Jobba utomlands

S

Silly

Är det någon som har typ en lista med checkpunkter som man kan pricka av när man söker hästjobb, alltså vad man ska komma ihåg att tänka på när man väljer eller överväger, vilka frågor man ska ställa osv?

Sv: Jobba utomlands

Jag har ett bra tips:

Se till att du alltid har en returbiljett, samt pengar till uppehälle i åtminstone en vecka om det skiter sig riktigt ordentligt!

vart betalar du skatt. Sverige eller det landet? Ingår boende? Isåfall måste du skatta för boendet, det kan va trist o komma hem o se att du är skyldig skatteverket 30 000 kr :cool:
Om det är svartjobb och du har otur kan skatteverket sköntaxera dig, och det är heller inte roligt.

Ingår försäkringar?
Hur många dagar/timmar per vecka?
Vad ingår?

Ta med en buffert så du kan åka hem om det skiter sig.

Oj sånt tänkte jag inte på... har inte en anning om hur det bir med skatt. finns det någon man kan prata med det om?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 118
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar