Sv: Jensen sadlar??
Jag väntade i fyra månader på min(En av de dyrare modellerna) men han sa det skulle ta 5 -6 veckor
Jag väntade i fyra månader på min(En av de dyrare modellerna) men han sa det skulle ta 5 -6 veckor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heej!
Jag tycker INTE du ska köpa en jensen sadel.
Min kompis gjorde det... sadlen förstörde hennes häst rygg, nu efter ett år är allt bra igen. Sadel utprovaren gjorde massa med misstag, och ha sa att den skulle vara formad till just deras häst (skräddarsyd) Men det var den verkligen inte! Hästen hade så ont i ryggen så så fort man kom i närheten av just den punkten som tryckte blev han så galen av smärta så min kompis kunnde inte hoppa honom, inte ens rida med sadel, för det gjorde så ont på honom att han bara sprang o stegrade o sparkade! Det slutade med att dom fick köpa en helt ny sadel, Dom fick en bra sadel från dom EFTER 1 ÅR!
Såg att du fått många bra tips om sadlen..ville bara säga det!
Ha det bra!
Vi får se om problemen löser sig för många av de andra i göteborgsregionen som fått felaktiga sadlar som är måttade så att de ska passa hästarna men som inte gör det.Nu har mitt problem som varade från beställning i december löst.., felmätt sadel-ny mätning-passade inte heller-returnerad. Nu ska jag se mig om efter någon annan sadel, vet inte riktigt vad jag ska köpa MEN jag vet definitivt vilket märke jag INTE ska köpa...
Nu skakar jag liv i en tråd som är äldre än min hästSv: Jensen sadlar??
Jag har en Exmoor (köpt i april om jag minns rätt) och det var strul med den efter ett tag. Hästen fick vita hårstrån (reagerade dock inte negativt mot sadeln eller palpering, var lika glad som vanligt) precis vid bossans kant. Experimenterade med paddar och dyl men det blev inte bättre. Då åkte jag till Jensen, förklarade läget, han ändrade bomvidden och stoppa om sadeln på den timmen jag var där, och vips, så var det fixat. Inga vita hårstrån sen dess. (visade sig att sadeln var lite för vid) Tror det var i juni jag var där, eller juli... Och sen dess har allt varit jättebra
Är jättenöjd med sadeln och servicen. Sadeln ser fortfarande ny ut trots flitig användning...
(om du vill kan jag lägga in lite bilder)
Har beställt en Jensen Brillant nu som kommer om några veckor...
Sjukt att jag skrivit denna trådenNu skakar jag liv i en tråd som är äldre än min häst
Men, jag undrar, hur ser det ut numer med åsikterna om Jensen? Min tränare har "alltid" haft Jensen och är väldigt förtjust i servicen. Jag har provsuttit en Gladiateur idag, hos Jensen, och blev väldigt förtjust... Det finns ju ingen uppsjö med begagnade heller så något måste ju vara rätt Samtidigt är det ju inte LITE irritation här ibland de som haft problem med ömma ryggar och att allting bara blivit fel fel fel... :/ Så ja, jag blir lite ambivalent. Samtidigt har jag ju själv koll på hur en sadel ska ligga, och hästen är väldigt bestämd på vad som passar och inte
Hmm. Ja det låter ju som att sadlarna i sig är bra, men att det försöker meckas för mycket för att få de att passa. Jag funderar på att ge det en chans, den här är ju begagnad och jag tänker att jag kanske kan se själv också om det verkar heltokigt. För ja, sadlarna är ju goa mot rumpan Och jag föll lite för hårt för buffelläder alltså. Töntigt men sant.Sjukt att jag skrivit denna tråden
Iaf, min bästa kompis köpte en Jensen för lite mer än ett år sen, special till hennes häst, prislapp 33 pix. Den passade inte hästen, den gjordes om 2 gånger, passade ändå inte. Nu var det väl en ganska svår rygg på den dära hästen, som tyvärr inte finns finns längre, men jag kan väl tycka att den borde passa om den är gjord till den hästen.
Sadeln har hon kvar iaf, hon trivs själv bra att rida i den, så gissar att hon sparar den för ev framtida häst.