Jaggen dopad på Elitloppet

Sv: Jaggen dopad på Elitloppet

Foder naturligtvis eller sabotage?

Hörde på nyheterna nu i P4, skulle just skriva en tråd. Nu vann alltså Conny även det här loppet pga. dopad jagge..

Visst är det kul att vinna när man bara kom trea men tråkigt att inte få möta publiken upploppet ner!!!
Hela solvalla hade ju gungat om det blivit Svensk seger.

Fy sjutton vad arg jag blev när jag hörde det på nyheterna! Andra gången dessutom...
Jag tycker det är för jäkligt att någon kan utsätta en häst för något sådant. Det här är ett av de största sportevenemangen vi har i Sverige, och det är verkligen trist att folk ska blanda in sån här skit i det.:devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Enligt svt.se är det spår av diklofenak (starka grejjer) som man hittat hos jaggen. Hos Lets Go hittade man etakrynsyra, som de troligtvis använt för att dölja andra preperat.

Då undrar man ju om hästen även var dopad i helgen då han satte nytt världsrekord i Kymi GP?

Tänkte lika. Undra om Jaggen är så bra, om han inte kan vinna utan att va dopad vill säga:confused: "lite elak får man vara":devil:

faan säger jag bara, att den människan(conny nobells kusk) ska ha sån tur, är så trött på honom. Aja, min asky mot kusken ska inte....åååå... Var tvåan oxå tvungen att vara dopad??? Är så tråkigt att folk fuskar, tror dem verkligen att de ska komma undan? Travsportens rykte blir inte bättre och jag tycker att alla hästar ska dopingkollas även INNAN loppet och sedan kan man sätta in reservhästar i stället för de som visar sig dopade. Detta förstör ju massor. Hade man vetat att jaggen var dopad hade inte hot shot knick behövt köra så fruktansvärt fort.. Victory tilly hade inte behövt bli störd. Tkr att travsportförbundet ska ta en allvarlig funderare på hur de ska fortsätta, hur de ska göra inför de större loppen. om man verkligen ska låta hästar från andra länder vara med och hur man då ska förhindra att de kommer hit dopade...blir så trött

Senast ändrad:

Vad har din avsky mot Björn att göra med detta???
Kan han hjälpa att Jaggen och Lets Go var dopade? :confused:
Tycker faktiskt synd om Både Björn & Olle som inte fick möta publiken som vinnare utan att det ska behöva bli såhär...

Man kan ju också fråga sig hur Gallier vågar att ge sin häst diverse preparat när han vet att han har ALLAS ögon på sig, speciellt efter Prix d'Amerique.
Jag tycker att han är helt blåst om han kan han kan komma till Sverige och Elitloppet och tro att han kan komma undan med en dopad häst...

Senast ändrad av en moderator:

Verkligen inte, klart det inte är deras fel. tkr inte synd om någon annan än motståndarna och hästarna som var dopade. Kan aldrig vara bra med en massa medel i kroppen. Och sedan tkr jag synd om ägarna till de dopade hästarna (OM de nu inte har varit med och dopad det vill säga, har dem de då är det inte synd om dem). Det hade kunnat sluta så annorlunda. Två andra hästar kunde fått vara med och kämpat om pengarna i stället för två fuskare.

för att inte snacka om alla spelare som blir lurade på konfekten.
i montéloppet vann ju tvåan o i Elitloppet så vinner trean ... hur länge ska man hålla på bongarna?
håller med om att det vore bättre att dopingtesta innan loppen o stryka dem helt. på så sätt får ju spelarna chansen att spela på de andra hästarna.

det svåra är att det tar så lång tid innan man får svaren, då får man kolla alla hästar några veckor innan loppet och det hjälper ju inte, för då kan de dopa sina hästar i mellan. MEn jag fattar inte vad dem tänker med, tror de vekligen att de ska komma undan med de? suck

Är det tekniskt möjligt att dopingtesta en häst innan loppen?
Hur lång tid tar det att få reda på resultatet?
Har för mej att det är en del processer innan man har ett fullständigt resultat, eller har jag helt fel?
Hade det gått att dopingtesta innan de riktigt stora löpningarna hade det ju varit toppen ...för ALLA parter.

jo, jag vet att det är ett problem, men problem är till för att lösas ... och när det är pengar inblandade så brukar det gå till slut ...
preliminära snabbtest kanske? :crazy:

*Gotlandsrusset* skrev:
om du läst mina inlägg så hade du sett att det tar flera veckor att få fram ett svar på ett dopingtest..

Tyvärr har jag inte läst alla "dina inlägg"... Då hade jag ju inte behövt ställa frågan.
Och det var du som hade förslag på att man skulle testa innan löp och sätta in reserver :crazy:

babsan skrev:
för att inte snacka om alla spelare som blir lurade på konfekten.
i montéloppet vann ju tvåan o i Elitloppet så vinner trean ... hur länge ska man hålla på bongarna?
håller med om att det vore bättre att dopingtesta innan loppen o stryka dem helt. på så sätt får ju spelarna chansen att spela på de andra hästarna.
För spelarnas skulle blir det inte någon skillnad, det resultat som blev det gäller för spelet...
I montéloppet var det ju inte doping utan viktreglerna som "ställde till" det.

Snurrfian skrev:
För spelarnas skulle blir det inte någon skillnad, det resultat som blev det gäller för spelet...
I montéloppet var det ju inte doping utan viktreglerna som "ställde till" det.

Håller med dej... Men man kanske ska tänka på de som spelat på Conny som vinnare, de får ju ingen utdelning, trots att han nu blir vinnare av loppet.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 096
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London