Jäkla skithund

Sv: Jäkla skithund

Om ni tycker att det är äckligt när hunden äter bajs så har jag en hund som är snäppet värre.. VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE!!
Min hund hade en tendens att bryta sig in i sophinken och dra ut det över hela golvet när vi inte var hemma.. och en gång (hoppas det bara var den gången..)knyckte han gamla och blodiga tamponger och bindor..:eek: Å käkade upp dem.. han sket ut hela tamponger dagen efter.. Som tur var kom de ut..hade varit jättepinsamt att komma till vetrinärstation med en hund som var förstoppad av gamla tamponger :o
Jag fick springa och spy på toa när jag upptäckte det..
Sen var det bara att sätta hasp på dörren till köket där sophinken är..

Om ni tycker att det är äckligt när hunden äter bajs så har jag en hund som är snäppet värre.. VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE!!
Min hund hade en tendens att bryta sig in i sophinken och dra ut det över hela golvet när vi inte var hemma.. och en gång (hoppas det bara var den gången..)knyckte han gamla och blodiga tamponger och bindor..:eek: Å käkade upp dem.. han sket ut hela tamponger dagen efter.. Som tur var kom de ut..hade varit jättepinsamt att komma till vetrinärstation med en hund som var förstoppad av gamla tamponger :o
Jag fick springa och spy på toa när jag upptäckte det..
Sen var det bara att sätta hasp på dörren till köket där sophinken är..

Hmm det där har min hund också gjort... Fast det var iallafall bara bindor... :angel: Jag har som sagt en riktigt äckelhund som dessutom alltid efteråt vill hångla upp matte... Mums.:banana:

Å jag trodde det bara var min hund som var så äcklig, skönt att höra att det finns fler.:) Varför ska de alltid pussa en efteråt för..?? Usch hundar är allt bra äckliga egentligen.. :rofl: :rofl:

Var det inte så att det var högkoncentrerat torrfoder som inte gav mättnad?

...hm, jo. Och valpfoder är väl mer koncentrerat och energirikt än vuxenfoder.

Det finns nån sorts hundgröt, Yrjöläs gröt. Yrjölä är hunddomare, och rottweileruppfödare och han har gjort en gröt som han använder som basfoder åt sina hundar. I gröten blandar man något proteinhaltigt efter behov. Gröten är både fiber- och kolhydratrik... men inte tillräckligt att servera som enda mat utan proteintillägg.

Yrjöläs gröt

1 dl hela bovetegryn
1 dl hela hirsgryn
1 dl mörkt ris
1 dl korngryn, hela eller krossade
2 l vatten
5 g havssalt

Blötlägg 6-10 timmar och koka sedan på spisen eller i ugn 180 ¤ 2 h.

Min hund är så äcklig. Han är en sådan äcklig typ som äter en massa bajs. Nu har han även börjat sno sonens använda blöjor på natten och käka hans bajs. När jag upptäckte det så gick jag ju bort till hunden och han visste ju direkt att oj matte har upptäckt vad jag gjort. Om han nu vet att det är fel kan han inte bara sluta. Måste ha dörren stängd på nätterna till sonens rum, men risken finns ju att det glöms bort.

Hej Pernilla,

det låter juh inte som något trevligt bekymmer du har råkat ut för. Men det är tydligen ganska vanligt. Själv har jag en hund som inte äter bajs, men gillar att rulla sig i det och det beteendet har jag läst betyder att hunden som är ett rovdjur vill dölja sin egen doft. Vilket verkar logiskt. Jag satt här och letade lite eftersom det i regel alltid finns en logiskt förklaring till varför hundar beter sig som de gör. Och intresset för att äta avföring kan grunda sig på någon brist som hunden har.

Nu går det att träna bort att dåliga beteenden en hund skaffar sig, men man får kanske vara beredd att lägga lite tid. Framför allt måste man se till att undvika situationer som att ha blöjor framme som din hund kan få tag i. Om man har lite ordning och reda och inte glömmer det underlättar det. Även om det är så mycket annat man ska komma i håg. Sedan gäller det att vara förutseende i sin träning att hinna före hunden. Alltså innan hunden får för sig att äta, ska man vara där och se till att den inte gör det. Om Du dessutom belönar till din fördel, ska du se att hunden så småningom lär sig att sluta.

Det är nog bara frågan om hur mycket tid och energi man har att lägga på träningen :).

Det är även vanligare hos yngre hundar och kan således vara något som växer bort med tiden. Även om inte det är någon tröst just för tillfället.

Jag förstår verkligen inte problemet. Det är väl bara att ni där hemma stänger dörren till toaletten om nu blöjorna är där? Är ni för lata för det, glömmer osv ja då får väl hunden äta bajsblöjor då.

Jag har själv en hund som stjäl ALLT. Vi kunde inte vända ryggen till köket utan att han stal det som fanns där. Vår mat, katternas mat, kattbajs ja, det som fanns. Det var bara att ha kompostgaller för så har man löst det.

Min hund är liksom din förmodligen otroligt hungrig. Så han får färskfoder utblandat med grönsaker, morötter, salladsblad, gurkor osv.

Vi har ju sm sagt dörren stängd på nätterna till sonens rum, problemet är att på dagen måste ju sonen få vara i sitt rum och leka och kan då inte ha dörren stängs. Nu har jag löst det så att jag har lagt en tyngre sak över papperskorgen så hunden inte ska kunna öpnna locket.

Som sagt, på toaletten behöver väl inte sonen leka?

Men vi slänger dem inte där. I och med att vi byter på sonen i hans rum har vi naturligtis papperskorgen där. Finns inge n möjlighet att byta på toaletten, den är alldeles för liten.

Jag sitter bara och kliar mig i huvudet. Hur svårt kan det vara at gå och slänga blöjan på toaletten efter att man bytt? Vill man inte att hunden ska äta bajsblöjor så får man väl lösa det. Verkar som om att du tycker problemet ska lösa sig helt av sig själv.

"Vi stänger inte dörren, vi glömmer bla bla.." Du kommer inte glömma att lägga den tunga saken på locket då?

...lathet och blöjor liggande framme...! Det är väl ingen som sagt att DE LIGGER FRAMME!? :devil: Men vad vet jag, det är inte mina blöjor.

Knappast är väl kärnan i problemet VAR man förvarar blöjor, kattskit eller mat, utan ATT hunden äter sånt som inte var tänkt för den. Att ha kompostgaller här och var i sitt hem för att man är hundägare låter inte vidare civiliserat. Och får man önska så skulle man väl önska sig en hund som beter sig exakt som man vill. Men det är lättare att önska än att träna och tjata. Dessutom är besvikelsen vid misslyckande ganska knäckande och omotiverande. Lättare då att säja "jäkla skithund" och gå och gömma sig en stund.

Jag sitter bara och kliar mig i huvudet. Hur svårt kan det vara at gå och slänga blöjan på toaletten efter att man bytt? Vill man inte att hunden ska äta bajsblöjor så får man väl lösa det. Verkar som om att du tycker problemet ska lösa sig helt av sig själv.

"Vi stänger inte dörren, vi glömmer bla bla.." Du kommer inte glömma att lägga den tunga saken på locket då?

Jag har ju som sagt sagt innan att vi alltid stänger dörren nu på nätterna och på dagen har jag en tung sak på. Jag har väl gjort vad jag har kunnat? Sen håller jag på att tränar honom för att han inte ska äta bajs varken ute eller inne. Något jag tränat under flera år. Men det börjar kännas hopplöst... Sen håller jag också på att forska om det kan lägga något annat bakom hans ätande. Jag gör mitt bästa, även om det kanske inte verkar så alltid.

...lathet och blöjor liggande framme...! Det är väl ingen som sagt att DE LIGGER FRAMME!? :devil: Men vad vet jag, det är inte mina blöjor.

Knappast är väl kärnan i problemet VAR man förvarar blöjor, kattskit eller mat, utan ATT hunden äter sånt som inte var tänkt för den. Att ha kompostgaller här och var i sitt hem för att man är hundägare låter inte vidare civiliserat. Och får man önska så skulle man väl önska sig en hund som beter sig exakt som man vill. Men det är lättare att önska än att träna och tjata. Dessutom är besvikelsen vid misslyckande ganska knäckande och omotiverande. Lättare då att säja "jäkla skithund" och gå och gömma sig en stund.

Jag har väl inte sagt att blöjorna ligger framme? Men om man inte vill stänga dörren till sonens rum (där blöjorna ligger i en metalltunna medlock) så kan man väl flytta tunnan till badrummet? Och den dörren kan man då stänga?

Det är fortfarande så att hunden äter när matten inte ser, vilket är ett svårt problem att komma åt. Ännu mer oroligt är det att hunden kan få blöjrester som fastnar i magen. Inte så kul med andra ord. Då gör man det som behövs. Dvs hindrar hunden från att komma åt blöjorna.

Varför är det inte "civiliserat" med kompostgaller? Min hund stjäl när jag inte ser, ett problem jag aldrig kommer kunna komma åt. Jag har gjort fällor, bannat honom när jag väl haffat honom med något i munnen och mycket mer. Det är djur! Dessutom förmodligen hungriga djur. Min hane är kastrerad och skulle nog kunna äta ihjäl sig om han fick.

Jag har ju som sagt sagt innan att vi alltid stänger dörren nu på nätterna och på dagen har jag en tung sak på. Jag har väl gjort vad jag har kunnat? Sen håller jag på att tränar honom för att han inte ska äta bajs varken ute eller inne. Något jag tränat under flera år. Men det börjar kännas hopplöst... Sen håller jag också på att forska om det kan lägga något annat bakom hans ätande. Jag gör mitt bästa, även om det kanske inte verkar så alltid.

Är det så hopplöst så får man som sagt se till att hunden aldrig kommer åt blöjorna hemma. Iställer för att skylla på att man "glömmer stänga", inte orkar gå och slänga blöjorna ute i soprum osv. Enkel lösning med att flytta blöjtunnan till badrummet som man ser till att hålla stängd bara.

Men enda sen jag märkte att han tog blöjor har jag gjort vad jag kunnat. Han har precis börjat intressera sig för blöjor. Innan var han inte ett dugg intresserad. När jag skrev här så var det första gången han hade gjort det. Sen försökte jag ha stängt på natten då det var då han tog första blöjan. Nu hjälpte det inte så nu har jag gjort på ett annat sätt och han har inte rört blöjorna sedan dess. Men jag vill få honom att sluta äta bajs både inne och ute, då det är förjäkla äckligt.

Med andra ord så har jag inte bara skyllt på något utan försökt på bästa sätt få honom att inte komma åt blöjorna. Nu har jag ju fått det att fungera också.

Med andra ord så har jag inte bara skyllt på något utan försökt på bästa sätt få honom att inte komma åt blöjorna. Nu har jag ju fått det att fungera också.

Hundar skall enligt min åsikt ge :devil: i saker som de inte har med att göra, men det är ju lättare sagt än gjort.
Ett av mina starkaste argument i mitt tidigare liv som "hundhatare" (jodå, det gick över - när fan blir gammal skaffar hon hund...ar...)
är just att hundar är så vansinnigt snuskiga typer.
Det är inte alla, har jag blivit varse - men;
jag blev irriterad när min gammelhund gick i soppåsen när jag låg och sov, även raidade blöjorna ibland.
En kväll gillrade jag en fälla - ett stort kuvert med en laddad råttfälla i. Jag förseglade försiktigt kuvertet och lade det omsorgsfullt i sopkorgen, som jag sedan "helt glömde" att ställa in i sopskåpet.
Jag hörde det aldrig, men nota benne - fällan var vid inspektion smälld, och hunden har ALDRIG gått i sopkorgen mer. Ens om den har stått framme.
Samma sak uppnådde resultat med blöjor (rikigt eländigt begagnade, enligt hund smaskiga ena) och dessutom med kattmaten för den andra hunden jag har.
De verkar inte särskilt traumatiserade - jag är MYCKET noga med att de inte skall göra sej illa!!! Men det fungerade!

Hundar skall enligt min åsikt ge :devil: i saker som de inte har med att göra, men det är ju lättare sagt än gjort.
Ett av mina starkaste argument i mitt tidigare liv som "hundhatare" (jodå, det gick över - när fan blir gammal skaffar hon hund...ar...)
är just att hundar är så vansinnigt snuskiga typer.
Det är inte alla, har jag blivit varse - men;
jag blev irriterad när min gammelhund gick i soppåsen när jag låg och sov, även raidade blöjorna ibland.
En kväll gillrade jag en fälla - ett stort kuvert med en laddad råttfälla i. Jag förseglade försiktigt kuvertet och lade det omsorgsfullt i sopkorgen, som jag sedan "helt glömde" att ställa in i sopskåpet.
Jag hörde det aldrig, men nota benne - fällan var vid inspektion smälld, och hunden har ALDRIG gått i sopkorgen mer. Ens om den har stått framme.
Samma sak uppnådde resultat med blöjor (rikigt eländigt begagnade, enligt hund smaskiga ena) och dessutom med kattmaten för den andra hunden jag har.
De verkar inte särskilt traumatiserade - jag är MYCKET noga med att de inte skall göra sej illa!!! Men det fungerade!

Haha jag trot jag ska testa det.... :devil: Han kommer bokstavligen skita ner sig... Han är en mycket känslig hund, han kommer aldrig mer våga gå nära papperskorgen... :devil: Självklart gör man så han inte kan skada sig.

Jag har nu gett honom 500 g färskfoder per dag plus en stor skål med hemlagad mat och han är mättare. Det märks på att han itne bryr sig lika mycket när vi äter eller gör mat. Han snor itne blöjor eller mat längre. Nu kan jag ha öppet till sonens rum och han går inte i närheten av blöjorna. ÄR så skönt att ha hittat orsaken till hans beteende.

Våfflan bara älskade att äta Isabellas bajsblöjjor sen såg det ut som om hon bajsade keso "äckelhund":devil:
Vi fick gå ut till sopnedkastet med bajsblöjjorna på en gång(men vi glömde ibland) eftersom hon forcerade alla dörrar och hinder för att tugga bajs.
Hon äter även hästbajs med god aptit

Jo att rulla sig i äckel är en höjdare. TYvärr vet han ju om att när han kommer hem blir det dags att duscha vilket han inte gillar... Problemet är väl att han inte lär sig att han slipper duschen om han inte rullar sig... Eller så tycker väl hundäcklet att det är värt det.

Hinner inte läsa alla inlägg och vet ju då inte om du har fått tipset att ge hunden Annanas, testa ge den de, finns ju krossad annanas på konservburk!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 794
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 678
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 128
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka