Jäkla skit!

Sv: Jäkla skit!

Det beror helt på hur man gör. Om man kan, så blir det inte en skråma på utsidan av katten med hagel.

Men det spelar väl egentligen ingen roll för kattens del. Den dör oavsett hur den ser ut på utsidan.

Dränka den i badkaret kanske? Drunkning sägs ju vara ett skonsamt sätt att dö på.

Nåväl. Nu är det som det är.
*kram till dig wrangler*

Bra då vet jag hur jag ska göra med alla andra djur oxå när folk kommer och frågar om jag kan avliva deras djur, Och nu fick man en ide om hur man avlivar sin egen hund när den tiden kommer..Pepprar den med hagel, Eller varför inte spränga skiten..:mad:

Det är en av två tillåtna metoder på vuxna katter och hundar. Tror du djurskydslagen förbjuder allt annat men tillåter skjutning för att de är sadistiska? Vad har du för egentliga argument mot förutom att det kan se obehagligt ut (vilket katten ger blanka f-n i).

Bra då vet jag hur jag ska göra med alla andra djur oxå när folk kommer och frågar om jag kan avliva deras djur, Och nu fick man en ide om hur man avlivar sin egen hund när den tiden kommer..Pepprar den med hagel, Eller varför inte spränga skiten..:mad:

Enligt den djurskyddslag vi har så ska sjuka/skadade djur ges den veterinärvård som behövs och så inte går ska djuret avlivas.

Personligen tycker jag gott och väl att du kan skjuta djur om du behöver avliva. När det gäller vuxna hundar och katter är det en av de lagliga metoder som finns och om jag ser inget fel i att skjuta hundar och katter om människan som gör det är en jägare och vet hur det ska göras. Hundarna i min familj har avslutat sina dagar så, det bästa slutet för deras del.

Det är en av två tillåtna metoder på vuxna katter och hundar. Tror du djurskydslagen förbjuder allt annat men tillåter skjutning för att de är sadistiska? Vad har du för egentliga argument mot förutom att det kan se obehagligt ut (vilket katten ger blanka f-n i).

Ja varför inte.. Var menat med lite ironi oxå. Men kattens status är ju lika med noll så jag visste rätt så fort att om jag bara skrev nått med hund så skulle det vissla till och skapa frågor och mothugg..
Ja argument, Katter skjuter man bara sådär, Men är det en hund vi talar om OJ då ska man då åka till vet och få en spruta!
Men visst hade jag gjort samma sak som hon, Hade det varit en hund så hade jag gjort lika!

Enligt den djurskyddslag vi har så ska sjuka/skadade djur ges den veterinärvård som behövs och så inte går ska djuret avlivas.

Personligen tycker jag gott och väl att du kan skjuta djur om du behöver avliva. När det gäller vuxna hundar och katter är det en av de lagliga metoder som finns och om jag ser inget fel i att skjuta hundar och katter om människan som gör det är en jägare och vet hur det ska göras. Hundarna i min familj har avslutat sina dagar så, det bästa slutet för deras del.

Jo självklart! Men här omkring har man BARA dåliga upplevelser och sanningar om hur jägaren "leker" med kattens liv..
Men självklart vet ingen VEM det är som gör detta... Jag håller själv på att ta jägarexamen, och jag förstår verkligen inte varför det är en sån fruktansvärd "skillnad" på hund och katt, När man som jägare får lära sig innan man får licens, att alla djur är lika värda...Älgar som katter, och andra smådjur!

Men trots det så är det inte så... Häromkring... Kan ju ta ett ex. Vissa jägare kan inte ens skjuta prick på inskjutningen, Mindre träffa en älg rätt.. Men ändå får dom ut och jaga!
Synd att det ska vara så! Folk borde ta mer ansvar, Då man har ett dödligt vapen i sin hand!

Se bara på en sak..Folk säger att "rovdjuren" tar hundarna ute i skogen under jakten..Stämmer nästan inte alls då det OFTAST är våda skott som tar död på hundarna, Alltså jägare som missar älgen eller ser fel, Eller helt enkelt går med laddat vapen och ramlar, Träffar hund eller människa.
Trots det får man lära sig. Utanför passen är det patron ur som gäller! Och slutstycket i fickan.

Oki...Lite ur tråd nu men jag ville bara berätta hur jag uppfattar saker och ting och hur jag har sett hur folk behandlar katter. Därför blir jag arg när man får höra att man kan ju "bara" dränka katten. Vilket jag tycker är HELT FEL!

Oki...Lite ur tråd nu men jag ville bara berätta hur jag uppfattar saker och ting och hur jag har sett hur folk behandlar katter. Därför blir jag arg när man får höra att man kan ju "bara" dränka katten. Vilket jag tycker är HELT FEL!

Det var ett förslag på alternativ avlivning. Om det är akut, man inte har en jägare eller veterinär till hands, så är alla snabba sätt bättre än att djuret plågas. Slå en spade i huvudet är ett annat alternativ när nöden kräver.

Men du?
Det har väl ingentimg med hur man på bästa sätt avlivar en katt att göra?

Kanske inte nej, Men av mina erfarenheter av avlivning av katt verkar det bli ett helsike om man börjar prata om hur man avlivar en hund.. Jag tycker att hon gjorde fel, Det är min åsikt!
Sen hade hon ett ansvar att kolla hur hunden handskades med katten och det gjorde hon inte vilket jag tyckte var fel!

Men nu är det som det är! Men alla har väl rätt att ifrågasätta det hon gjorde ellerhur? Vad trodde du att alla skulle tycka hon var superbra för det hon gjorde eller?

Jag har oxå haft en katt och ringt des vet och när personen ifråga inte ville komma ut, fick han höra vad han hette av mig och tillslut kom han! Något sur då men katten klarade sig och han fick sina pengar. Han fick även ett stort tack för att han kom ut och att han ifortsättningen kunde hjälpa en även om det gällde en katt.

Nog om det!

Det var ett förslag på alternativ avlivning. Om det är akut, man inte har en jägare eller veterinär till hands, så är alla snabba sätt bättre än att djuret plågas. Slå en spade i huvudet är ett annat alternativ när nöden kräver.

Gäller det även hund då oxå eller?

Med en tillräckligt liten hund så. Jag tror inte att jag skulle ha den fysiska styrka som behövs för att snabbt slå ihjäl en stor hund.

Nej det har du nog rätt i.. Större djur kräver mer styrka av oss...Men jag tror oxå att skulle det vara akut och det är en stor hund så tror jag att man får mer styrka på något sätt..
Men VET att hunden lider och verkligen har ont.
Då tror jag att man skulle klara av det.. Förstår du hur jag menar?

Nej det har du nog rätt i.. Större djur kräver mer styrka av oss...Men jag tror oxå att skulle det vara akut och det är en stor hund så tror jag att man får mer styrka på något sätt..
Men VET att hunden lider och verkligen har ont.
Då tror jag att man skulle klara av det.. Förstår du hur jag menar?

Fast jag tror nog att jag skulle välja någon annan metod än en spade i huvudet på en stor hund. Även om skära halsen av ett djur inte tilltalar mig verkar det bättre än att dänga en spade i skallen om man inte vet att man har styrkan till det.

Om man väl måste tror jag man hittar en metod man kan hantera och det viktigaste i en nödsituation är ju trots allt att djuret dör så fort som möjligt.

Fast jag tror nog att jag skulle välja någon annan metod än en spade i huvudet på en stor hund. Även om skära halsen av ett djur inte tilltalar mig verkar det bättre än att dänga en spade i skallen om man inte vet att man har styrkan till det.

Om man väl måste tror jag man hittar en metod man kan hantera och det viktigaste i en nödsituation är ju trots allt att djuret dör så fort som möjligt.

Ehh jo..hehe. En annan metod skulle jag nog oxå välja, Menade inte med en spade utan om nöden kräver att jag måste avliva ett djur (en stor hund ex) Så tror jag att jag får kraften att göra det! Men hur och med vad för sorts tillhugge vet man ju inte, Antagligen det man har till hands. Om man nu har något bra till hands!

Gäller det även hund då oxå eller?

Hundar skjuter man lämpligen.
Det är ganska så vanligt att folk gör just så.

Spade i huvudet beror ju på storleken.
En spade i huvuder på en Rottveiler är väl som en spade i huvudet på en tiger.
Djuret är liksom för stort för det.

Jag skulle skära halspulsådern av den med en vass kniv.
Det känns inte alls.
Förblödning är en av de lindrigaste avlivningsmetoderna.

Hundar skjuter man lämpligen.
Det är ganska så vanligt att folk gör just så.

Spade i huvudet beror ju på storleken.
En spade i huvuder på en Rottveiler är väl som en spade i huvudet på en tiger.
Djuret är liksom för stort för det.

Ja det fattade väl jag å! Inte fasen drämmer jag en spade i huvet på en rottis.. Men på en liten hund, Eller varför just spade??
:crazy:
Lät lite hemskt med en spade dock..Men ett basebollträ kanske är snällare än en spade..

Du får ifrågasätta mitt handlande hur mycket du vill. Det gör jag säkert lika mycket som du, men jag kommer fram till samma sak iallafall.

Vad gäller hundern så är det mitt ansvar, absolut. Jag vet dock fortfarande inte när det kan ha hänt då valpen är med mig hela tiden just för att jag har kattungar och han är för liten för att veta sin styrka, och jag kan inte minnas att jag inte haft koll på honom i samband med detta. Jag kan bara inte komma på någon annan uppkomst av dessa skador....

Vad gäller själva avlivningen så fick jag faktiskt rådet av min vet via telefon att försöka hitta någon som klarade av att göra det, då ingen vet kunde komma... När jag nu inte hade någon annan så tvingade jag mig att göra det själv.

Veterinär 2 sa i efterhand att det var rätt beslut.

Jag försökte få ut flera veterinärer, alla jag fick tag på. Jag blev arg och jag bröt ihop, det hjälpte inte. Jag är väl inte lika tuff som du kanske...

Jag försöker inte att ändra din eller någon annans uppfattning om mitt handlande dock... denna tråden är nu mycket en bearbetning för mig, så jag skriver av mig lite. Jag mår mycket dåligt över detta....

Du får ifrågasätta mitt handlande hur mycket du vill. Det gör jag säkert lika mycket som du, men jag kommer fram till samma sak iallafall.

Vad gäller hundern så är det mitt ansvar, absolut. Jag vet dock fortfarande inte när det kan ha hänt då valpen är med mig hela tiden just för att jag har kattungar och han är för liten för att veta sin styrka, och jag kan inte minnas att jag inte haft koll på honom i samband med detta. Jag kan bara inte komma på någon annan uppkomst av dessa skador....

Vad gäller själva avlivningen så fick jag faktiskt rådet av min vet via telefon att försöka hitta någon som klarade av att göra det, då ingen vet kunde komma... När jag nu inte hade någon annan så tvingade jag mig att göra det själv.

Veterinär 2 sa i efterhand att det var rätt beslut.

Jag försökte få ut flera veterinärer, alla jag fick tag på. Jag blev arg och jag bröt ihop, det hjälpte inte. Jag är väl inte lika tuff som du kanske...

Jag försöker inte att ändra din eller någon annans uppfattning om mitt handlande dock... denna tråden är nu mycket en bearbetning för mig, så jag skriver av mig lite. Jag mår mycket dåligt över detta....

Ok! Har du fler kattungar eller? Fick för mig att din katt hade fått. Eller var din katt en som du hade fått?

Taskiga grannar du har som inte vill hjälpa!! :mad:

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 197
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV