jodphursridbyxor med långa ben.

Sv: jodphursridbyxor med långa ben.

Nu har byxorna kommit. Jag beställde ett par från Hööks. Provade dem förstås med en gång. De satt jättebra och var väldigt sköna att ha på sig. Ska prova dem i sadeln imorgon. De verkar vara tillräckliga i längd. Tror inte det ser för kort ut i alla fall. :banana:

Jag beställde ett par från Hööks för jag ville inte lägga ut massor av pengar när jag inte visste hur jag skulle trivas med att rida i jodphursbyxor.
Byxorna var helt fantastiskt sköna. De sitter som om de skulle vara måttsydda på mig. Jag red i dem igår och de var suveränt sköna alltså. Varför har jag inte provat förut???
Ett problem upptäckte jag däremot snabbt. Jag är van att gå i ridbyxorna vid allt stallarbete och under helgerna kommer jag sällan i andra byxor under dagen. Mina ridbyxor håller sig rena och fräscha i någon vecka innan jag behöver tvätta dem. Men de här!!!
När jag hämtat hästen i hagen hade jag lera på hela nederkanten, inte så fräscht att gå omkring med de byxorna inne i huset sen. Hur 17 gör ni med det? Jag vill inte behöva byta byxor varje gång jag ridit klart. Jag vill gå i mina ridbyxor till kvällen. Men jag vill inte gå och lera ner golven inne heller.
Kan jag bara använda dem när det är torrt ute tro?

I den här härliga ler-vintern blir ju tyvärr byxorna leriga. :( Kan du inte ha ett par byxor att byta med när du går in då, o ha ridbyxorna ute bara? Så har jag fått göra iallafall, blir ju lera över hela glovet inne annars. ;)

Nja, jag vill ju gå i samma byxor under dagen. jag har stallet hemma och är dit ett flertal gånger under samma dag. Vill inte hålla på och byta byxor hela tiden. Med vanliga ridbyxor uppstår problemet inte för då kommer all lera på mina skor.
Jag får nog helt enkelt använda dem när det är torrare ute.
Hur ofta får ni tvätta era ridbyxor?

Hej...långben....jag är oxå en långben...vilken storlek blev det på brallan? Tänkte beställa ett par jag med

Storlek 38. De sitter kalasbra och är tillräckligt långa. Jag ser ju inte riktigt hur det ser ut själv, men det känns bra. De blir i alla fall inte jättekorta när jag rider. (De åker ju inte upp så mycket när jag rider med dressyrläder heller)
Jag är supernöjd förutom detta att de blir svåra att gå omkring med efter ridningen.
Hur gör ni andra? Tar ni alltid av er ridbyxorna när ni ridit?

Hehe.. jo, nog bli de leriga... Jag har också stallet hemma, men jag har innebrallor som standard och sedan tar jag på mig överdragsbrallor när jag ska ut till hästarna. Ridbrallorna kommer bara på när jag faktiskt ska rida...

lera och åter lera..bara att bita i hop eller knöla ner dom i ett par gummistövlar:)
Kan tala om att Börjes byxorna är enormt långa(ps rea på dom nu)
kanon sköna är dom också.

Jag viker upp byxbenen när jag ska gå i lera och viker ner dem sedan. Om jag glömmer så viker jag upp dem när jag kommer in istället;)

Okej, men nu handlade ju den här tråden om byxor till folk med långa ben så ;) hehe... Jag är 176 med lååånga ben, behöver då längre byxor än de på börjes. :o

Då är vi lika långa långbenar. Vilka byxor använder du?

Jag använder några från hööks (har lagt ner dom...blir snyggare då än att de är precis på gränsen till lagom) och sen har jag sonnenreiter (de har jag oxå lagt ner). :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 565
Senast: LaMaya
·
Utrustning Jag ska köpa nya ridstövlar och är mycket intresserad av Mountain horse High Caliber. Jag har tidigare haft andra MH-stövlar så jag vet...
Svar
19
· Visningar
2 242
Senast: spot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka