Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter.

Fast det faktum att både du @Mammas och @Niyama var så "emot" rösterna på Hemligs bop gör att det känns mindre troligt att ni skulle vara ulvar. Jag kan ju vara helt fel ute men det känns alldeles för våghalsigt att "försvara" en lyakamrat så.

Jag borde vara tyst nu, men det skulle jag definitivt kunna göra som ond. :p
 
Jag funderade också på det, möjlig ledarvarg eller ulv, det vore ju ett hyfsat diskret räddningsförsök.

Det var väl allt annat än diskret..? Fast jag kan köpa det med ledarvargen, hade jag haft den rollen hade jag nog kunnat hänga på så för att "visa mig" för lyan. Jag har aldrig varit ond utanför lyan så jag vet faktiskt inte hur jag skulle spela det men det hade känts som ett sätt att försöka hinta till dem- men det baseras ju isf på att bsf skulle vara ond.
 
Fast riktigt så kasst spelar jag faktiskt inte, hmpf.. Skulle aldrig offra mig själv på det viset för en ulvkollega om d inte vore typ avgörande lynch eller annat specialfall. När jag är ulv är jag mer egoistisk än så är jag rädd :sneaky:

Fast det är ju ingen jättestor risk i det läget?
 
Fast det är ju ingen jättestor risk i det läget?

Att lägga en suspekt räddningsröst i DL 1 när de flesta lägger singelröster tycker jag sticker ut- och jag fick ju röst på mig direkt pga det och teorier mot mig nu. Så jo jag tycker nog att det uppenbarligen drog blickarna till sig. Och så är det ju tyvärr alltid, enda man ska göra för att överleva dag 1 är ju att lägga förklädd bop på nån som ingen röst har, och att rösta hyfsat sent så folk inte stör sig på att man röstat först, för det får man i princip alltid röster av. Men så hittar man ju inga onda i regel, jag vill iaf försöka hitta nåt..
 
Jag borde vara tyst nu, men det skulle jag definitivt kunna göra som ond. :p

Jo visst skulle nog vi alla kunna göra en sån grej för "det skulle inte en ulv göra"-tänket påverkar ju ens teorier. Sen att man aldrig någonsin vet vad luvan tänker är en helt annan femma.
 
Jo visst skulle nog vi alla kunna göra en sån grej för "det skulle inte en ulv göra"-tänket påverkar ju ens teorier. Sen att man aldrig någonsin vet vad luvan tänker är en helt annan femma.

Luvan? Ulvarna skrev jag men min telefon hade visst andra tankar...
 
Och så är det ju tyvärr alltid, enda man ska göra för att överleva dag 1 är ju att lägga förklädd bop på nån som ingen röst har, och att rösta hyfsat sent så folk inte stör sig på att man röstat först, för det får man i princip alltid röster av.

Nja, jag tycker det handlar mest om hur rösten motiveras. Ett tag blev den som röstade i början ofta lynchad pga dålig teori men det tycker jag har svängt nu att det finns mer förståelse för dålig teori om man röstar tidigt, men röstar man senare så är det mer avgörande vad man skriver.
 
jag får be om ursäkt för min obefintliga närvaro i leken idag - hoppas jag kan tillföra mera imorgon - one way or the other :)
förutsatt att jag är kvar då....
 
**Uppdatering**
Snurrfian är lite sen när hon kommer inrusandes i stallet på Ridskolan på morgonen den stora dagen. Hon ägnade morgonen (och halva natten dessförinnan) åt att bestämma sig för om röd skjorta skulle passa bättre under den svarta kavajen just idag eftersom det är jultävling och man har lov att klä sig juligt. Kanske skulle hon matcha med de nya röda ridbrallorna som ju var sååå trendiga just nu?
Men nej, efter mycket velande kom Snurrfian fram till att traditionellt vitt var prydligast och såg mest proffsigt ut trots allt, inte minst eftersom hon skulle rida den vita skimmeln Silver.
Detta beslut tog ju lite tid dock, så nu hade hon bråttom att börja sadla direkt om hon skulle hinna! Hoppas skötaren gjort sitt jobb och ryktat och knoppat Silver riktigt fin!
Men vänta nu, Silvers box är tom? Hon hugger tag i den förbipasserande stallansvarige och frågar upprört vart Silver är och varför inte han står knoppad och klar i sin box. Den stallansvariga är stresssad och snäser jäktat att det minsann inte är hennes uppgift att knoppa och rykta hästarna, det är skötarnas jobb. Men hon har för sig att hon sett Silver ledas mot hagarna tidigare på morgonen, så Snurrfian beger sig ditut för att leta. Ve och fasa! Längst bort i den lerigaste hagen rullar sig en häst glatt i gyttjan och riktigt gnider in den i pälsen. Den vita fina pälsen är nu gyttjebrun och blöt! Silver reser på sig och ruskar sig så leran stänker åt alla håll, inklusive på Snurrfian och hennes vita ridbyxor och nyputsade stövlar. Usch! En brun och blöt gyttjig häst kan man ju inte tävla på! Och inte med stora fläckar på ridbyxorna heller. Snurrfian lämnar Silver i hagen och slinker muttrande upp på åskådarläktaren där hon gömmer sina skitiga byxxor under en filt. Hon får spendera dagen med att titta på de andra tävlande istället.

Snurrfian var lektionsryttare, bybo

Dag-DL 21.30

 
Hemma igen och har läst igenom leken, när man läser en lynch i efterhand så känns det alltid som om det går så himla fort. Det ser ändå ut som att det går att dra några försiktiga slutsatser. Kanske.

Om man ser på hemligs röständring så lutar väl Snurrfian åt att vara god? Mammas borde inte vara ledarvarg, känns tveksamt att hon i så fall skulle ändrat röst till en ulv.

Vill bara lyfta den här kommentaren. Känns som för tidigt i leken (för mig iaf) att säga något om Cirkus roll, men jag reagerade på kommentaren om snurrfian. Kan vara så att jag är färgad av att vi nu vet snurrfians roll.

Tråkigt att käket lyckades, men bra att det bara var en bybo.

Jag är lite dement (sitter på mobilen), men visst var det snurrfian som inte räddade sig själv? Minns att jag skummade den diskussionen.
 
Jag funderar mer på varför Hemlig röstade på Snurrfian som bara hade en röst, när hon kunde räddat sig själv och röstat på @Habina, why? Innebär det att Habina är en lyakamrat och därför la Hemlig inte rösten på henne?
 
Jag funderar mer på varför Hemlig röstade på Snurrfian som bara hade en röst, när hon kunde räddat sig själv och röstat på @Habina, why? Innebär det att Habina är en lyakamrat och därför la Hemlig inte rösten på henne?

Jag kan ju inte svara för hemlig, men kanske var hon så förvirrad att hon missade den möjligheten? Jag vet ju min roll, så ditt scenario stämmer inte. Däremot har jag svårt att se att hemlig skulle offra sig själv för att få folk att bli misstänksamma mot mig. Gick det inte snabbt på slutet? Jag var ju inte inne, så jag har ingen känsla för det (ser inte tiderna på mobilen).
 
Jag kan ju inte svara för hemlig, men kanske var hon så förvirrad att hon missade den möjligheten? Jag vet ju min roll, så ditt scenario stämmer inte. Däremot har jag svårt att se att hemlig skulle offra sig själv för att få folk att bli misstänksamma mot mig. Gick det inte snabbt på slutet? Jag var ju inte inne, så jag har ingen känsla för det (ser inte tiderna på mobilen).

Jag vet inte. Känns lite för uppenbart på något vis. Men hade du varit god hade det åtminstone gett dem en dag till innan en ond åkte. Det hade förvisso blivit lottning så utgången är svår att säga såhär i efterhand.

Min andra tanke är att någon ond redan hade röstat på dig, och därför undvek hemlig att rösta på dig för att inte två onda skulle hamna i ljuset.
 
DL 1
(17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på BSF
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp