Japp nu har jag äntligen läst

fio

Trådstartare
fälttävlans reportaget i Ridsport i sin helhet och vill bara säga att aicha här på buke skrev en jättebra artikel :bow: :bow: (med lite hjälp från mig då) :angel:

Sv: Japp nu har jag äntligen läst

åhå, var det aicha som skrev den!

Grattis, igen, till er båda denna gång!

*kl*

My 15 minutes of fame.. ;) Tack!

Jodå, den blev helt ok...synd bara på den katastrofala (ja, så dålig var den) rubriksättningen, som inte ens är rättstavad. Och nej, det var inte jag som satte den. :D

Själv är jag mest impad över att jag lyckades fånga Fio & Hille på bild. F*n vad det är svårt att plåta hästar i rörelse. Speciellt med en simpel digitalkamera.. :angel:

Ja, nu förstår jag ÄNNU mer att du behöver vinna däcken i Tranemo...hur billigt är det att ha TRE hästar igång??? Har du inget vanligt jobb människa? Hur i hela friden hinner du med?:bow:

Jag jobbar 80% och har 2 barn...har fullt upp att hinna rida EN häst...:eek:

Bra artikel var det iaf..lite fyndigt att se er GÅ upp för en backe med tanke på fokus i artikeln..smart Aicha!:D

Ja, nu förstår jag ÄNNU mer att du behöver vinna däcken i Tranemo...hur billigt är det att ha TRE hästar igång??? Har du inget vanligt jobb människa? Hur i hela friden hinner du med?:bow:

Jag jobbar 80% och har 2 barn...har fullt upp att hinna rida EN häst...:eek:

Bra artikel var det iaf..lite fyndigt att se er GÅ upp för en backe med tanke på fokus i artikeln..smart Aicha!:D

Jag har faktiskt 4 hästar i gång nu för tävling för hopphästen som jag har en 5 åring ägarna ändrade sig och ville inte sälja men 2 av dom 4 betalar jag ju inte för så jag betalar för 2 hästar (mina egna)men klart det är dyrt och jag kommer inte ha råd att tävla allt det jag skulle vilja. Så däcken skulle ju hjälpa till :angel:

Med andra ord så rider du mer eller mindre på heltid? Har svårt att få ihop att kunna träna 4 hästar för högre klasser oavsett om det är hoppning eller FT med ett vanligt heltidsjobb...:confused:

Med andra ord så rider du mer eller mindre på heltid? Har svårt att få ihop att kunna träna 4 hästar för högre klasser oavsett om det är hoppning eller FT med ett vanligt heltidsjobb...:confused:

Jo om man jobbar på kvällarna

Ja, ja...känner igen det där...på den tiden när man SJÄLV bestämde över sin tid! *skratt*
Det tar hastigt slut när småkottarna börjar trilla in kan jag meddela....:rofl:

Det går jättebra, jag jobbar heltid och håller dessutom lektioner vissa kvällar, har i stallet 6st hästar varav 4st tävlas.

Jag hade dessutom 4st hästar under hela studietiden, så visst går det.

Det går jättebra, jag jobbar heltid och håller dessutom lektioner vissa kvällar, har i stallet 6st hästar varav 4st tävlas.

Jag hade dessutom 4st hästar under hela studietiden, så visst går det.

Ja men någon social aktivitet orkar man ju inte med mer än någon enstaka gång och fy vad jobbigt det blir om man måste tex gå till tandläkaren vilket förstör hela dagens planering :crazy:

Och bara tanken på att gå och fika med någon "vanlig människa" det blir stressmomentet allan när man sitter och trummar med fingrarna och tänker "det här har jag inte tid med" och så ser man ut som ett frågetecken när dom tycker man är tråkig :confused:

:rofl:

Fråga min sambo vad han tycker om hästar!

Tur att vi har vänner som också är "upptagna".

Men å andra sidan så måste man ta sig lite tid för rekreation ibland

Funderade på hur du hann rida den där långa turen .. var 40 min skritt fram OCH tillbaka plus själva träningen..
men du har alltså inte ett vanligt jobb utan jobbar med hästarna?

ber om ursäkt om de stod i artikeln men jag har inte hunnit läsa allt ordentligt.

Jag jobbar på kvällarna och har gjort det i säkert 10 år , om turen tar 2,5 timmar eller något varför skulle man inte hinna det?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 534
Senast: Cissi_ma
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 449
Senast: Lingon
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?