Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis dödsbud angående en vän jag läste med på universitetet.. Att folk ska behöva må så dåligt att döden är ända utvägen.

Jag har precis tagit en promenad med medryttarhästen som har skadat sig, igen ... Verkar vara en sträckning som han har väldigt ont av, veterinären kommer imorgon. Så lär väl inte bli någon ridning på några veckor minst, med 8 veckor kvar till beräknad förlossning kanske jag inte hinner rida alls något mer. :(

Vi har haft ett citronträd i en evighet och citronerna har växt sig helt gigantiska, ikväll hade en öppnat sig på mitten. Sitter nu och suger på en citron och gör sura miner, men man måste ju ta till vara på hemodlat. :D

Har tagit ledigt idag och bara vilat. Gick till stallet och mös med egna kusen. Vi drog till ridhuset och tränade lite lös.
Kom en asskön man i 70-årsåldern med sina två hästar som andra red. Han var helskön! Iklädd kaptenshatt/keps och yvig mustasch blev han kär i min häst och ville ta hem honom med.
Han gjorde mig verkligen glad! Här om veckan hade han hopptävlat sin ena. Vilken sköning!

Suck, blir så less. Ihopsläpp två gick så bra, men nu har de surnat till rejält och är dum mot den lille :cry: Funderar på att låta surskånken gå själv, och släppa in min andra valack där istället.

Kom just hem från ICA. Det var full fart där, alla stressade runt med stora vagnar/korgar fyllda till max, jag inkluderad. Stackars personal drog omkring med sådana där pirror(?) för att fylla på. Alla hade tomteluvor förutom en utsatt stackare som hade vajande renhorn på huvudet - skäl att dra det hela upp till AD för förnedrande arbetsuppgifter enligt mig :mad: ;)

Vad som var helt bisarrt var att i högtalarna ljöd Do They Know It's Christmas Time (At all) med sin refräng 'feed the world, let them know it's christmas time, etc, etc. Jag vet att det är en jullåt men jag finner det lika absurt varje gång den spelas i affärer och köpcentrum under just den tiden svenskar konsumerar som mest. :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
46 962
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka