Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den "snåla kärringen" som du väljer att benämna personen fick rejält med mothugg och påhopp i sin tråd. Och inga pengar. Missat den kanske? Ligger under katt.
Du verkar utgå från att du är förmer än andra människor. Både i denna tråd och andra (tex studietråden). Alla ska anpassa efter dig. Önskar du inte ge den bilden behöver du nog självrannsaka lite.
Rullande schema är okej, man kan hyra ut stallplatser utan vissa tjänster såsom vissa/alla fodringar som de inhysta får dela på. Det är inte det det handlar om i ditt fall..Så du menar att rullande schema och typ stalltjänst som övervägande ALLA stall har är svartjobb? Vet säkert 10 ridskolor och 40 privatpersoner som skulle få lägga ner för skattebrott då?
@Vogue Men du vill fortfarande inte se dina inackade som kunder.
Och du ska bestämma när dina anställda ska ha semester.
Folk säger åt dig att det du planerar är svartjobb, lagligt sett, men du ska fortfarande ha det på det sättet.
Det är klart du kommer bli huggen då när du sida efter sida försvarar dina planer på svartjobb.
Så alla här på Buke har endast fullservice i sina stall och inte en enda byter tjänst eller låter rullande schema ingå?! Hua vilket hyckleri!
@Vogue Men du vill fortfarande inte se dina inackade som kunder.
Och du ska bestämma när dina anställda ska ha semester.
Folk säger åt dig att det du planerar är svartjobb, lagligt sett, men du ska fortfarande ha det på det sättet.
Det är klart du kommer bli huggen då när du sida efter sida försvarar dina planer på svartjobb.
Det är det väl ingen som sagt? Det har flera gånger i tråden getts exempel på stall som sköts som kollektiv.
Menar du att du inte kan se skillnaden mellan att någon hyr ut stallplatser till ett fast pris där de inackorderade har rullande schema för t.ex. intag, jämfört med att hyra ut en plats där man kräver att personen ska ta hand om stallägarens egna hästar i utbyte mot lägre hyra?Så alla här på Buke har endast fullservice i sina stall och inte en enda byter tjänst eller låter rullande schema ingå?! Hua vilket hyckleri!
Så bra. Stallplats + vad som ingår + skyldigheter = xx kr.
Problemet löst utan semester och allt annat ståhej.
Jag som uppfattade det som att du inte har ekonomi till att realisera din dröm utan letar efter sätt att få den att gå ihop ekonomiskt. Alltså tvärt om mot vad du tror här.Det jag skrev var att så fort någon här på Buke (oavsett vem) har planer eller liknande som kräver en ansenlig summa pengar så blir det hugg efter hugg. Jantefasoner delux.
Och vill du inte ha något spring så ha inga inackorderingar.Ursäkta? Jag skrev 1-2 pers för att jag inte vill ha spring på gården och har dessutom skrivit att är man där får man ha sin häst där på ett normalt sätt och ska givetvis känna sig välkommen.
Om dom är inackorderingar har dom förövrigt ingen semester.
Det finns många som har mer eller mindre lagliga lösningar, svartjobb är inget okänt i hästbranschen, att andra gör fel är ingen ursäkt för att göra det själv. Svartjobb är något som aktivt bekämpas och det blir svårare och svårare att komma undan med det.Så alla här på Buke har endast fullservice i sina stall och inte en enda byter tjänst eller låter rullande schema ingå?! Hua vilket hyckleri!
Jag som uppfattade det som att du inte har ekonomi till att realisera din dröm utan letar efter sätt att få den att gå ihop ekonomiskt. Alltså tvärt om mot vad du tror här.
Alltså @Vogue ...
Du har ju fått hur mycket kunniga insatta vettiga svar som helst från SÅ många här i tråden. Jag förstår verkligen inte hur du kan välja att inte ta till dig det och istället gå i clinch ?
Du har ju dessutom stor erf av att under tidigare nick fått enormt mycket kritik utifrån din attityd . Du har ju själv dessutom kommenterat det i nån tråd att du inser att du var ung och många som svarat dig då hade dubbel/trippel/mångårig erfarenhet jämfört med dig själv .
Det är absolut inget fel med ambitioner och drömmar! Det är ju fantastiskt att ha dem och satsa mot dem !
Men om man startar en tråd och ber om hjälp huruvida ens drömupplägg håller, då man själv inte kan något om regler, lagar, eller än mindre haft eget stall med inackorderade osv, så blir det väldigt konstigt att utifrån svar och råd man får, respondera med kaxighet och attityd ?
Ja om folk skriver att "hon planerar svartjobb" över mitt huvud så ja, då blir jag förbannad för det handlar det inte alls om.
Jag hade inte ens en aning om att ett kollektivt stall där man ibland tar mer är ett svartjobb, hallå eller.