Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill inte att min dotter ska ha glömt sin dator i säkerhetskontrollen på flygplatsen i Mumbai när hon befinner sig i Chennai och hennes telefon integår att ringa till andra delstater i Indien. Datorn behöver hon för både plugg och jobb dit hon ska. Jävla skit alltså.
Men fy tusan! Hur har det gått för din mamma?Akta er om jag få jobb där nere, jäklar vilken svetslåga jag ska vara när jag väl är på plats!
- Jag vill inte att min mamma ska söka akut tisdag kväll till en närakut och sen bli hemskickad då de inte kan röntga utan röntgen ska tas dagen efter på ett närsjukhus.
- Jag vill inte att hon inte får komma in till närsjukhuset för röntgen.
- Jag vill inte att hon får vänta i över tre timmar på en ambulans när hon har så ont att hon bara gråter och inte kan röra sig.
- Jag vill inte att hon har så hög smärttröskel att andra skulle svimma om de var i närheten!
- Jag vill inte att hon ligger på en akut i flera timmar med så svår värk att hon både gråter och knappt kan prata av värk, UTAN ATT NÅGON SETT TILL HENNE!
- Jag vill inte bo så långt ifrån att jag får ringa akuten och fråga vad det är för fel i huvudet på dem som prioriterar bort henne i över fyra timmar utan att ens sett till henne!
- Jag vill inte att hon är på väg att skriva ut sig själv för att smärtorna gör att hon inte står ut och heller ligger hemma och plågas än på en kall brits där ingen bryr sig om hon lever eller dör!
- Jag vill inte inse att om jag hade åkt när min syster försökte få en ambulans till henne redan hade varit nere hos henne sedan ett par timmar och levt djävulen istället för att sitta arg, frustrerade och FÖRBANNAD hemma!
- Jag vill inte att man ska behöva vara frisk och ARG för att få den vård man har rätt till, gamla människor kan ligga och DÖ om de inte har anhöriga som slåss för dem!
- Jag vill inte behöva jaga på telefon för att min mamma ska få den vård hon behöver och har rätt till, förra gången fick de betala skadestånd, FÖRBANNADE JÄVLA VÄSTRA GÖTALANDS LANDSTING!
Hon ligger kvar, brorsan åkte 70 mil, är på plats och informerad. I morgon gör jag en officiell anmälan.Men fy tusan! Hur har det gått för din mamma?
Ok, helt galet hur de behandlar folk.Hon ligger kvar, brorsan åkte 70 mil, är på plats och informerad. I morgon gör jag en officiell anmälan.
Tack, är väl fan att man ska behöva bråka! När hon var hos mig i Sthlms-regionen fick hon ambulans inom 20 minuter och adekvat vård + 6 dar på lassaret. I centrala Gbg får hon vänta i tre timmar på ambulans och 4!!! timmar på Mölndals sjukhus för att träffa en läkare!Ok, helt galet hur de behandlar folk.
Hoppas det löser sig och hon får rätt vård
Ja det är sjukt.Tack, är väl fan att man ska behöva bråka! När hon var hos mig i Sthlms-regionen fick hon ambulans inom 20 minuter och adekvat vård + 6 dar på lassaret. I centrala Gbg får hon vänta i tre timmar på ambulans och 4!!! timmar på Mölndals sjukhus för att träffa en läkare!
Jag kan förstå att det är mycket som går före med olyckor, men sen att inte ens se till en patient på flera timmar och ändå prioritera bort henne?!Ja det är sjukt.
Där tycker man ju att en ambulans ändå borde hinna fram hyfsat fort
Tack, en stor anledning till att jag vill flytta i år.