Jaktlabbar

Min gubbe har en jaktlabbe på ca 10 månader, liten tik på 17 kg i dagsläget. Bitig som fan när hon var valp, högg och rev i ens händer och armar så det blödde. Detta har dock växt bort med tiden och numera är hon en riktig myshund. Aktiv och jobbglad när hon är ute eller får en uppgift, dessemellan älskar hon att ligga på soffan och bara mysa. Social, nyfiken och orädd, både mot människor och andra hundar. Är det något hon inte tycker om talar hon om det, högt och tydligt.

Oh, kom på det mest negativa med min, som vi jobbar på! Hon LÅTER när hon är frustrerad/exalterad. Dvs hon har skitsvårt att slappna av och vara tyst och kolla när andra hundar jobbar, eftersom hon anser sig göra det jobbet mycket bättre. :meh:
Massor av passivitetsträning (skittråkigt) och belöning när det är tyst, små framsteg hela tiden! :)

Oh, kom på det mest negativa med min, som vi jobbar på! Hon LÅTER när hon är frustrerad/exalterad. Dvs hon har skitsvårt att slappna av och vara tyst och kolla när andra hundar jobbar, eftersom hon anser sig göra det jobbet mycket bättre. :meh:
Massor av passivitetsträning (skittråkigt) och belöning när det är tyst, små framsteg hela tiden! :)

Åh, det där är en så himla tråkig grej, när de får för sig att ljuda :arghh:
Härligt och bra jobbat att ni börjar göra framsteg på det området!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 465
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 840
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 240
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 846
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI