M

Moej

Nu var hamstern död också. Ålder. Det värsta är att jag inte är ledsen. När första hamstern dog, för ett år sen, var jag ledsen i flera dagar. När kaninen dog för nån dag sen var jag ledsen, men mest för kaninen som blev kvars skull. Nu känner jag inget alls, den dog ju av ålder, och den lider ju inte av att dö. Är jag onaturlig på nåt vis :confused: :confused:

Sv: Jaha..

nee.. du är väl inte "onaturlig".. den dog ju av ålder, och då måste den ju ha mått bra under sitt liv.. och det är ju bra..
den fick ju inte lida elr så, så den hade ju inte ont när den dog elr så..

men jag hade nog blivit ledsen ändå.. men det kanske bara är jag.. :p men.. du kanske inte var så fäst vid den där hamstern..?

Döden kommer sällan ensam, har jag upptäckt.
I höstas avlivade vi min unga kanin, en månad senare dog min gamla kanin och två dagar efter det dog min undulat. Det var läskigt att de två sista dog så tätt inpå varann!

Man vänjer sej vid att djur dör (herregud, 4 kaniner, 3 marsvin, 3 hamstrar, 3 Sibiriska miniplutthamstrar, två krashande akvarier, 2 hundar och 3 gerbiler har alla bott och dött i mitt hem under min uppväxttid).
Och man fäster sej olika mycket vid olika djur... när 3 av kaninerna dog höll jag på att grina ihjäl mej (de dog dock inte samtidigt, mellan -99 och -05) men jag grinade inte när akvariet krashade .. då svor jag mest :p
Om det har hänt någonting så man får ta bort dem (två av mina kaniner från samma ställe med tandfel) så känns ju det mera än när min första kanin dog 11 år gammal.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 230
Senast: Sesca
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 341
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar