Scandi
Trådstartare
Bråkstakarna från v: Snuffan, Konohamaru och Tuss.
Sitter nu med Tuss och Snuffan i sängen och myser dessa två går lösa dygnet runt, och i buren sitter Konohamaru, ensam . Har försökt och försökt att få dem att åtminstone acceptera varandra, men det GÅR inte!
Ända sedan Konohamaru kom hit i december 2008 så har hans bur stått här inne på rummet där de andra kaninerna bor så att de har kunnat nosa på varandra. Har låtit dem byta, dvs stoppat Snuff å Tuss i Konis bur och han har fått springa löst på rummet. De har fått sitta med mig vid tv’n alla tre och det har gått bra.
19 februari så kastrerades Konohamaru. Två veckor efter kastreringen började jag släppa honom lös med varsin kanin i taget. Sedan släppte jag ut honom med bägge. Tuss och Konohamaru har ärligt talat tyckt illa om varandra från början. Snuffan har visat sig rädd för Konohamaru.
Nu i dagsläget slåss de allihop med varandra. Tuss och Konohamaru är värst, men även Snuffan och Konohamaru har rykt ihop några gånger. Jag vågar inte låta dem ”göra upp” eftersom jag är rädd att de ska göra sig illa. Har själv fått smaka på ett av betten när jag särat på dem, det slet loss en benflisa ur mitt finger… ingenting jag önskar mina ninisar direkt :S Konohamaru är också HÄLFTEN så stor som de andra två så känns inte som det vore "fair game".
Koni får i alla fall en stund om dagen lös med de andra kaninerna, han gillar att få komma ut och verkar mest nyfiken tills Tuss/Snuffan börjar ”tuffa sig” och markera att det minsann var de som var här först. Då taggar han som bara den (blir förbannad rentav) och så är slagmålet i fullgång, och han ger sig inte utan tar man då bort den andra kaninen (läs: tuss) ska han efter och bita mer i den.
Alla är annars jätte gosiga kaniner att ha att göra med som älskar att bli klappade och allt sånt. Snuff och Tuss är helmysiga med varandra i vanliga fall. Alla kaninerna är vuxna.
Hur hade ni gjort?! Vad kan jag göra? TIPS välkomnas VARMT!