Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
jo jag tycker det med - , men vill försäkra mig om att det ändå inte är så
LL bestämmer och det kan tolkas olika :)

Ja, olika LL kan ju ha olika regler för saker såklart men det vore ju omöjligt eftersom efter nattDL är det fritt fram att börja rösta så en trollning kan inte komma senare under dagen, man måste få veta vid nattDL om man blivit trollad.
 
Citerar mig själv.
Gick tillbaka till mitt genomgångsinlägg och där är det Lenis som jag reagerat mest på. Hon har förklarat/försvarat sig sedan dess - men det skulle hon nog göra både som ond och god.
Därför blir det såhär idag.

Blacksmithfarm röstar på Lenis

För att hennes röst skulle kunna vara ett försök att hjälpa ulven hemlig.

Jag VILL gärna tro att ni är onda som tar en smidig väg att få ut mig, och jag tror jag vet hur ni tänker, men det vore samtidigt väl uppenbart om ni samlade era röster så. Så nån borde vara korttänkt på egen hand..
 
Då har siaren alltså fått sia inatt och delat ut ett paket med sia igår som får användas idag?
Siade igår natt och kan inatt dela ut ett paket med sia som kan användas imorgon natt

frågar igen då jag inte fått svar på frågan:
Är det så att det kan finnas en förtrollad röst med redan idag @Idahoe ?
Eller är det först till morgondagens lynch det kommer finnas?
Det fanns ju ingen läktarlya som kunde trolla innan Natt-DL så det är först till imorgon
 
Men detta är verkligen svagt för att vara DL2. Jag har bemött det flera ggr men ändå körs det på en så pass enkel väg. Likadant med Ferraris röst på Niyama. Jag tycker det är väl "lätta" röster när det ändå skrivits så mkt. Skumt.
Men du skriver ju själv:
För jag har jäkligt svårt att bestämma mig ikväll :crazy:
Det är väl inte omöjligt att vi är fler som har svårt att hitta onda (så tolkar jag dig)?

Jag är inte säker på att du är ond, men jag är inte heller säker på att någon annan är det. Alla har - som någon skrev - fördelar och nackdelar.
Jag tycker ofta att det brukar bli lite lättare så fort den första onda åkt ut - men i denna leken stämmer det inte. Fortfarande minst lika svårt som igår...
 
Har varit borta under kvällen men är hemma nu. Har svarat på de frågor jag sett, har jag missat några så tagga mig gärna :)
 
Jag VILL gärna tro att ni är onda som tar en smidig väg att få ut mig, och jag tror jag vet hur ni tänker, men det vore samtidigt väl uppenbart om ni samlade era röster så. Så nån borde vara korttänkt på egen hand..
Har du något alternativ?
Jag kan ändra röst om jag hittar någon som är mer trolig som ond.
 
Men detta är verkligen svagt för att vara DL2. Jag har bemött det flera ggr men ändå körs det på en så pass enkel väg. Likadant med Ferraris röst på Niyama. Jag tycker det är väl "lätta" röster när det ändå skrivits så mkt. Skumt.

Ferrari röstade ju tidigare, men dessa på dig håller jag med om känns väldigt svaga!
 
Fast i så fall delades ju första sian ut INNAN svaret på siarens sia kom. LL skrev ju att det var nattDL som gällde även för paketen.

Nu hängde jag inte med? Du menar att siarens gåvosia inte är utdelad än? Eller ja nä det är väl klart att den inte är har ju bara gått en natt. Poäng där. Men det ändrar ju inte att siaren borde hunnit sia EN person iaf. O fler blir det ju inte.
 
Jag VILL gärna tro att ni är onda som tar en smidig väg att få ut mig, och jag tror jag vet hur ni tänker, men det vore samtidigt väl uppenbart om ni samlade era röster så. Så nån borde vara korttänkt på egen hand..
Varför kan det inte vara två goda som enligt dig gör det enkelt för sig?
 
tiden går alltid så förbaskat fort när det närmar sig DL :idea:

Sitter med huvudbry - det är inte lätt när man missar att följa leken från början märker jag!

grubblar vidare .....
 
Tyckte ju Ferrari kändes skummast nu när jag kollade igenom men hon la ju första rösten på hemlig igår så nja? Dock undrar jag om det inte finns någon ulv bland dessa tre, särskilt som faktiskt ingen av dom blev käk.
 
Asså - nej, jag röstar nu.

Jag har ju funderat i flera varv på Habina, blacksmith och även de som knappt visat sig - så kommer en av dom: Hedinn med ett väldigt märkligt inlägg #335 som jag inlägg #349 och även Q bemöter i #341 so far utan feedback.


cirkus röstar på hedinn
dels för att hon har varit väldigt inaktiv och jag är rädd att det är precis som i förra leken, en ond som glider med. Dels för att hon inte bemöter mina och q's frågor. Det är ju jättestora frågetecken runt just den där händelsen och hennes kommentar i 335 är skitskum faktiskt
 
DL 2
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på Hedinn
 
Och följdfråga @Idahoe
Gäller isåfall samma för spionen (=en händelselös natt innan "paketet" når fram)?
Det är alltså en natt utan sia? Förstår jag rätt då?
Jag kan ju ha rört ihop det fel mot hur man brukar göra :o
Men jag tänkte att eftersom sian är ett paket där man måste göra ett val som mottagare så får man göra det valet först till natten efter. Annars kan det ju bli krångligt om man inte är inne vid Natt-DL tex. Medan spioninfon får man ju färdig info så att säga.

Så, sian skickas i natt men kan användas nästa natt. Spioninfon skickas inatt och kommer fram inatt. Förståeligt? :)
 
Asså - nej, jag röstar nu.

Jag har ju funderat i flera varv på Habina, blacksmith och även de som knappt visat sig - så kommer en av dom: Hedinn med ett väldigt märkligt inlägg #335 som jag inlägg #349 och även Q bemöter i #341 so far utan feedback.


cirkus röstar på hedinn
dels för att hon har varit väldigt inaktiv och jag är rädd att det är precis som i förra leken, en ond som glider med. Dels för att hon inte bemöter mina och q's frågor. Det är ju jättestora frågetecken runt just den där händelsen och hennes kommentar i 335 är skitskum faktiskt

Jag funderade på att snurris röstade på Hedinn, kan ulvarna ha valt att käka en som röstade på en ulv för att det inte bör vara ledarvargen, kanske.
 
Jag kan ju ha rört ihop det fel mot hur man brukar göra :o
Men jag tänkte att eftersom sian är ett paket där man måste göra ett val som mottagare så får man göra det valet först till natten efter. Annars kan det ju bli krångligt om man inte är inne vid Natt-DL tex. Medan spioninfon får man ju färdig info så att säga.

Så, sian skickas i natt men kan användas nästa natt. Spioninfon skickas inatt och kommer fram inatt. Förståeligt? :)
Ok då är jag med :) (tror man gör olika som LL så det är ingen fara, men bra att veta hur läget är:))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp