Vogue
Trådstartare
Förstår du nu, efter 11 sidor vad skillnaden mellan kollektiv och svartjobb är?
Ja i den enkla mening att det beror helt på hur man skriver kontraktet så får man ut det man vill av det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår du nu, efter 11 sidor vad skillnaden mellan kollektiv och svartjobb är?
Nej det beror inte på vad man skriver i kontraktet utan det faktiska utfallet. Står någon gratis/billigt på en anläggning i utbyte mot stallpass är det svartjobb. oavsett vad ni skriver i kontraktet. Förutom detta verkar ni erbjuda taskiga villkor både när det gäller attityd till inhysingarna, mängden jobb och vilka pass ni tänker dela ut så tänker ni inte om, eller köper ett stall med goda/snabba kommunikationer till Stockholm (ev Göteborg) så behöver ni ha tur att hitta någon som nappar.Ja i den enkla mening att det beror helt på hur man skriver kontraktet så får man ut det man vill av det.
Nej det beror inte på vad man skriver i kontraktet utan det faktiska utfallet. Står någon gratis/billigt på en anläggning i utbyte mot stallpass är det svartjobb. oavsett vad ni skriver i kontraktet. Förutom detta verkar ni erbjuda taskiga villkor både när det gäller attityd till inhysingarna, mängden jobb och vilka pass ni tänker dela ut så tänker ni inte om, eller köper ett stall med goda/snabba kommunikationer till Stockholm (ev Göteborg) så behöver ni ha tur att hitta någon som nappar.
Ja i den enkla mening att det beror helt på hur man skriver kontraktet så får man ut det man vill av det.
Ja och det är ju upp till dom där och då, inte sant?
Det är upp till SKV i slutänden. Det är de som kommer vara avsändare på skattesmällen...
Och skatteverket och hur rymligt ert samvete är.Ja och det är ju upp till dom där och då, inte sant?
Det kan bli ordentligt dyrt, du förstår fortfarande inte att det har konsekvenser, även ekonomiska, att anställa svartjobbare.Vadå skattesmäll? Suck
Det kan bli ordentligt dyrt, du förstår fortfarande inte att det har konsekvenser, även ekonomiska, att anställa svartjobbare.
Vadå skattesmäll? Suck
Jag ska fortfarande inte anställa en svartjobbare. Gudars skymning.
Jag ska fortfarande inte anställa en svartjobbare. Gudars skymning.
Nej du anställer inte svartjobbare, du anlitar folk för att utföra svartjobb om du följer dina planer.Jag ska fortfarande inte anställa en svartjobbare. Gudars skymning.
Ja om folk skriver att "hon planerar svartjobb" över mitt huvud så ja, då blir jag förbannad för det handlar det inte alls om.
Jag hade inte ens en aning om att ett kollektivt stall där man ibland tar mer är ett svartjobb, hallå eller.
Min dröm och det vi tänker oss är att ha en lagom stor gård som vi själva kan sköta med ca 4 hästar och eventuellt föl och så ridhus för min egen skull + årskort. Vi har även mycket driftiga svärföräldrar (som erbjuder sig och får hjälp dom också, ooooops utbyte av tjänst, svartjobb?! )
På taskig människosyn och svartjobb, njae...Avundsjuka kallas det visst
Avundsjuka kallas det visst
Har ts taskig människosyn nu med inte nog med att hon är lat, snål och kriminellPå taskig människosyn och svartjobb, njae...
Du läser ju inte vad folk skriver.Har ts taskig människosyn nu med inte nog med att hon är lat, snål och kriminell