Jensen sadlar??

Sv: Jensen sadlar??

nej, medn det är ju bra, men eftersom det finns många som har haft probem tycker jag att man ska akta sig lite..

Jag HAR problem..ska ringa och klaga och vill inte ha sadeln...

Och jag är en av dem som har en Jensen hoppsadel och är supernöjd med den!

Det är ju så här, vi har alla olika smak och olika förväntningar på saker och ting. Men givetvis ska en måttsydd sadel passa både ryttaren och hästen annars ska man reklamera.

Men bara för att Jensen misslyckats i några fall så tycker jag inte man ska gå ut med att de är helt värdelösa. De säljer ju ganska många sadlar och det måste vara med det som med allt annat som säljs, ibland blir kunderna inte nöjda och det är missnöjda kunder som hörs mest...

Jag är iaf helnöjd med min hoppsadel och tänker spara ihop till en dressyr också! Servicen har varit ypperlig med tanke på att vi bor ca 40 mil bort...

Håller fullständigt med dig, men om sadeln ger hästen obehag, ja då är det inte en sadel anpassad för hästen, och får man dessutom inte den hjälp man änskar så blir man lite grinig..

Håller fullständigt med dig, men om sadeln ger hästen obehag, ja då är det inte en sadel anpassad för hästen, och får man dessutom inte den hjälp man änskar så blir man lite grinig..

Absolut! Det har jag full förståelse för. Har man köpt en sadel som är måttad SKA den passa eller iaf ska man få hjälp tills den är ok. Men som sagt, det kan hända med vilket sadelmärke som helst. Är det inte någon mer än jag som minns vilket rabalder det var om Amerigo och Dominus i början? MASSOR med missnöjda kunder som nog hade lite för högt ställda förväntningar på hur hästarna skulle gå och de själva rida efter att ha inhandlat en sån sadel...

Men med hårt jobb har ju försäljarna av de märkena vänt den trenden till att de nu är välkända och välrenommerade som sadelmärken.

delvis knapp lån!

Jag kommer aldrig komma en Jensen mer har också haft mycket problem med den sadel. Den passade aldrig så bra på hästen den var sydd till och absolut inte till min nya.

Ridmässigt så är det en bekväm och skön sadel men som sakt är det en jätteviktigt del att den ligger bra på hästen

Nej, man behöver inte ha en ställbar bom. Det tillvalet som ksotar 3300 är om du vill ha en bom som är ställbar med en nyckel, dvs du kan ändra bommen 10 cm själv. Men alla Jensensadlar kan Jensen göra om till en kostnad på runt 1000:-

Det är ju faktiskt inget fel på sadlarna i sig, det är fel på utprovningen om hästen får ont i ryggen. Jag har sett bommen till Jensensadlarna och pratat mycket med Jensen när jag var där och köpte min sadel, och han är duktig och väldigt erfaren, men det är bara när han försöker få en Jensen att passa till en häst som den egentligen inte passar till, och börjar fixa och dona med det ena och det andra, som det blir helt åt helvete fel....

Om man måttbeställt en sadel som ska passa oavsett leverantör och den inte passar, har man inte rätt att returnera den då?!? :(

Jo, det får man. Om man kan bevisa att hästen inte ändrat sig drastiskt sedan måttagningen och man kan få en annan sadelmakare/utprovare att intyga att sadeln inte passar (om ÅF inte tar tillbaka självmant och man går vidare till ARN)

Jag har redan köpt 2 andra sadlar, så jag ska inte ha någon... Men det är ju ändå intressant att se hur många som inte gillar dem.

Tror det är fler som gilalr sina Jensen än vad det finns folk som inte gillar dom. Han säljer ju väldigt många sadlar, men det finns typ aldrig några till salu på begagnatmarknaden - just för att många väljer att behålla sadeln för framtida hästar iom att de går att ändra och de håller en så hög kvalitet.

Jag säljer min nu, den sätter mig i svank och har gjort att jag fått ännu mer ont i ryggen än vad jag redan har. Till och med en annan sadelmakare påpekade hur fel han hade gjort sadlen, 2storlekat för stor, stenhård stoppning somhar gjort att min häst blev punkttryckpå fyra ställen, vilken lysande sadelmakare..........................

Har inte hört ngt gott om honom. Känner flera som har haft STORA problem. Kvaliten på sadeln är det nog inget fel på, har själv ridit i en en gång och den var väldigt bekväm. Problemet är väl snarare utpassingen. Vet en som fick en sadel utprovad som efter en vecka låg på manken, det rekomenderades paddar och förbyglar och allt möjligt. De var där flera gånger och fixade, men det blev inte bättre. Till slut erkände han att sadeln inte var kanon, men troligen skulle hans allra dyraste modell passa! Vet också folk han har varit ruskigt otrevlig mot när de påpekat att det inte fungerar.

Dock måste jag säga att du måste ju känna efter om sadeln är bra för dig, när du provar sadlarna. Om du känner att du får mycket svank ska du ha en annan typ av sadel, t.ex. flatare säte osv, men det kan ju inte han bestämma, utan det måste ju du berätta. Däremot så när det gäller utprovningen för hästen ska du ju kunna lita på att det blir bra.

Vet också folk han har varit ruskigt otrevlig mot när de påpekat att det inte fungerar.

Han är väldigt "rak" och många tar illa upp och blir förbannade när han t ex påpekar att de inte kan lägga sadeln rätt på hästen :angel:
Ganska ovanligt, de flesta sadelsäljare bara jamsar med och vågar inte kritisera.

Immer

Håller med.. Dock tyckte jag inte att han var otrevlig på något sätt. Utan bara ärlig, och det är ju inget annat än positivt! Det jag gillar med Jensen är att man får en snabb service också. Skulle jag beställa en sadel för 28 000 skulle jag få den på 4-5 v - så snabbt får man inte en måttbeställd sadel hos någon annan. Tar oftast dubbelt så lång tid. Och när jag beställde min hämtade jag den en vecka senare!

Min hade iofs en leveranstid på tre månader :o
Men det var 2001, då var de ganska nystartade med de måttbeställda, och dessutom härjade galna ko-sjukan.

Immer

Jaha, ja det varierar ju förmodligen från årstid till årstid och om de väntar en beställning snart osv.. Och sen beror det väl på hur snabbt man behöver den... När jag var där fick jag den snabbt iaf :D

Ja, jag tror det går snabbare nu än för sex år sedan.
Och bristen på kohudar gjorde nog sitt till, tror jag.

Immer

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
2
Svar
22
· Visningar
1 189
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 689
Senast: Murray
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 797
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 452
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka