Jobba på irland?

A

Andrea1986

Jag har hittat ett jobb där man jobbar med galopphästar mm... På irland.
jag vill veta om någon har erfarenhet från detta?
är det bra? Jag har tidigare jobbat i ett elithoppstall här i sverige, och det var fruktansvärt. jag blev verkligen utnyttjad, och hästarna behandlades illa.
Därför vill jag veta lite hur mentaliteten är på irland gällande hästskötsel osv.. Detta jobbet har mycket bra betalt, (300 euro/veckan) och börjar i början av juli och slutar i slutet av augusti.
han skulle vara hos heter Mr Paddy Twomey.. Någon som känner till honom? han jobabr med att köpa in hästar, och sedan sälja dem vidare bland annat.

HUr ska jag göra?
Tacksam för svar.

Sv: Jobba på irland?

Vet inte om linnsan81 är så aktiv här inne längre, men testa och skicka ett pm till henne! Hon har jobbat på Irland med galopphästar ett antal år!

Sv: Jobba på irland?

Hej.
Jag har själv varit Irland och jobbat med galopphästar. Jag kan varmt rekommendera dig att åka.
Jag gjorde en vild chansning när jag åkte. Jag bestämde mig på 3 dagar. Men ångar mig inte.

Jag lärde mig massor och alla var jätte trevliga.
Hästarna blev väl omhändertagna och ompysslade.
Jag red mellan 5-7 hästar/dag. Tufft men roligt.
Inte mycket till fritid.
Lönen kan jag bara gratulera till. Jag hade nog inte äns hälften av det.
Mannen du nämner har jag inte tyvärr inte hört talas om, så på den fronten kan jag inte hjälpa dig.
Om du inte trivs finns ju alltid möjligheten att åka hem igen. Men det är värt en chans!!! Lycka till!!!

mvh Ticket

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 733
Senast: Lavinia
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 621
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 339
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 643
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar