järnbrist och lösningar

Sv: järnbrist och lösningar

Jag kan inte heller äta järntabletter oavsett märke och styrka. Efter ett missfall fick jag så lågt blodvärde att jag höll på att svimma dagligen. På kss fick jag akut järndropp vilket dom ordnade med så att jag fick det på mitt sjukhus här i stan. Fick ligga med järndropp 2 timmar 3 gånger i veckan men det hjälpte. Kanske något för dig ?

Rekommenderar att byta mvc eller iaf barnmorska. Usch vilken typ :crazy:

*knapplån*

Att man vill ha ett bra Hb-värde är väl dessutom inte "bara" för barnents skull. Det är väl även för att risken är stor att man blöder under förlossningen. Har man då dåligt Hb-värde så är det förenat med större risker att blöda (speciellt om man blöder lite mera).

Mvh

Tora

snor sista knappen och försöker svara alla.

Tack för tips om vad jag ska äta för att få bra upptag! Det var BM som rekommenderade att jag skulle ta det med mejeriprodukter, men om upptaget blir ungefär lika med noll får jag ju sluta med det :P

Jag ska sätta mig och ringa på måndag till en privatklinik där jag hört att det ska vara bra... otroligt skönt att höra att JAG slipper fixa med flytt och journaler osv... Tror inte jag skulle klara av att sitta och säga det rakt i ansiktet till min BM nämligen... :/

Tack även för förklaringen om vad knäppläkaren höll på med... Hade hon bara förklarat så hade jag ju "gått med på det" på ett helt annat sätt än jag nu gjorde... nu förstod jag ju bara ingenting och fick ren panik när hon började dra i mig (slängas ner på smal brits när allt snurrar i 180 är ingen trevlig upplevelse...):grin:

Jag mår ju inte heller bra av järnbristen, men den verkar ju inte vara så pass låg att bebis tar skada, och då känns det mycket bättre rent psykiskt. Ska försöka diskutera hela den här järnhistorien med nya stället på måndag (förutsatt att dom har plats och tid för mig dvs).

Dom har inte tagit några extraprover, ska dra upp det också... Känns som om det kan vara aktuellt då det sedan innan är konstaterat att jag har brist på det mesta då min mage har svårt att ta upp nån näring och vitaminer från maten. Att jag dessutom inte kan äta så pass varierat som man borde hjälper ju inte direkt till heller.

För det hela börjar ju kännas lite löjligt... Att vara sjukskriven och kosta massa pengar när man faktiskt VILL jobba (jag håller på att dö av tristess här hemma...:angel:) när det verkar gå att lösa på andra sätt.

Tack alla för alla tips! :)

vilken mottagning var det du tänkte på? :) Jag bor i sthlm, aspudden närmare bestämt... :) Om du inte får skriva ut det kanske du orkar skicka ett pm? :)

har inte läst hela tråden, men, ställ inte till det för dig som ja gjort! hade dåligt HB under grav, men tog de inte på allvar, sen nu i torsdags gjorde ja en titthålsoperation och mitt HB sjönk till 80 :O kan juh säga att ja inte mådde bra!
efter 4påsar blod så var jag på benen igen men inte kul! du har all rätt till att kräva annan "vårdare" att få någon som lyssnar och tar dig på allvar och gör allt för dig och ditt barns bästa!

oj, det lät inge vidare alls :( Mår du bra nu?

Jag ska ringa annan mottagning på måndag... Känner att JAG vill ta det här på allvar innan det går för långt, även om min BM inte verkar särskilt angelägen...

Skölj ned med apelsinjuice, C-vitamin hjälper dig ta upp järnet bättre, ät inga mjölkprodukter någon timme innan & efter.

Mina järnvärden är själv katastrof :(

Senast ändrad:

vilken mottagning var det du tänkte på? :) Jag bor i sthlm, aspudden närmare bestämt... :) Om du inte får skriva ut det kanske du orkar skicka ett pm? :)

Det är ju inget hemligt och jag ser inte att det skulle vara reklam på något sätt då alla kan gå dit gratis så jag skriver det här. Den heter MammaMia (eller liknade) om du gogglar på det så får du säkert upp hemsidan. Det finns en sådan här i Göteborg också men de har inget avtal med landstinget så där får man betala (och det är dyrt).

Fördelen i Stockholm är att de även har BVC där. De verkade jättetrevliga när jag pratade med dom så om du trivs där så kan man gå kvar på samma ställe.

Mvh

Tora

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 080
Senast: EmmaW
·
Gravid - 1år Fick reda på att det startades en stöttningstråd för mig av moderatorn men att hon låste & tog bort den. Jag tyckte det var bättre jag...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
45 824
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar