De läser juridik på högstadiet nu. Besök hos rätten etc. Jag antar att det är inom samhällskunskapen men det är tydligt definierat nu som juridik. Jag tror, tror de läser lite avtal och sambolagen/giftes. De borde ha lite konsumentköplag och köplag. Nu vet nog säkert någon annan mer om detta och det kanske kan bero på skola?? Vilket det ju inte ska göra.Finns juridik på gymnasiet?
@a1agnlju TS skapade en lite lullig fråga och jag tycker faktiskt TS har fått lite för mycket skit i denna tråd och försökt hävda sig. Kanske @Vogue hade lite rosenröda planer och insåg kanske inte att mycket av arbete som har gjorts och görs i stall inte är formellt riktigt, skattemässigt.
Fördel med upprensning är att skyddet blir bättre.
Nackdel är att många av de stalltjejerna som kom in och bygggde kunskap och erfarenheter fick en livslång kompetens och arbete eller hobby, alla med intresse kunde bli duktiga.
Jag ska inte väga fördelar och nackdelar mot varandra. Jag är historiskt framförallt bitter mot en dressyrkärring jag jobbade hos. Det var bara mockning och inget tack eller någonting. Förmodligen rika som troll. Inte så länge, tre veckor kanske, ändå är jag bitter. Det var utnyttjande.