Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
någon som rider me jockeyhjälm här? e de bra? e så sugen på å köpa en men man vill ju veta vikka som e bra
har ni överdrag och hur ser d ut isåfall å va kostade hjälmen och överdraget om ni har ett sånt?
Japp, jag har en jockeyhjälm - Champion . Men jag rider oftast utan mitt svart- och guldfärgade överdrag. Kanonhjälm med otrolig passform . Köpte den via postorder - Ingdams. Vet även att den finns hos www.lillhastenistav.se
Jag har för mig att den kostade mellan 500-600 kr och den är värd varje öre.
Jag har jockeyhjälm. Dock ej när jag tävlar dressyr. =) Men när jag hoppar och sånt. Jag andvänder ett överdrag i svart sammet som gör att hjälmen ser ut som en vanlig hjälm. Skaffa en Champion, de är jättesköna och faktiskt snygga.
Hjälmen kostade 900 kr och överdraget 210kr.
Hlsn Elisabet
jag gör det! Har också en champion som jag trivs super i!
Nu när jag ridit i jockeyhjälm så länge så tycker jag att skärmen stör och skymmer sikten på vanliga hjälmar. Jag har inte ridit med överdrag, hjälmen är mattsvart och kostar väl runt 700 (?)
Jag hade jockeyhjälm förr med överdrag och jag älskade den hjälmen. Den var jästteskön och det var kul att kunna byta överdrag när det passade. Hade en Derby tror jag. Minns inte vad dom kostade men det var inte sååå mycket. Blev jätteledsen när jag åkte i backen och landade på skallen så jag var tvungen o slänga hjälmen. Har inte haft råd att köpa en ny så jag sitter i min gamla champion igen. Men ska jag byta blir det en ny jockey!
Jag har en fälttävlans/jockeyhjälm. Den är bra när det inte är sol ute. Skärmen på en vanlig hjälm skyddar ju ögonen mot sol. Men jag har inte använt den på åratal, sammetshjälm är snyggare, enligt mig.
Det kommer du nog inte ifrån. Jag har stor skalle redan från början och ser ut att ha en jätte stor när jag har hjälmen på huvudet.
Om någon vet någon som ser mindre ut kan ni ju gärna skriva det.
Gillar jockey hjälmen eftersom den är så lätt. Köpte den från hööks, men det var ett tag sedan så jag har glömt bort vad den kostade.
Ett snyggare överdrag än det jag har hade jag dck gärna fått tag i för mitt är riktigt hemskt.
Tänker absolut införskaffa en jockeyhjälp. Efter att har ridit in i mängder med snötyngda grenar som hänger ned över ridstigarna, man ser ju inte ett dugg i vanlig hjälm för skärmen skymmer sikten när man duckar, sen kan man ju ge sej på att just när man vågar vinkla upp ansiktet så kommer en ny snögren rätt i nobban på en ....blähhh !
Japp har bara jockeyhjälmar.
Två stycken har jag den ena Champion och den andra Wembley.
Båda är mycket bra.
Använder dom i alla grenar men med olika hjälmöverdrag.Helt svart i hoppning och andra färger i terrängen och till vardags.
Islandshäst Man blir så effektiv som man måste - jag mockar fyra boxar på en halvtimme och dottern tycker jag är hopplöst långsam. Hon har ju jobbat...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.