Jag vill spåra viltspår i Göteborg!

paradiset

Trådstartare
Har velat det länge och nu när hunden visat sig supertaggade och spårar själv :eek: så måste jag ta tag i det snarast! Men hur gör man? Var får man tag på blod och klövar? Finns det någon som vill träna med oss i Göteborg!

Helst börja innan snön kommer för i dagsläget kan jag inte hqa honom lös pga att han blir helt galen när han känner färsk vittring!

Sv: Jag vill spåra viltspår i Göteborg!

Kände lika dant med min hund, ville komma igång, men fick inte tag på klövar,
så jag köpte blodpulver, sele och spårlina och så tog jag en köttbit istället för klöv. Det har gått jättebra, har blandat blodpulver i en nappflaska och dragit en köttbit eller ett färskt märgben i spåret, senaste spåret vi gick var 20 timmars liggtid på och det gick jättebra!
I början tänkte jag bara "skog" men har börjat lägga spår i öppen terräng, åkerkanter m.m. det har öppnat mer möjligheter, och hunden bryr sig ju inte,
bara han får spåra!
Jag är nybörjare på spår så Ni som kan det här får gärna säga vad Ni tycker om att "ta vad man har att spåra med"

Blod brukar finnas att köpa på ica maxi och liknande, klöv kan du kolla på blocket bla. Eller leta upp närmsta jaktlag.
Kom ihåg att du måste ha tillstånd från jordbruksverket när du spårar med nötblod!

Har velat det länge och nu när hunden visat sig supertaggade och spårar själv :eek: så måste jag ta tag i det snarast! Men hur gör man? Var får man tag på blod och klövar? Finns det någon som vill träna med oss i Göteborg!

Helst börja innan snön kommer för i dagsläget kan jag inte hqa honom lös pga att han blir helt galen när han känner färsk vittring!

Arken zoo i kållered och Arken zoo (fd huveröds) på backaplan säljer både klövar av varierande slag och fina halvliter droppflaskor med fryst blod.

Man får fråga i disken för de har grejjerna i frysarna i lagret, alla gånger jag varit inne för att köpa har de haft men man kan ringa innan för att dubbelkolla så man inte åker i onödan.

Annars har jag ett gäng både klövar och blod liggandes i frysen så om du kommer förbi slottskogen (har flyttat till dit i närheten) och slår mig en pling kan du få en av varje för att börja iallafall! :)

Jag ska till Arken på löning, har lagt undan 3 st 5 kgs VoH till William där!. Men jag har en bättre idé? Kan inte vi spåra ihop ngn dag för jag tror jag behöver lite hjälp/info oxå. Så tar jag bara Melvin så får han lite egentid också!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 119
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 900
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V