Tävling i julsnaps

Twihard

Trådstartare
Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :)

Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste julsnapsen. Förra året ställde jag upp och till allas förvåning vann jag. Varför förvåning? Jo för jag har aldrig någonsin druckit alkohol, inte smakat och kan ingenting om det.:D Jag som en noob utan kunskaper om det gjorde den godaste segersnapsen och nu vill familjen att jag ställer upp igen.:bump:

Kanske det bara var en ren tur att jag råkade göra något så gott som ledde till vinst? Vad vet jag? Dock vet jag att jag inte har någon idé med årets smaker.O_o Förra årets snaps döpte jag till "Absolutistens lena jultunga" - och den innehöll absolut vodka, kanel, apelsin och honung. Tror inte det var något mer i den, minns inte. Vet jag tog skalet på apelsinen med och lite grejer. Hur som helst!

Har ni tips på något jag kan testa i år? Det får inte innehålla äpple/päron/rabarber och liknande då min syster är allergisk mot någon syra i det. Mina syskon har tävlat i över 10 år och kör mycket udda saker såsom saffran, gran osv. Men vad tror ni som kan något om snaps och sådant vore gott? Jag provsmakade ju inte heller min utan körde bara rakt på. :p:D:cool::)
 
Godaste julsnapsen jag och min kompis gjort var med pomeransskal och saffran. Så god!
Vi testade blanda den med rött vin och värma upp och ha som glögg när vi var ute och eldade. Bland det godaste jag druckit. 😅
 
Godaste julsnapsen jag och min kompis gjort var med pomeransskal och saffran. Så god!
Vi testade blanda den med rött vin och värma upp och ha som glögg när vi var ute och eldade. Bland det godaste jag druckit. 😅
Rött vin i snapsen? Min syster tål inte rött vin heller, tror vindruvor också har den där syran. Men ska kola in det du först skrev om skal och det :D
 
Skumtomtesmak?

Låter vidrigt för mig som varken gillar skumtomtar eller snaps med de där juleskummen verkar popis som shot och allt möjligt.
 
Det min syster inte tål är garvsyra och det finns bland annat i dessa frukter och bär:

Äpple
Päron
Rabarber
Vindruvor inkl russin
Krusbär
Granatäpple

Så något utan sådan syra måste det vara. Kommer inte på något vettigt :P
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 777
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 513
Senast: Ramona
·
Äldre Är du en sån som handlar det du känner för/behöver för dagen eller planerar du dina inköp efter vad som är extrapris på? Efter ha varit...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 946
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp