Jagar katten...

P

Polipop

Vi ha en blandras på snart ett år. han är helt genomsnäll, älskar allt och alla, specigellt barn. han älskar även katter, bara lite för mycket..?
inne i huset går det oftast ganska bra, katten är helcool och bryr sig inte ett dugg vad hunden gör. dom ligger ofta och tvättar varandra och så. sen ibland får hunden ryck och börjar hoppa på katten? :O när man är utomhus och han ser en katt blir han alldeles galen, det är knappt så man orkar hålla i honom! jag vet inte om han vill bita ihjäl katten eller om han bara vill leka, men det börjar gå för lång då han ofta skrämmer bort min älsklingskisse så han inte får komma in och äta o sova :(
Någon som har något tips på hur man kan få bort detta beteende?

ursäka om inlägget blev lite luddigt och att jag är rätt kass på formulera mig. men det är bara fråga på om det är nåt.

Sv: Jagar katten...

Jag har ingen lösning, men ett liknande problem... min 4,5 mån har hittat en bästis i grannkatten. Han blir helt till sig när han ser den och katten springer fram till oss och stryker sig mot hunden som svarar genom att suga på kattens öron och slicka den på pälsen. Det är jättegulligt, men nu har jag börjat fundera på om detta kommer att leda till att Wilton tappar respekten för katter. Han har blivit fräst åt innan och då lärt sig att man inte ska gå närmre än 1 m från katten för då åker man på en snyting... Men han vill gärna jaga efter dem... Vet som sagt inte om det är ett problem eller ej?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 588
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 038
Senast: Liran
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka