Jobbsökartips

Man behöver inte älska sitt jobb. Men det är en fördel om man står ut. Jag vill inte ha ett jobb som jag hatar.

Alltså, det är ju inte så att jobbet du hatar kommer att trilla över dig och du vaknar en morgon och tvingas gå till ett arbete du avskyr.

Du går på intervju, får en känsla för stället och personerna, du börjar på dina första dag och känner in dig, jobbar in rutiner etc.

Du får det ibland att låta som du bara kommer att vakna med en situation som är helt övermäktig. Det är ju dina val.
 
Alltså, det är ju inte så att jobbet du hatar kommer att trilla över dig och du vaknar en morgon och tvingas gå till ett arbete du avskyr.

Du går på intervju, får en känsla för stället och personerna, du börjar på dina första dag och känner in dig, jobbar in rutiner etc.

Du får det ibland att låta som du bara kommer att vakna med en situation som är helt övermäktig. Det är ju dina val.
Har jag sagt det? Att det bara trillar över en?

Men jag vet ju redan nu att jag inte gillar att jobba hårt fysiskt.
 
Har jag sagt det? Att det bara trillar över en?

Men jag vet ju redan nu att jag inte gillar att jobba hårt fysiskt.

Nej, jag skrev att det ibland verkar som du är rädd att vakna upp i en icke egenvald situation. Det tar oftast en del intervjuer innan en blir utvald, påtänkt och tillfrågad. Det finns därför gott om tid att fundera över om det är något jag kan tänka mig syssla med. Jag brukade söka verkligen brett, utan att slösa rekryterarnas tid totalt.
 
Nej, jag skrev att det ibland verkar som du är rädd att vakna upp i en icke egenvald situation. Det tar oftast en del intervjuer innan en blir utvald, påtänkt och tillfrågad. Det finns därför gott om tid att fundera över om det är något jag kan tänka mig syssla med. Jag brukade söka verkligen brett, utan att slösa rekryterarnas tid totalt.
Jag kan hamna i läget där jag måste söka sådana jobb och har då inte heller råd att tacka nej om jag får jobbet.

När jag gått ut min utbildning måste jag söka ett visst antal jobb i månaden. Jag bävar för det. Tycker jag är så inkompetent på allt.
 
Vet inte riktigt om passar dig, men kika iallafall in Blomsterboda, dom kör ut blommor (o tar hand om) b.la till ICA .

Är man inskriven på arbetsförmedlingen måste man söka antal jobb. I mitt fall tycker dom man ska söka 6-20st jobb per månad just nu. Kanske det @Lovisaleonora syftar på?
Jag har inte det kravet på mig. Var ju sjukskriven på 50% innan jag började utbildningen och jag tror att AF av den anledningen inte satte det kravet på mig. Vet en annan i klassen som har ast-diagnos och hon behöver inte heller söka något.
 
@Wille misstänkte var andra krav gäller diagnos och sjukskrivning, så hade egentligen inte tänkt skriva det. Var mest när Lovisaelonora skrev det. Men bra, då har du koll på den biten :up: . Men som sagt kika in Blomsterboda (ska finnas nått mer företag som jag inte kan namnet på.).
 
@Wille misstänkte var andra krav gäller diagnos och sjukskrivning, så hade egentligen inte tänkt skriva det. Var mest när Lovisaelonora skrev det. Men bra, då har du koll på den biten :up: . Men som sagt kika in Blomsterboda (ska finnas nått mer företag som jag inte kan namnet på.).
Blomsterboda har ett extrajobb ute nu. Det framgår inte riktigt hur mycket man jobbar då. Lönen kanske nätt och jämt täcker resan till och från jobbet.
 
Sök! Detaljer kan du ta reda på sen.
Kollade upp jobbet närmare. Deras turer utgår från en stad nästan 2 timmar från mig.

Jag tycker tyvärr inte något jobb är värd nästan 4 rimmar pendling per dag.

Dessutom klarar jag inte av att åka så långt.
 
På vilket sätt är den frågan relevant?
Har man skickat in säg 50 st men aldrig fått en intervju kan man ju behöva fila på CV och personligt brev. Eller om man är så petig att man inte sökt något alls och snart står utan inkomst, så kanske man måste sänka sina krav. Eller har man sökt 5 jobb och fått 3 intervjuer är ju allt lugnt.

På så sätt är det ju relevant.
 
På vilket sätt är den frågan relevant?

Det är väl högst relevant med tanke på diskussionen. TS är närmast rädd för att söka jobb som inte funkar, men det är ju inte så att en får 100 % av jobb en söker. Därför behöver en kanske söka en del jobb som inte är 100 % matchning mot önskemål, för det är rätt otroligt att ens få komma till intervju på 70 % av ansökningar.

En bra början är ju att skicka iväg på allt i rätt område som ens har en chans att bli intervjuad - om inte annat för träning i att presentera sig själv på ett vettigt sätt.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
510
Senast: Myzan87
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 074
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 181
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp