jaha, så trillade man ner i träsket igen!

Sv: jaha, så trillade man ner i träsket igen!

hehe okej, men de är ändå samma människor och banan är ju inte så kul

banan i oslo är min absoluta favorit bana! när man styr i i yttre svängen och har hela långa upploppet framför sig. Wow vilken känsla det är!

jo fast jag känner mig så osäker på den banan, tycker den är läskig

toughcookie skrev:
banan i oslo är min absoluta favorit bana! när man styr i i yttre svängen och har hela långa upploppet framför sig. Wow vilken känsla det är!

Då har du inte suttit på modell tungriden häst *ler* finns inget värre än att rodda runt svängen, för att inse att det fortfarande är en lång uppförsbacke att bära hem hästen uppför Hahah. Men visstklart att det e en fin bana. Men tyvärr så tror jag inte att det e någon större skillnad på folket, enligt mig, gräset känns alltid grönare på andra sidan. :devil:

Skall man hitta en ”annan sorts” människor så är ju Jägers lite mer uppblandat. Det annars extremt instängda livet i ”den egna värden” kring banan blir ju genast större med att det finns travmänniskor med i leken. Men stämningen e så slapp… Hahahah, bodde där drygt ett halvår, gjorde inte annat än fikade. Mentaliteten är på många sätt annorlunda, på gott o ont… Fast jag hade hela området för mig själv när jag red efter 5, för att slippa den extrema värmen… Galoppmänniskorna harvade in vid 6-7 tiden, travfolket typ 8-9… Lagom med ”bullar” (frallor) och tidningen till frukostfika… :crazy:

Började få en känsla av ”hemlängtan”, dvs innan jag tittade ut igenom fönstret, såg regnet och blåsten…

Nä, jag får nog inse att galoppen är ett avslutat kapitel för min del.
Har precis varit på täby och börjat med åringen och jag kände närmast ångest över att vara tillbaka.......

hehe jo fika är väldigt populärt nere jägers, hehe.
jagtycker deras fika pauser är otroligt långa.
en bra sak med travmänniskorna är att man kan få skjuts till olika platser.

men du behövde iallafall bara jobba med åringen och inget annat

Korpen_ skrev:
hehe jo fika är väldigt populärt nere jägers, hehe.
jagtycker deras fika pauser är otroligt långa.
en bra sak med travmänniskorna är att man kan få skjuts till olika platser.

Hahaha jo "travmänniskorna" var verkliggen trevliga. Jag blev varnad innan att de inte skulle gilla mig galoppmänniska+stockholm= hatobjekt, påstods det. Men måste verkliggen säga att alla tog emot mig med öppna armar. Hahahaha!

Perfekt om man trillar av så man kan få skjuts tillbaka... :angel: *talar absolut inte om egna erfarenheter....*

Fast d e klart alla e ju inte lika trevliga när dom kommer farandes i full fart bakom en.. :crazy: Men de hör ju iaf till undantagen!

Liknande trådar

Hästvård Hej, *Långt inlägg* Har placerat mig själv i en högst olycklig och oförnuftig position.. Har blivit hals över huvud förälskad i en...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 816
Senast: Silvery
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 894
Senast: supercassie
·
S
Trav Hejsan Jag känner mig lite kluven om min 3 åring någonsin kommer att kunna starta på banan. Fakta: född slutet av juni 03. Inkörd...
Svar
10
· Visningar
1 316
Senast: ghost
·
Träning Vet inte om denna tråden ligger rätt men i alla fall. I våras så sa stallägaren till mig att min häst var så elak så han skulle få gå...
2
Svar
25
· Visningar
1 896
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar