Jobbigt läge

nevin

Trådstartare
Lille L drabbades av magsjuka igår på dagen, spydde som en räv hela eftermiddagen och kvällen. Vi fick rådet att amma ofta och lite, vilket vi har roat oss med nu under natten. Lillen har dock ingen aptit på bröstet, han har de senaste tre timmarna ammat två gånger, och då väldigt lite.

Än så länge är blöjan blöt vid byte, så han har inte blivit uttorkad ännu, men det oroar mig att han bara sover. Blöjbytena sover han igenom, vaknar lite när man lägger ner honom bara, och när jag sätter mig i soffan igen (där jag för övrigt spenderat hela natten så jag inte somnar ifrån allt för hårt)

Nu är han en segpropp på morgnar och förmiddagar även i friskt tillstånd, så det är svårt att säga hur mycket som beror på vad, men jag är rätt orolig för hans minimiintag av mat nu.... Han ammar normalt ganska mycket annars, så det börjar kännas nu. Pumpade ur ordentligt för några timmar sedan, så vi kan mata på lite sen (en rekommendation från barnkliniken), och vill han inte ha då får vi nog åka in med honom. De pratade om att tvångsmata men det vete fåglarna om jag klarar av....

Usch, just nu vill jag bara sätta oss i en kall dusch så han vaknar och är hungrig, mitt lilla pyre...

Sv: Jobbigt läge

Ring och prata med sjukvårdsrådgivningen, det går fort för sådana där små att bli påverkade. Men han spyr inte nu eller? Det kan ju vara så att han bara sover ikapp lite om han har varit dålig. Jag hoppas att den lille kryar på sig!

Jag ringde sjukvårdsupplysningen igår eftermiddag, och de rådde mig att amma ofta och lite, om han absolut inte ville ha något skulle vi ersätta det med Resorb för barn om man får det (vi skulle läsa på förpackningen om det gick att ge), annars skulle vi koka vatten och ge honom. Om han slutade kissa skulle vi åka till akuten...

Tyckte att jag ville prata med någon som inte villle vänta till han var så passuttorkad så vi ringde akuten för att se om de kunde ta emot oss, de hänvisade oss då till barnkliniken som gav oss rådet att desl amma ofta och lite, dels att hålla koll på kissmängden. Vi skulle byta blöja varannan timme och började det tunna ut skulle vi åka in omedelbums. De gav oss också rådet att pumpa ur så det fnns, och sedan tvångsmata honom om han var ointresserad av bröstet.

Har haft kontakt med akuten igen med, så jag veta tt de tar emot oss om vi kommer.

Han spydde sista gången imorse, ville inte äta dock utan sov fram på förmiddagen. Nu har han varit vaken, ätit ett par gånger och somnat om. Ser betydligt piggare ut, har kissat rejält och tar ordentlig ögonkontakt när han är vaken:laugh:. Skönt tycker mamman, hon är trött i både huvudet och kroppen efter en vaknatt i soffan!

Vad skönt då har det nog vänt nu! Det är läskigt när man inte får riktig kontakt med dem. Elin hade en sån vända när hon var ett ungefär, men då var det feber som var skyhög och tanten på sjukvårdsrådgivningen som jag pratade med först var inte så särskilt bra, men sen ringde jag efter ett tag till och fick bättre stöd och hjälp att bestämma mängd på Ibrufen som jag fick av en granne eftersom Elin inte svarade alls på alvedon... Numer finns ju Ibrufen att köpa recepfritt men inte då...

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
15 156
Senast: Sar
·
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
39 100
Senast: Brandgul
·
Småbarn Hej, skall försöka att skriva så kort jag kan! Jag har en son som i morgon blir exakt 2 månader! Jag började för ca 2 veckor sedan att...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 519
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII