Jobba natt- era bästa tips

Dessutom var det ju så att det var personalbrist så inte sällan satt man där med 220 timmar helt plötsligt....det gjorde kanske sitt också...
 
Antagligen inte :D Men man vill ju träffa någon vän man hade kvar...eller kunde kolla på sitt fotbollslag som man aldrig kunde spela i.... (bittert va?)
Vad hade varit det bästa att göra?
 
#43 Jag hade helt klart sparat att träffa vänner och annat till mina lediga dygn. Definitivt prioriterat sömnen och näver bäver ställt om dygnet för bara ett par-tre dagar. 12h arbete + 3h restid + 8h sömn = 1h fritid. Med sju timmars sömn blir det två timmar fritid. Inte roligt men fungerar, särskilt om man fixar bort att laga middag. Men det låter inte kul. Framför allt för att resan slukar så mycket tid.

(Jag hade i och för sig vägrat att arbeta med något som innebär att handha vapen. :cautious:)
 
Jag prioriterar jobbet de dagar då jag jobbar och umgås med mina vänner när jag är ledig. Den stora nackdelen är väl att man ytterst sällan kan gå kurser och liknande men det kunde jag inte när jag jobbade skift heller.
 
För mig är det en himla frihet att jobba natt/treskift. Jag ställer inte om dygnet mer än att jag sover en stund på kvällen innan första natten och sover halva sömnen efter sista. Kväll och dag är inga problem alls.

Den största friheten för mig med att jobba just natt är att man kan styra sömnen mer. När jag jobbar kväll går jag ju inte ut o rider eller gör något direkt vettigt när jag kommer hem utan slappar lite och går o lägger mig. Dagtid lägger jag mig helst senast 21 och har ledig tid efter jobbet.

När jag jobbar natt kan jag välja att göra grejer på morgonen och sova senare (denna veckan med pissväder_har jag ridit efter jobbet och går upp nu vid 17 tex) eller lägga mig typ direkt och komma upp tidigare. Stor frihet för mig som vill planera in grejer med hästen och som vill lägga fritiden ute i bra väder! Jag sover helt enkelt när det passar :-)

Är dock noga med att inte planera in större grejer så att jag har kvar friheten att sova mer om jag känner att jag behöver det. Men typ hovslagare o sådant är ju perfekt (har stallet hemma).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: Stekspaden
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 209
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 934
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp