Japp nu har jag äntligen läst

Sv: Japp nu har jag äntligen läst

*kl*

...jag insuper lite cred för artikeln sådär i bakgrunden.. :angel:

Ja, Buke-folk är bra till det mesta, här finns allt. Idag har jag terroriserat PrinceFair. :D Fast vart ni ska få läsa om henne vet jag inte riktigt än.. :cool:

Jo, det går "jättebra" så länge man inte har barn! Om man dessutom har en sambo som inte gillar hästar så är livet inte lika lätt som det var innan man fick de små grynen...

Att först jobba hela dagarna och sen rida/hålla lektioner på kvällarna funkar inte så bra då. Men var sak har ju sin tid och jag är inte på nåt sätt missnöjd utan jag bara konstaterar fakta.:smirk:

Jo, det går "jättebra" så länge man inte har barn! Om man dessutom har en sambo som inte gillar hästar så är livet inte lika lätt som det var innan man fick de små grynen...

Att först jobba hela dagarna och sen rida/hålla lektioner på kvällarna funkar inte så bra då. Men var sak har ju sin tid och jag är inte på nåt sätt missnöjd utan jag bara konstaterar fakta.:smirk:

Enkelt man skaffar inte en sambo som inte gillar hästar när man har 4 av dom.

Aha!:idea: Att jag inte tänkte på det....:rofl: :rofl:

Men då minskar utbudet betydligt för dig...finns inte så jättemånga "hästkillar" att välja på för det första och för det andra brukar de inte vilja stanna hemma hela helgerna utan åka på tävlingar själva!:devil:

Jo jag vet att tvinga med dom på tävlingar är oftast inget problem men att man är upptagen dygnet runt är inget som är så populärt men det är väl därför jag är för evigt singel antar jag :crazy:

Det finns många fördelar med singellivet..."drömmer mig tillbaka..."

Ingen som tjatar om när middagen blir klar...
Ingen som undrar när man kommer in från stallet...:mad:
Ingen som glömt göra sina läxor och måste tvingas upp extra tidigt nästa morgon för att läsa dem...:devil:
Ingen som undrar varför vi inte kan åka på familjesemester i år istället för att bo på camping i Falsterbo...:o

EN dag ska jag bli singel igen och bo i en etta med kokvrå, ALDRIG mer laga någon vettig middag, vara i stallet i timtal, hänga på varenda träning i ridhuset....

OCH KOMMER ATT SAKNA NÄR MINA BARN VAR SMÅ...! *fniss*

Jo jag vet att tvinga med dom på tävlingar är oftast inget problem men att man är upptagen dygnet runt är inget som är så populärt men det är väl därför jag är för evigt singel antar jag :crazy:

jag skaffade en som jobbat dygnet runt (bonde numera med maskinstation). Han följer med en och annan gång på tävling. Egentligen är det jag som var den ensamma innan ungarna började tävla eftersom jag gav upp min tävlingskarriär (nåja kalla den vad ni vill..) för att vi skulle kunna överleva på gården.

Annars träffas vi på natten i sängen ibland :angel:

de var jag som var lite för snabb.. tänkte att du tog den turen på alla 3 samma dag o då blir de många timmar.
Men man kanske hinner de oxå om man börjar tidigt :D

Kul o se lite repotage om "vanliga" människor o inte bara landslaget osv.

Nä inte alla 3 på samma dag , det finns ju 7 dgr i veckan ;)

huvet på spiken beskrivning av oss heltidsarbetande småbarnsmammor som då och då lyckas rymma från spisen :rofl:
:bow: :bow: :bow:

Det finns många fördelar med singellivet..."drömmer mig tillbaka..."

Ingen som tjatar om när middagen blir klar...
Ingen som undrar när man kommer in från stallet...:mad:
Ingen som glömt göra sina läxor och måste tvingas upp extra tidigt nästa morgon för att läsa dem...:devil:
Ingen som undrar varför vi inte kan åka på familjesemester i år istället för att bo på camping i Falsterbo...:o
:D Hahaha! Jösses, att jag ALDRIG ska skaffa barn! Det räcker med att tvinga en person att han tycker såå mycket om hästarna.(sambon). :D

huvet på spiken beskrivning av oss heltidsarbetande småbarnsmammor som då och då lyckas rymma från spisen :rofl:
:bow: :bow: :bow:

Jamen eller hur?:p Visst känns det som om man är på rymmen när man styr iväg ekipaget till nån fälttävlan? hihi, gillar känslan måste jag säga iaf...:devil:

*kl*

...jag insuper lite cred för artikeln sådär i bakgrunden.. :angel:

Ja, Buke-folk är bra till det mesta, här finns allt. Idag har jag terroriserat PrinceFair. :D Fast vart ni ska få läsa om henne vet jag inte riktigt än.. :cool:

Bra skriven artikel aicha!
Vi vill såklart läsa riktigt smaskiga skandaler om PrinceFair, à la chock-/naken-/sex- whatever som i en riktig skvallerblaska. ;)

Thanx! :D

Kul att få in en fot där också, jag har just blivit Luhmühlen-korre i juni så det fixade jag rätt snyggt nu när det inte är aktuellt som groom. :smirk:

Grattis till fina poäng (& placering) för Mister i England förresten! :D Vad gick han för klass?

Han gick en Novice class (som en CNC* här säger ryttaren) och slutade på sina dressyrstraff 28,1. Jättefin årsdebut! :)

Tack. Nej, jag tror inte det var fler svenskar där, fast jag är inte säker.

Victoria & Johan (kanske Dag också) var på någon större tävling någon annanstans, kommer inte ihåg namnet. Victoria var typ 3a och 5a, medan Johan hade haft typ 38 fel i hoppningen.
Mycket typ här nu men jag kommer inte riktigt ihåg, och så har jag raderat sms:en.. :smirk:

Victoria & Johan (kanske Dag också) var på någon större tävling någon annanstans, kommer inte ihåg namnet. Victoria var typ 3a och 5a, medan Johan hade haft typ 38 fel i hoppningen.
Mycket typ här nu men jag kommer inte riktigt ihåg, och så har jag raderat sms:en.. :smirk:

16 fel i hoppningen + en massa tidsfel så det måste ha varit ett stopp oxå men det var bara för att han hade bra dressyr 29.2 straff inte riktigt samma poängsystem som hemma men väldigt bra ändå och varenda gång han har haft bra dressyr så blir hoppningen mindre bra :confused:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 534
Senast: Cissi_ma
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 449
Senast: Lingon
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?