Jaunty Jack-avkomma

Fullblod89

Trådstartare
Som rubriken lyder, är det någon som har en avkomma efter fullblodshingsten Jaunty Jack?

Har nyligen köpt en avkomma efter hingsten och är nyfiken på hur era är :)

Sv: Jaunty Jack-avkomma

Det har bara gått ett par timmar, det är lördag och folk gör antagligen annat än att sida framför datorn, och hingsten har inte särsklit många avkommor i Sverige.
Jag kan flytta din tråd till galopp istället om du vill? Där får du antagligen fler svar.

Görel - moderator

Kan du beskriva på vilket sätt dom varit hårda individer? Stämmer in rätt bra på min...

Okänsliga, både fysiskt o psykiskt. Lite godstågstuk som tar för sej o tål en hel del. Två helsyskon, kanske inte så korrekta exteriört men arbetsvilliga trevliga hästar som vet vad de vill.

Vet du vad det var för stam på mödernet? :)

Det förklarar varför min dam är rätt tuff och mycket bestämd men samtidigt väldigt sammarbetsvillig. Och ja, exteriören är inte den mest korrekta direkt. Används hästarna för galopp eller vanlig ridning?

Nej det kommer jag inte ihåg, kan ta reda på det. Det var rena fullblod som var avlade för galopp, men de ridhästtränades en del med. Båda är tyvärr borta nu i tidig ålder.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
394
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 667
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar