Du behöver inte be om ursäkt. Jag är tacksam för alla tips jag kan få!
Jag har ätit alla mina mediciner, utom litium, i så många år så det känns osannolikt att det skulle bero på någon av dem, men omöjligt är det ju inte. Speciellt inte eftersom litium kanske kan påverka dem också. Så därför håller jag på att sänka dosen på den som är mest känd för att ge trötthet och jag misstänker att det eventuellt är den sänkningen som har gjort ångesten, paniken och depressionen så mycket värre sista veckan, men det kan också vara ”normala” svängningar.
Mina ångestdämpande kan också ge trötthet men sedan jag fick öka dem igen så har jag faktiskt blivit en liten gnutta piggare eftersom jag inte har lika mycket ångest som hindrar mig, dock tar de inte paniken alls. Paniken tror jag bottnar i frustration och hopplöshet över tröttheten och sedan har den brett ut sig över allting annat också.
Jag äter också ”uppåttjack” och utan dem hade jag inte klarat mig alls. Samtidigt så maskerar de ju till viss del problemen så jag kanske tar ut mig för mycket, men jag gör ju i princip ingenting så jag fattar inte hur jag kan göra för mycket.
Jag hoppas att du mår bättre nu
Depression, trötthet, ångest osv är ett helvete
Tack