Jakt hund i kategorin...

Sv: Jakt hund i kategorin...

Ställande och drivande hundar i kombination är enligt mig inte en lyckad kombination.
Är det inte ur denna kombination man försöker avla fram en bra grishund, då vi inte har några renodlade vildsvinshundar i Sverige?
 
Sv: Jakt hund i kategorin...

Är det inte ur denna kombination man försöker avla fram en bra grishund, då vi inte har några renodlade vildsvinshundar i Sverige?

Träffar ibland en slovensky kopov häromkring, som enligt husse är en ras för att jaga vildsvin....Men jag vet inte hur vanlig den är - jakthundar har aldrig varit min grej då varken jag eller nån i familjen har intresse av jakt.
 
Sv: Jakt hund i kategorin...

Jägarmästaren här i byn har en blandning Östsibirisk Lajka och Stövare (tror jag det var) den köpte han för att få en bra grishund. Hon är fortfarande lite för ung för att vi ska veta tillräckligt men hon är vass som sjutton när hon är ute på jakt och jättemysig hemma.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 635
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 187
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp