Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vet jag inte vem som ifrågasatte min röst på hemlig, men det var inte en bop, jag tyckte att hon var skum och la rösten därför på henne. Ser nu att det var rätt beslut också. :)
 
**Uppdatering**
Hemlig skyndade sig genom stallet på väg mot ingången till ridhusets speakerbås. I fickan låg en tub med superlim, som hon planerade att använda i låset till speakerbåsets dörr så att den inte skulle gå att få upp. Ha! Lagom lätt att ha tävling utan speaker tänkte hon upproriskt. Då kunde hon få ägna hela dagen åt att mysa med sin sköthäst Blackbird ifred utan att nån himla lektionsryttare skulle flänga runt med honom på tävlingsbanan.
Medan hon svängde runt hörnet höll hon noga utkik åt sidorna för att inte bli sedd. I sin hast höll hon mindre koll på marken. Plask! Hon klev rätt i en vattenhink som någon glömt att ställa undan och föll pladask i backen. AJ!
Mörbultad försöker hon resa sig, men inser att hon inte kan stödja på foten. Den är bruten! Hon får spendera kvällen på akuten istället.

Hemlig var hästskötare, ulv.

Natt-DL imorgon 08.30
Snyggt!

DL 1
(17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på Blacksmithfarm

Ingen följde hemligs röst på Niyama, eller ändringen till Snurris (mammas ändrade från snurris till hemlig efter hemligs ändring) så jag konstaterar att det i alla fall inte är så att ledarvargen följt hemligs röst för att visa sig för lyan.

Inte heller stämmer min teori med Habina som ledarvarg som ska rädda en kollega iom att det är hemlig hon röstar på.

Med det sagt så kan det ju, som vanligt, finnas alibiröster så ingen blir godförklarad pga hur de har röstat även om det känns mindre troligt att de velat offra en kollega DL1 "i onödan".

Noterar att hemlig inte röstade på Habina, en möjlig chans för henne att rädda sig, vet inte om det säger något.

Det var någon slags sammanfattning av vad som snurrar i mitt huvud nu. :)
 
Nä, men jag utesluter inte möjligheten att någon av dem är ulv som försökte få alibi, beroende på hur många de är så kanske de anser sig ha råd att offra en kollega för att skaffa alibi?

sett till röstlistan så funderar jag lite över @Lenis, räddningsförsök? Med tanke på att hennes röst på Habina gjorde så det blev lika med Hemlig.
 
Snyggt!

DL 1
(17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på Blacksmithfarm

Ingen följde hemligs röst på Niyama, eller ändringen till Snurris (mammas ändrade från snurris till hemlig efter hemligs ändring) så jag konstaterar att det i alla fall inte är så att ledarvargen följt hemligs röst för att visa sig för lyan.

Inte heller stämmer min teori med Habina som ledarvarg som ska rädda en kollega iom att det är hemlig hon röstar på.

Med det sagt så kan det ju, som vanligt, finnas alibiröster så ingen blir godförklarad pga hur de har röstat även om det känns mindre troligt att de velat offra en kollega DL1 "i onödan".

Noterar att hemlig inte röstade på Habina, en möjlig chans för henne att rädda sig, vet inte om det säger något.

Det var någon slags sammanfattning av vad som snurrar i mitt huvud nu. :)
Fast om man tänker i samma banor så fundera jag lite på @Lenis som då följer dig i rösten, det skulle kunna göra dig till ulv och Lenis till ledarvargen. Men å andra sidan så är det även möjligt att ledarvargen valde att ligga lågt när Hemlig blev ifrågasatt.
 
Nä, men jag utesluter inte möjligheten att någon av dem är ulv som försökte få alibi, beroende på hur många de är så kanske de anser sig ha råd att offra en kollega för att skaffa alibi?

Kan inte tänka mig nåt annat än att de är 3+1. Ja, håller med om att det kan finnas nån alibiröst, särskilt om det var så att nån mer ulv fått röst på sig.
 
Jag tycker nästan rösterna på hemlig är konstigare än hemligs röst på mig. Det var ju en förtäckt bop tycker jag? Sen var ju den sista meningen märklig eftersom den inte stämmer, men tycker syftet att bopa var ganska tydligt? Sen kan ju förstås det vara skumt i sig.

Tänker också på detta som @Niyama tar upp, försök att få folk att inte rösta mer på hemlig? (som jag visserligen håller med om i sak.)
 
Jag funderade också på det, möjlig ledarvarg eller ulv, det vore ju ett hyfsat diskret räddningsförsök.
Tänker också på detta som @Niyama tar upp, försök att få folk att inte rösta mer på hemlig? (som jag visserligen håller med om i sak.)

Ja du sa ju typ samma sak så. Du har till din fördel att du var den som faktiskt röstade ut Hemlig, även om det kan vara alibi röst - i nuläget kan man inte lita på någon.
 
Fortsätter.

Fast det faktum att både du @Mammas och @Niyama var så "emot" rösterna på Hemligs bop gör att det känns mindre troligt att ni skulle vara ulvar. Jag kan ju vara helt fel ute men det känns alldeles för våghalsigt att "försvara" en lyakamrat så.
 
Hemma igen och har läst igenom leken, när man läser en lynch i efterhand så känns det alltid som om det går så himla fort. Det ser ändå ut som att det går att dra några försiktiga slutsatser. Kanske.

Om man ser på hemligs röständring så lutar väl Snurrfian åt att vara god? Mammas borde inte vara ledarvarg, känns tveksamt att hon i så fall skulle ändrat röst till en ulv.
 
sett till röstlistan så funderar jag lite över @Lenis, räddningsförsök? Med tanke på att hennes röst på Habina gjorde så det blev lika med Hemlig.

Fast riktigt så kasst spelar jag faktiskt inte, hmpf.. Skulle aldrig offra mig själv på det viset för en ulvkollega om d inte vore typ avgörande lynch eller annat specialfall. När jag är ulv är jag mer egoistisk än så är jag rädd :sneaky:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp