Jobba med flera hästar samtidigt?

Oliven

Trådstartare
Är det någon här på buke som har jobbat typ NH med flera häster samtidigt lösa i t ex en picadero eller i en roundpen och jobbat med komunikation(nu menar jag inte den dagliga "uppfostran" av en flok, utan att man jobbar ungefär på samma sätt som med en häst i t ex picaderon fast man då istället har två eller flera där samtidigt)? Eller arbetar ni alltid med hästarna en och en där?

Sv: Jobba med flera hästar samtidigt?

Vi har då och då jobbat lite med våra två valacker tillsammans lösa på ridbanan. Det har väl varit lite halvseriöst jobb då vi ännu inte är så duktiga att vi borde träna med två samtidigt. Men hästarna tycker det är kul :idea:
Vi håller på med PNH.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama