätt i ordningen på listan (noterar det bara för att habina igår "följde" ferraris röst på hemlig dvs omvänd ordning)
Artline / FiaM valde julskinkan och så gjorde också snurrfian- men där vet vi att snurrfian var god så det kan vi bortse från ledarvargsfunderingar om
hemlig - som vi ju vet var ulv valde jultårta. och där finner jag det lite intressant att Lenis sedan väljer chokladrulltårta :idea:
hedinn valde lax i 5 nyanser och jag noterar att det står ett antal - skulle det kunna vara en vink till lyan om det nu faktiskt ändå är 4 ulvar + en ledarvarg som är onda?

Men jag reagerar lite på Lenis kommentar tidigare

se mitt fetade - det känns ju lite som att hon skulle vilja hojta till lyan?

Som jag nämnt innan, jag hade inte fått min roll när jag skrev om min älsklingsrätt. :)
 
5. Lenis lägger en andraröst på Habina med motiveringen att Habina lägger en andraröst på hemlig :confused: @Lenis hur tänkte du här?
.

Det har jag bemött redan igår innan DL:

Den där var så enkel att jag övervägde att bemöta den redan i röstinlägget men orkade inte. Ska vi jämföra kvaliteter på allas röster så är väl alla förklädda BOPar knappast bättre? Om jag lägger en andraröst för att jag tycker något är misstänkt är det i mina ögon bättre än en andraröst i bop-anda. Hade jag röstat på någons avatar eller julfavvokäk hade jag aldrig lagt en andraröst, vill inte lägga vandraröster på sånt.

Och det står jag för än. Sedan att det var en svag teori är jag den första att erkänna men den slår fasen en teori baserad på måns uppgivna julkäk. Imho :p
 
jag tänker också att habinas andra röst på hemlig kommer så pass tidigt att det verkligen vore onödigt om hon var i lyan? Som ledarvarg har jag också svårt att få ihop det med att lägga den första andrarösten så tidigt? Borde hon inte i så fall väntat med att rösta helt enkelt?

jag vet inte - om Habina är ledarvarg skulle Ferrari då vara ulv och den rösten som Habina följde tänker du? Just det känns väl som ett tveksamt scenario. Det skulle ju i så fall ge Ferrari ett rätt bra alibi och även Habina (som ledarvarg).
 
Ja - fast å andra sidan så la Habina en andraröst på hemlig :banghead: så jag vet verkligen inte.
Fast vad skulle en ond tjäna på att inte rösta på sin kollega i det läget? Det kan ju finnas fler orsaker till att man inte ändrar.

Kan annars lyan haft anledning till att tro att Habina är ledarvargen och därför backat? Det finns ju såna som försökt visa sig genom att rösta på en kollega, även fast det är lite långsökt.
 
jag vet inte - om Habina är ledarvarg skulle Ferrari då vara ulv och den rösten som Habina följde tänker du? Just det känns väl som ett tveksamt scenario. Det skulle ju i så fall ge Ferrari ett rätt bra alibi och även Habina (som ledarvarg).
jo det är lite så jag tänker att det verkar osannolikt- vilket jag också redogjort för tidigare idag
 
Jag blir lite oroad att det är precis som i förra leken, då teoriade ondingarna typ ingenting och gick helt intakta leken igenom.

Ja det var väldigt speciellt att läsa den leken som LL eftersom det bara var goda som teoriade o röstade på varann, onda kunde plättlätt glida med.

Btw är DL 21.30?? för d var väl inte 21? EDIT såg att nån annan redan frågat :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp