Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom just hem från ICA. Det var full fart där, alla stressade runt med stora vagnar/korgar fyllda till max, jag inkluderad. Stackars personal drog omkring med sådana där pirror(?) för att fylla på. Alla hade tomteluvor förutom en utsatt stackare som hade vajande renhorn på huvudet - skäl att dra det hela upp till AD för förnedrande arbetsuppgifter enligt mig :mad: ;)

Vad som var helt bisarrt var att i högtalarna ljöd Do They Know It's Christmas Time (At all) med sin refräng 'feed the world, let them know it's christmas time, etc, etc. Jag vet att det är en jullåt men jag finner det lika absurt varje gång den spelas i affärer och köpcentrum under just den tiden svenskar konsumerar som mest. :grin:
De spelar den på city gross till förbannelse :wtf:

Hörde en kul historia från en kollega som jobbar på fjället .Det hände här i veckan .Tjejen som ägde bilen hade fastnat i snön och la inte ur växeln när det bara slirade utan gick ur bilen och tydligen så gick det så lätt för hjulen i snön att den kom över 15 km så dörrarna låste sig med henne utanför .Och bilen stod och slirade och slirade tills den kom ner till beläggningen och det började småskrika om däcken och folket på parkeringen skyndade sig att flytta sina bilar som stod framför .Tillslut så kom en kille dit med ett rör och slog in fönstret för att stanna bilen .Måste kännas mindre kul att slå in rutan på en sprillans ny bil som hon hade men rena turen att den satt fast så bra med bakhjulen att den inte åkte iväg utan henne och kunnat skada någon

Hörde en kul historia från en kollega som jobbar på fjället .Det hände här i veckan .Tjejen som ägde bilen hade fastnat i snön och la inte ur växeln när det bara slirade utan gick ur bilen och tydligen så gick det så lätt för hjulen i snön att den kom över 15 km så dörrarna låste sig med henne utanför .Och bilen stod och slirade och slirade tills den kom ner till beläggningen och det började småskrika om däcken och folket på parkeringen skyndade sig att flytta sina bilar som stod framför .Tillslut så kom en kille dit med ett rör och slog in fönstret för att stanna bilen .Måste kännas mindre kul att slå in rutan på en sprillans ny bil som hon hade men rena turen att den satt fast så bra med bakhjulen att den inte åkte iväg utan henne och kunnat skada någon

Men jisses :nailbiting:

Ny tråd igen .Här går det undan i svängarna .
Då verkar det som man fått en släng av magkatarr .Tarmarna har varit ovanligt pratsamma i en vecka och igår bröt det lös med en enormt sugande känsla i magen täta toabesök :turd:och har fortsatt sedan dess .Så nu är jag så öm i rumpan att det inte är direkt skönt att sitta :yuck:.Inte nog med att man mår psykiskt dåligt .Man får sitta på toa så fort man tittat på något ätbart :rage::turd::turd: fastän jag just inget äter .En matlåda som jag förut åt till frukost på jobbet räcker även till lunch
Krya på dig. Efter några månader börjar min magkatarr bli riktigt bra. Tar mina mediciner med vatten som jag har en tesked bikarbonat i.

En vecka, knappt, efter kraschen ser min fot ut såhär.

20171220_213251.jpg

Jag följer fascinerat blåmärkets utveckling. Och är minst lika fascinerad över att det inte blev några skador. O_o
Härlig färg !

Ni hittade var sitt konto ;) . Det ena var tänkt att bara innehålla tjusiga bilder på djuren. Sen när guldhästen dog och problem började rada upp sig så skapade jag ett mer personligt konto och la det andra på is så länge. Planen är att köra båda två parallellt sen när jag har tid, inspiration och ork nog att fota ordentligt igen :)
Det för bättre foton heter samma som bloggen (med länk i profilen), det andra hittar man snabbt genom hashtaggen morganhäst där det finns massor med lintottbilder (typ samma användarnamn, skiljer bara ett a)

Skada? jag kallar det operation ,vad gjorde du?
foten fasntade i en bygel jag läpades och ett par muskler sles loss från fästet (eller fästet slets loss från benet). Gick 3 km körde 35 km. blev hem sänd med "stukad fot" komm tillbaka 5 timmar senare för att smärtan var outhädligt. akut opereades.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 634
Senast: Sel
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka