Jag jobbade med något jag brann för i 25 år (och fortfarande som kompletterande bisyssla), drömjobb för mig och många. Idag, i en helt annan bransch, brinner jag inte men är absolut nöjd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag trivs med mitt jobb, ännu mer efter pandemin när möjligheten till hemmakontor öppnade sig. Inte för att jag inte trivs med mina kollegor, men jag trivs helt klart bättre med själva arbetsuppgifterna än sociala kontakter. Har efter det väldigt sällan söndagsångest men hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag lätt hittat andra saker jag hellre hade gjort än att jobba.
Som tonåring var jag helt övertygad om att jag skulle jobba med hästar. Något annat alternativ fanns inte. Då sa min dåvarande stallägare, som själv hade gjort en miserabel resa till Tyskland för att försöka jobba med hästar men fick komma hem och utbilda sig till något annat, att jag skulle satsa på en utbildning och ett jobb som är så välbetalt att jag har råd att ha hästarna som en givande hobby. För att jobba med andras hästar ger varken tid, ork eller pengar att ha egna. Jag tog faktiskt lite fasta på det, det är nog ett av de klokaste råd jag någonsin fått.
Därmed inte sagt att jag hade kunnat tänka mig vilket själsdödande jobb som helst bara för att få pengar. Been there tidigare, och då kan vi snacka söndagsångest. Så att ha ett jobb som ändå är intressant och givande även om jag definitivt inte brinner för det som jag hade gjort om det varit min hobby tycker jag ändå är en vettig kompromiss i mitt fall.
Där sade du något! Vill tillägga till mitt svar att även om inte jag personligen brinner för mitt jobb så gör många av mina kollegor det och de är galet kunniga inom området. Det är i sig väldigt inspirerande!Jag brinner definitivt för mitt jobb och det är dessutom enormt samhällsviktigt (utan min bransch skulle vår tillvaro som den ser ut idag inte existera eller fungera).
Jag jobbar absolut ohälsosamt mycket periodvis men har ingen familj som det går ut över (kisse får alltid mycket uppmärksamhet!). Sedan jobbar jag ofta med galet skickliga människor som får mig att lyfta mig själv till en ytterligare nivå. Jag får alltid lära mig något nytt så det är väldigt stimulerande på det sättet också.
Många inom mitt yrke har det lite som kall, det är inte något standardjobb som en "bara" jobbar 8 timmar per dag med och sedan släpper.
Ja, mitt drömjobb inom mitt"stora" yrkesområde kommer A ytterst sällan ut på annons och B ger för lite betalt för att jag ska anse det värt att byta. Min inkomst är viktig för min fritid.Jag hade nog kunnat volontära några timmar i veckan med det jag gör på jobbet.
Jag håller helt med, jag får regelbundet påtryckningar åt det hållet i min hobby, men jag är fullständigt ointresserad. Hade jag haft ett helt annat yrke kanske jag hade känt annorlunda men jag får nog av människor på mitt riktiga jobb som ger långt mer betalt och har vettiga arbetstider än en sådant knäck som inte sällan snarare är en förlustaffär...Jag vill inte jobba med det som är min hobby. Det skulle för mig ta glädjen ur hobbyn rätt snabbt.
Jobbar du med det du älskar/brinner för eller är det bara för brödfödan eller seglar det in lite någonstans mittemellan?
Jag känner tacksamt att jag nu när jag närmar mig 50 gör precis det som jag älskar och brinner för.
Det tog ett tag innan jag insåg vad jag faktiskt är kapabel till och idag lever jag mina drömmar
Dela gärna med dig hur det ser ut för dig
Vill du berätta vad du jobbar med/som?Jag brinner definitivt för och älskar mitt jobb. För mig finns det inte ett bättre jobb - det är varierat, spännande, givande, utmanande och samhällsnyttigt. Det är nåt jag nördar ner mig i på fritiden, något jag pratar om alldeles för mycket och något jag skulle sakna alldeles för mycket om jag slutade. Jag är alltid glad att gå tillbaka till jobbet efter semestern och har aldrig söndagsångest.
Ville jag skulle jag kunna byta till privat sektor och tjäna mycket mer. Men det finns aldrig något som slår mitt jobb när jag väl ser mig omkring. Mitt jobb är för spännande helt enkelt, så jag hänger kvar .
Jag jobbar för min fritid.
Trivs med jobbet, har inget drömyrke.
Absolut! Jag jobbar på polisen som civil brottsutredare .Vill du berätta vad du jobbar med/som?