Järvsöfaks sämre????

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare gemini_sunset
  • Startdatum Startdatum
G

gemini_sunset

Va på V-75 i romme i helgen. Lyssnade på tipsen från tv, och dom sa att ska man gardera i avdelning 5 ska det bli norska MÖRTVEDT JERKELD! Tänkte jaha detta kan ju bli ett spännande lopp, men icke för Jan-olov persson sitter och stänger in norsken. Man är ju van vid att järvsöfaks tar över ledningen nästan direkt, men inte denna gång. Loppet följer med att ulf ohlsson ligger ner för att hålla emot vinning kos så att inte jim frick kan ta sig ut! Tänk va kul om norsken å faksen hade kört mot varandra, hade järvsöfaks fortfarande varit världens bästa kallblod, nädu det blir norsken som tar över nu! Detta är ful kört. Å kom inte å säg att man inte kan lägga upp en taktik före loppet Tomas nilsson! Du är bara en stor staket kusk! Fundera på å byta jobb!!!! Lika va när persson blev instängd med järvsöfaks i norge när han trängde sig ut. Norskarna va hel förbannade, men jim frick låg kvar utan att köra ett fult lopp! Klart alla gillar faksen, jag med. Men man ska köra på riktigt. Typ som jaggen borde ha blivit diskad i försöket för elitloppet när han trängde ut adielsson, men icke, bara för dom ville ha med en riktigt bra häst! Så nu till sist, är järvsöfaks fortfarande lika bra som förut, om så skulle vara, varför stänger då persson och ohlsson in största hotet??? Tåls å tänka på!

Sv: Järvsöfaks sämre????

Sånt är livet....det ser man daglig dags, taktik körning...inge konstigt med det, en vacker dag kommer nån att stänga in faksen också..

"Största hoten" blir alltid mest körda emot.....

Sånt är livet....det ser man daglig dags, taktik körning...inge konstigt med det, en vacker dag kommer nån att stänga in faksen också..

"Största hoten" blir alltid mest körda emot.....

:devil: Stänger man in faxen hamnar man i 3-4é spår när han "tar sig ut" :devil: *harkel*

Hmm, en gång har det hänt...Jag har varit med om ett flertal ggr då mina hästar antingen blivit inputtade till stängda lägen eller utputtade....Då skrivs inget.

Men om man skryter om att ha bästa hästen, behöver man väl inte vara så rädd att man måste stänga in andra.!? Förklara det!!!
Men många vågar inte köra mot järvsöfaks heller, men jag tror det hade kunnat bli ett spännande lopp för alla tittare om dom släppt ut norsken! Och trav ska vara spännande! :) Eller?? Jag tror inte lotto är riktigt så spännande som du tror! :bump:

Man är väl iallafall inte så korkad att man BJUDER in det värsta hotet självmant???
SKulle du göra det??
Hästar är hästar o inga maskiner, att Faksen är bäst finns ju facit på....Tycker det luktar sur avundsjuka här.....

Men om man skryter om att ha bästa hästen, behöver man väl inte vara så rädd att man måste stänga in andra.!? Förklara det!!!
Men många vågar inte köra mot järvsöfaks heller, men jag tror det hade kunnat bli ett spännande lopp för alla tittare om dom släppt ut norsken! Och trav ska vara spännande! :) Eller?? Jag tror inte lotto är riktigt så spännande som du tror! :bump:

Öhhh??? Jag har varken sagt bu eller bä!!! Så attackera inte mig!!!

Av ca 22 000 travare så finns det EN enda överlägsen häst i Sverige, vill du på nåt sätt underminera hans insatser inom travet??

Järvsöfaks var ju redan i mål. Norsken hölls ju inne för Ulf Ohlsson hade väl ingen anledning till att skänka bort andrapriset!

Sen har vi ju det som var helt tvärsom

När Smashing Victory BJÖD ut Passionate Kemp och fick se sig slagen....Då var det snack om DET istället.

Det spelar nog ingen roll vad dessa underdjur "gör", alltid finns det nån som retar sig på det , huvudsaken egentligen är ju inte spelat, utan hästarna.

Jag har många ggr satt upp toppkuskar på mina bättre hästar för jag VET att dom får en bättre resa mot om en mindre kusk kör dom. Det är bara så att om Unga Herr Goop kör....då körs det inte emot min häst som om Sven Svensson körde...så är det och man ser alltid om sitt eget hus först o främst.

Det är ej avundsjuka, jag gillar själv faxen, tycker han är en helt otrolig häst, men hade jag själv han så vill man ju bevisa att han fortfarande är bäst. Oftast brukar faksen ta ledning direkt men höll sig kvar i andra spår brevid norsken. Det är inte bara jag som "klagar" på det! Utan det sas även i tv! Men den som säjer att det inte finns någon taktik i trav förstår sig inte på det! Hade det varit avundsjuka hade jag aldrig skrivit här, utan jag tycker bara att det är tråkigt när det blir kompiskörningar på detta vis! Det är ju inte bara persson som gör detta, utan det finns nog fler.

Va på V-75 i romme i helgen. Lyssnade på tipsen från tv, och dom sa att ska man gardera i avdelning 5 ska det bli norska MÖRTVEDT JERKELD! Tänkte jaha detta kan ju bli ett spännande lopp, men icke för Jan-olov persson sitter och stänger in norsken. Man är ju van vid att järvsöfaks tar över ledningen nästan direkt, men inte denna gång. Loppet följer med att ulf ohlsson ligger ner för att hålla emot vinning kos så att inte jim frick kan ta sig ut! Tänk va kul om norsken å faksen hade kört mot varandra, hade järvsöfaks fortfarande varit världens bästa kallblod, nädu det blir norsken som tar över nu! Detta är ful kört. Å kom inte å säg att man inte kan lägga upp en taktik före loppet Tomas nilsson! Du är bara en stor staket kusk! Fundera på å byta jobb!!!! Lika va när persson blev instängd med järvsöfaks i norge när han trängde sig ut. Norskarna va hel förbannade, men jim frick låg kvar utan att köra ett fult lopp! Klart alla gillar faksen, jag med. Men man ska köra på riktigt. Typ som jaggen borde ha blivit diskad i försöket för elitloppet när han trängde ut adielsson, men icke, bara för dom ville ha med en riktigt bra häst! Så nu till sist, är järvsöfaks fortfarande lika bra som förut, om så skulle vara, varför stänger då persson och ohlsson in största hotet??? Tåls å tänka på!

Läste nånstans att Faksen hade 64 i puls efter loppet så något tronskifte lär inte vara aktuellt än så länge iaf..

Men du Gemini...VARFÖR måste man maxa sin häst om man taktiskt kan slippa???

Min häst med 14 segrar har aldrig vunnit mer mer än 1,5 längd...varför skulle han??
Dessutom så är man väl rädd om sin häst och det är ju som onödigt att få psyket knäckt eller skador på hästen bara för att SPELARNA vill det??

Staketkuskar har alltid åsikter.
Men vi som lägger ner all tid, kraft o pengar på våra kära hästar tänker längre och annorlunda.

Nej, men du kanske är släkt med tomas nilsson. Låter som det iaf!

Jo visst hamnar man i fjärde spår om han tränger ut en!

Konstigt, har haft många hästar i samma stall som faxen! Men men!

...och vad menar du med det???

Att han INTE hade 64 i puls, eller att han inte har tronen kvar?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka