jodphursridbyxor med långa ben.

bigganl

Trådstartare
Ni som rider islandshäst har säkert stor erfarenhet av jodphursbyxor så jag lägger tråden här.
Har ni några bra tips på byxor med extra långa ben till lite lägre pris? Jag vill inte köpa några jättedyra då jag inte vet om jag trivs med att rida i jodphursbyxor, men de billiga byxorna på tex Börjes är väldigt korta i benen så det är ingen ide att ens prova. På vanliga byxor har jag benlängd 86 cm som passar. Ett par ridbyxor borde väl vara i samma längd för att det inte ska se fånigt ut antar jag.
Vad kan vara värt att prova? (Byxor under 1000-lappen)

Sv: jodphursridbyxor med långa ben.

Många jodphurs ridbyxor finns ju att beställa med extra långa ben. och har du provat hööks förresten, har för mej att de har låånga ben

Nej jag har inte kollat dem. Jag tänkte att om någon som har dem kanske har mått på benlängden. Det är dumt att chansa på att skicka efter, men de är ju bra prismässigt så är det tillräckligt långa är det klart ett alternativ.

Någon som har benmåttet på Hööks jodphursridbyxor? (i 38 eller 40)

Nej jag har inte kollat dem. Jag tänkte att om någon som har dem kanske har mått på benlängden. Det är dumt att chansa på att skicka efter, men de är ju bra prismässigt så är det tillräckligt långa är det klart ett alternativ.

Någon som har benmåttet på Hööks jodphursridbyxor? (i 38 eller 40)

Neej men kolla på hemsidan och se om de har måtten där.
Jag har rätt långa ben och provade en modell på hööks som var långa;)

Läste nu i katalogen att beninnerlängden på alla hööks islandsbyxor är c:a 83 cm i strl 38

det är nog i minsta laget är jag rädd. På vanliga jeans behöver jag 86 cm. När jag sitter i sadeln åker ju byxorna upp lite också. Vågar jag chansa tro?

Jag har Hööks islandsridbyxor, och de har ju en sån där snodd på undersidan som håller brallorna nere, så de håller sig faktiskt på plats.
De är ju billiga så jag tror nog du kan testa.

Sonnenreiter är rejält långa, och vissa modeller säljs på kampanjer för under 1000-lappen.

Kolla fyndlådan hos islandshestbutiken just nu ;)

Jag har oxå långa ben och behöver med ca 86cm i vanliga byxor. Jag kan ha hööks jodphursridbyxor! Tycker man de känns korta kan man lägga ner dem, det har jag gjort även fast jag hade kunnat ha dem ändå.

Jag har långa ben & Hööks islandsridbyxor passar alltid, alternativt kan vara långa på mej till & med.
Sonnenreiter(& säkert andra märken) kan man välja normal eller långa ben, fast de kostar ju iofs över 1000 lappen.Men börja på Hööks.

Jag har Hööks islandsridbyxor, och de har ju en sån där snodd på undersidan som håller brallorna nere, så de håller sig faktiskt på plats.
De är ju billiga så jag tror nog du kan testa.

Aha, jag det kan ju faktiskt hjälpa till en hel del. Alla jodphursbyxor har väl inte hällor om jag förstått rätt?

Närmaste Hööksbutik är 25 min från Karlstad, så att åka och prova är inte aktuellt. Men det verkar som om de kan funka ändå. De går tydligen att lägga ner lite också.

Hur är de i storlekarna? normala eller små/stora? Om jag provar med en storlek större borde de vara något längre också.

Närmaste Hööksbutik är 25 min från Karlstad, så att åka och prova är inte aktuellt. Men det verkar som om de kan funka ändå. De går tydligen att lägga ner lite också.

Hur är de i storlekarna? normala eller små/stora? Om jag provar med en storlek större borde de vara något längre också.

25 min är ju íngenting!:eek::rofl:

Du har inte funderat på att prova herrmodellen?
Jag tänkte om man är relativt smal, med långa ben så kanske det vore något. Men jag kan absolut inget om konfektion...

Alla jodphursbyxor har väl inte hällor om jag förstått rätt?

Men hällorna BEHÖVS!!! Jag som brukar välja extralång benlängd, klarar mig gott på Ástunds och Sonnenreiters normala storlekar. Dock är det en lite dyrare prisbild ...

Aha, jag det kan ju faktiskt hjälpa till en hel del. Alla jodphursbyxor har väl inte hällor om jag förstått rätt?

Vet inte, mina andra två Sonnenreiter har det iaf. Jag har storlek 38 på hööksbyxan och senaste jeansen hade 31/34. Hööksbrallan sitter då ganska slimmat, skulle säkert kunna ha strl 40. Det finns dessutom typ 4 cm man enkelt kan lägga ner.

Men om man köper på postorder från Hööks kan man ju alltid skicka tillbaka och byta om man vill det :idea:

senaste jeansen hade 31/34. Hööksbrallan sitter då ganska slimmat, skulle säkert kunna ha strl 40. Det finns dessutom typ 4 cm man enkelt kan lägga ner.

Har också 31/34 (eller 30/34) på jeans så vi verkar vara ungefär lika stora.
Då borde jag kunna ha Hööksbyxorna.
Tack för infon!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 565
Senast: LaMaya
·
Utrustning Jag ska köpa nya ridstövlar och är mycket intresserad av Mountain horse High Caliber. Jag har tidigare haft andra MH-stövlar så jag vet...
Svar
19
· Visningar
2 242
Senast: spot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka