Jäkla skit!

Sv: Jäkla skit!

Jag skulle inte rekomendera en jägare till att avliva katten, Är du jägare själv eller? Vad ska han "pepra" katten med då??? Hagel eller?? :mad: Eller vad hade du annars tänkt? Ett klass ett vapen skulle inte bara döda katten, Katten skulle inte se UT som en katt efteråt! Det skulle ju fan bara vara småbitar av den!

Det beror helt på hur man gör. Om man kan, så blir det inte en skråma på utsidan av katten med hagel.

Men det spelar väl egentligen ingen roll för kattens del. Den dör oavsett hur den ser ut på utsidan.

Dränka den i badkaret kanske? Drunkning sägs ju vara ett skonsamt sätt att dö på.

Nåväl. Nu är det som det är.
*kram till dig wrangler*

Snälla du jag vet det... Men som jag försökt säga, tillgången dvs kortet till de andra kontona ligger i sambons plånbok. Pengarna finns, men inte tillgången till dom just idag. Det var det jag menade med "kontanta medel".

Slutdiskuterat om det nu kanske, jag kommer inte göra om samma misstag igen...

Tack alla som stöttar mig. Jag kan ju säga att beslutat var bland det svåraste jag har gjort, för att inte tala om själva handlandet... Det var det enda beslutat jag kunde ta i nuläget dock, men jag hade gladeligen betalat mångfalt vad det kostar för att få det gjort av en veterinär!

Nu är det gjort iallafall...

Ibland krånglar det till sig och då får man göra det bästa av situationen vilket du verkar ha gjort. Strongt av dig att ta tag i det själv, vet ärligt talat inte om jag hade klarar det. (Måste man så måste man ju.)

Snälla du jag vet det... Men som jag försökt säga, tillgången dvs kortet till de andra kontona ligger i sambons plånbok. Pengarna finns, men inte tillgången till dom just idag. Det var det jag menade med "kontanta medel".

Slutdiskuterat om det nu kanske, jag kommer inte göra om samma misstag igen...

Tack alla som stöttar mig. Jag kan ju säga att beslutat var bland det svåraste jag har gjort, för att inte tala om själva handlandet... Det var det enda beslutat jag kunde ta i nuläget dock, men jag hade gladeligen betalat mångfalt vad det kostar för att få det gjort av en veterinär!

Nu är det gjort iallafall...

Jag är inte snäll :devil:

Ok, ja då fanns det ju inte mycket val, det var starkt att du gjorde det på egen hand!

Stor kram till dig!

Du har fattat ett otroligt tungt, men bra beslut. Är otroligt imponerad till dig som verkligen gjorde det du gjorde!

Massor med tröstkramar!

Synd att det skulle behöva sluta så... Men bäst för kissen när det inte fanns något annat val.. :cry:

Vill gärna slippa eventuella påhopp angående detta, jag hade aldrig vänt mig till ett internetforum om jag hade haft minsta aning om vad jag skulle gjort annars!

Jag skall ge dig heder i att sätta dig själv åt sidan och se till att förkorta kattens lidande.

Att med viljan överrida sina egna känslor för någon annans skull, det är starkt gjort.

consoling1.gif

Jag hoppas den dagen då jag behöver avliva en av mina själv aldrig kommer, men med största sannolikhet händer det förr eller senare, eftersom jag föder upp.

Det är starkt av dig!

Tack, det värmer!

Jag mår inte alls särskilt bra just nu och tycker hemskt synd om mig själv, fast det inte är mig det är (var) synd om.... Men det hade inte känts bättre att se honom lida fortfarande.

Hoppas bara detta var första, sista och absolut enda gången jag behöver göra en sådan sak.... :(

Jag förstår dig.
Och det kommer att vara jobbigt ett tag.
Det är ju det.
Och man får må dåligt utav det.
Det är ju så emot allt som man har inom sig med att värna liv.
Så självklart gör det ont.

KL
Att avliva är också att ta sitt ansvar. Det kan ju vara så att TS även gjorde bedömningen att prognosen för katten var dålig och att det var bättre att avliva den än att dra ut på det.

*kl*
Enligt min vet (på telefon) så hade liten troligtvis en aggressiv infektion förutom själva käkskadorna, och prognosen var inte bra även om han kom under vård. Med tanke på att jag inte skulle kunna få honom till en veterinär förrän imorrn så tog jag beslutet. Hade jag kunnat hade jag iaf väntat tills inatt då min sambo kommer hem då han hade kunnat avliva Liten, men det hade endast dragit ut på Litens lidande.

Att ha döda ett djur är emot alla mina drifter och jag uppbådade alla mina mentala krafter för att förmå mig att göra det, men det var mitt ansvar och mitt beslut. Jag kommer att göra allt för att aldrig aldrig sätta mig i den situationen igen!

Vissa kommer säkert aldrig att tycka att detta förfarande är okej, eller att jag tillät dessa omständigheter att hända, och jag har mycket svårt att förlåta mig själv för det.
Det är mitt ansvar att se till att inte hundvalpen skadar kattungen (om det nu var vad som hände, det vet jag inte men jag kan inte komma på någon annan anledning...)
Det är mitt ansvar att se till att mitt djur kommer under vård om det är skadat. Nu gick inte det pga korkade omständigheter som trasig bil, bortrest sambo och utlånade bankkort....

Jag hoppas att Liten förlåter mig för det, och att han har det bra nu...

Vad jag inte kan förstå är varför inte åtminstone distrikts veterinärerna kunde komma ut, det var ju ett akufall även om det "bara" gällde en kattunge...:confused:

Tack för förståelse och stöttning!

Senast ändrad:

jag tycker liksom många andra att du förtjänar en jätteros och en varm tröstande styrkekram för att du hade mod att göra det bästa för Liten..
:bow: :bow: :bow:

hoppas att jag är lika modig om jag hamnar i samma situation..

Vad jag inte kan förstå är varför inte åtminstone distrikts veterinärerna kunde komma ut, det var ju ett akufall även om det "bara" gällde en kattunge...

Därför att en kattunge anses liten nog att gå att frakta i en vanlig personbil.
De åker på stora djur som är svårare att flytta på än en veterinär.
Jag har frågat.

Som ovan sa så är distriktsveterinären till för lantbruketsdjur/produktionsdjur och inte sällskapsdjur.

En stor eloge till dig som såg till kattens bästa framför dig själv :bow:

Och jag vet precis hur det känns, jag har också fått avliva ett av mina egna djur.

Okej jag visste inte det, det var väl därför dom blev sura då...

Iallafall så ringde en annan veterinär som jag lämnat ett meddelande till upp nu ikväll vilket jag uppskattar. Han sa att jag gjorde helt rätt och att det var mitt ansvar att ta bort Liten under omständigheterna... och att han tyckte jag var duktig!
Kan säga att fördämningarna brast när han sa det!

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 197
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar