Järvsöfaks sämre????

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare gemini_sunset
  • Startdatum Startdatum
Sv: Järvsöfaks sämre????

Den dagen någon slår faxen flera gånger... DÅ är det tronskifte, men jag är tveksam till att det kommer att ske!

Tomas Nilsson är ju i allra högsta grad INTE staketkusk......Nybrink o Edlund är ju staketkuskar om man nu ska skylla nån...

Det finns ingen härinne som har Nilssons erfarenheter av att köra lopp iallafall....Jag har väl mina åsikter om honom , men staketkusk är inte nån av dom

Tack :) .Kan jag ju inte ta annat än som en stor komplemang,då han är den i tvstudion som mest ser saker från sportens sidan,inte spelet.

*knapprån*

Jag blir ofta väldigt trött på de som tänker med "spelarögon".
Tex på resonemang som:
Varför gick han inte upp i dödens och tryckte på istället för att smyga?
För spelarna spelar det ju oftast ingen roll om hästen är tvåa eller sist, men för ägaren, tränaren, skötaren och de andra som bryr sig om hästen och som kanske tacksamt tar emot de prispengar som finns bakom vinnaren, har det en stor betydelse.

Ulf Ohlsson gjorde helt rätt, han fixade ju bästa möjliga utdelning åt ägarna. Att köra som Ulf gjorde är inte helt ovanligt, för ofta drar ju två överlägsna ekipage iväg i täten på slutvarvet, och då försöker ju den som leder klungan se till att vinna klungspurten och tredjepriset isf att huvudlöst och förgäves försöka jaga ifatt tätduon.

En välkänd tränare sade en gång till mig att:- Jag kör hellre mig fast på innerspår än ger mig ut i spåren och kärvar, för hästar som sitter fast med krafter i mål har alltid igen de pengarna senare.

För övrigt så vidhåller jag att JOP står för Jag Ordnar Plats....;)

...hade inte Ohlssons häst varit Perssons så hade det aldrig varit nåt snack. Även om han gjort exakt samma sak med en egentränad häst (exempelvis)

Du låter ju bara löjlig!
Tomas Nilsson staketkusk? Killen har ju bara vunnit över tusen lopp inklusive elitloppet.
Varför skulle JOP bjuda in någon annan häst i striden?
När alla vet att enda abret Faksen har, är att växla tempo mycket snabbt? Som förövrigt gick ett varv i 4:e, 8 dagar innan V75 starte

Finns väl fler som har det! Tycker bara att man inte ska uppmuntra ful körningar! Menat inte åt dig!

Men håller du med honom när han säger att det inte finns nån taktik körning i trav då??? Precis vad han sa!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka