Jäkla skithund

Sv: Jäkla skithund

Min tik och jag skulle ha en underbar promenad på landet hennes andra sommar... en annan tänkte inte på att det finnskoblajer i hagarna. Jag tyckte jag var så duktig då jag i alla fall innan kollade att kossorna ej var ute. Jag kan säga TRE hagar 25 KOSSORS bete, multiplicera det med bajshögar. Min hund var inte längre svart när jag väl fick inne henne. Hon förstod inte alls varför matte inte ville kela med henne och varför matte var så sur, hon hade ju haft, precis som vi bestämt från början, en UNDERBAR promenad.
Till råga på allt hade vi inget varmvatten den dagen och jag kan säga er att det var inte lätt att få bort kobajs med kallvatten och Mira gillade inte att bli duschad i kallvatten, hahaha, bajs i öron, runt ögon, i svans, i underull, mellan tramdynorna, ju name it och bajs var där. Hela ortens vattenförbrukning och hela ortens affärs såpa tog slut på några timmar! :rofl:

Jo men hur många procent är för mycket, enligt innehålsförteckningen är det 29,6% kohydrater.

Jämför med andra säckar och se om du kan hitta ett annat som har en mindre del kolhydrater, gärna så låg som möjligt. Jag har hört att om hunden äter sitt eget bajs så kan man prova att ge ananas, men jag vet inte hur tillfölitligt det är och det hjälper som sagt bara om han äter sitt eget bajs.

Ja, ta en plåtburk med stenar i eller nåt och ställ på locket och när han trycker på plattan för att få upp det, eller välter så skramlar et ju till. Kanske kan hjälpa!?:idea:

Aldrig trevligt när hunden äter skit.. Min ena hund går gärna till kattlådan å tar sig en smakbit ibland..:eek: Å det är ju "inget" man kan göra eftersom dörren måste vara öppen så katterna kan gå på sitt dass..men det är inte ofta han gör det som tur e. En lite långsökt fundering jag har.. Det kan inte vara att hunden e lite understimulerad och söker uppmärksamhet? Jag har märkt på min att om jag inte har "brytt" mig tillräckligt på dagen så hittar han på ngt hyss när vi sover.. han kan tex riva ut sophinken eller tjyva kattmat på bänken. Bara en liten fundering.. :smirk: Lider med dej annars, för usch vad farbannad man blir. Det känns ganska tröstlöst.:)

Tyvärr är han understimulerad just nu, jag är gravid och har foglossning och en massa andra besvär. Plus att vi precis flyttat så vi har inte riktigt hittat några bra rundor ännu. Jag tycker synd om hunden som inte får mer, men det blir bättre när det blir ljust då sambon kan ta honom efter jobbet. Fast bajs äter han även den dumbommen när han blir tränad som han ska. I hela sitt liv har han älskat det...

Senast ändrad:

Det är ju inte bara blöjorna jag vill att han ska sluta äta.. Han äter ju en massa skit när han är ute med. Det är inte lätt att se varje hundkorv ute. Folk hade ju kunnat ta upp det efter sig men det är ju för jobbigt. Man måste ju på något sätt kunna träna bort bettendet.

Jag vet inte om det är tillämpbart för dej, men jag är välsingnad med en "hunddusch" i min tvättstuga hemma. Vi duschade där innan vi renoverade badrummet.
När min Schipperke (som ochså gillar att käka blöjor, så vi eldar dem så fort vi kan) rullar sej i valfri gegga, bär det raka vägen in i duschen.
Det hjälpte faktiskt. Han tänker sej lite för nu. Men det gäller att "nypa" honom när han håller på, annars förstr han inte.

Han är ingen labrodor utan blandras mellan pointer vorster, siberian husky och alaskan malmute.

Jo att rulla sig i äckel är en höjdare. TYvärr vet han ju om att när han kommer hem blir det dags att duscha vilket han inte gillar... Problemet är väl att han inte lär sig att han slipper duschen om han inte rullar sig... Eller så tycker väl hundäcklet att det är värt det.

Han är ingen labrodor utan blandras mellan pointer vorster, siberian husky och alaskan malmute.

Ah! En huskyruska!!
Jag har en alaskan husky (siberian/malamute/greyhound) men han är väldigt renlig, närapå fånig.
Tur det för han är vit.....
Får man se en bild på "skithunden"? :)

Hmm ända bilden jag har på denna datorn, tyvärr är det samma som avataren, men han syns bättre iallafall.

phpcr3you.jpg

Ah! En huskyruska!!
Jag har en alaskan husky (siberian/malamute/greyhound) men han är väldigt renlig, närapå fånig.
Tur det för han är vit.....
Får man se en bild på "skithunden"? :)

Haha jag önskar han hade varit renlig... :o Han är en Äckelhund med stort Ä... Allt som stinker är gott att antingen rulla sig i eller äta... Och sen ska man helst pussa matte om man ätit något smarrigt... :crazy:

Sötnäsan!!!!
Svårt att tro att det är en sån snuskpelle..... :angel:
Är han kastrerad?

Sötnäsan!!!!
Svårt att tro att det är en sån snuskpelle..... :angel:
Är han kastrerad?

Jajjamensan. Snuskpellen tyckte om mammas tik när jag bodde hemma... Så då klippte vi dem... :devil: Tiken var lika ointresserad av honom som vi var att få valpar efter en hund med dålig höfter (tiken)... Han är en snuskpelle när det gäller mycket han.

Senast ändrad:

Jag kom på en sak det är kanske för att han äter skit som han är så blank i oälsen... :idea: Försöker hitta något positivt med det hela... Intalar mig själv det är på grund av skiten han har blank päls. :crazy:

Jag kom på en sak det är kanske för att han äter skit som han är så blank i oälsen... :idea: Försöker hitta något positivt med det hela... Intalar mig själv det är på grund av skiten han har blank päls. :crazy:

:)
Kan det vara att han har någon annan brist? Eller så är det bara en djupt rotad ovana.....
Huskykorsningar kan vara väldigt "oroliga" hundar, har jag lärt mej, bland annat här på Buke. De har även en tendens att bli fixerade vid olika saker....
Min har dille på att jaga rådjur, så det jobbar vi med nu.
Lilla hunden (min skithund) är inte alls lika "hård" i psyket som huskyn, så det är lättare att lära honom saker.
Det är inte alltid lätt att komma på hur man ska aktivera en husky (eller nån annan hund heller kan jag tänka mej) speciellt inte när man har småbarn.
Jag är ute och knallar med killarna c:a 2 - 2,5 timmar per dag (snacka om att jag kommer ha snygga ben i sommar!!!:rofl:) och ibland har jag packväskor på dem.
När packväskan åker på, jagar inte Nisse rådjur - då "jobbar" han tycker han, och är så väluppfostrad så att man blir tårögd.

Jag har egentligen inte tid att gå dessa promenader varje dag, men vad gör man inte?
Nisse var lite av ett monster när han kom hit för snart tre månader sedan, men det tar sej. (Förvirrad av att flytta)
Å adra sidan rullade sej inte lilla hunden i skit innan Nisse kom.....:confused:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 794
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 678
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 128
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Remisser 1177