@Lyan jag har inte hunnit skriva men har tänkt i ett par dagar på det där med att du liksom går "tom" för energi på eftermiddagen kvällen, jag gissar att det även kan hänga ihop med att du inte fyller på dina energilager genom att äta BRA mat under dagen. Medicinerna innehåller ju faktiskt ingen energi, utan du måste få i dig energi igenom maten, och av vad du berättat att du brukar äta så är det mycket "tomma kalorier" som förbrukas väldigt snabbt, och inte mycket proteiner som din kropp behöver för att bygga upp sig själv och bli starkare.
På tal om att lägga pengar på sig själv så tycker jag även du ska prioritera att lägga pengar på bra mat fast den kan vara lite dyrare. För i ärlighetens namn så kommer du inte orka med en till hund om du inte blir friskare än vad du är nu, och om du ska bli friskare så måste du (är jag övertygad om) ändra på hur/vad du äter.
Jag vet det är knepigt iom du har så svårt för att få i dig mat som du inte känner för just där och då, men kan du t.ex. se till att ha hemma frukt och grönsaker som både du och marsvinen gillar, och försöka ta lite av det nu och då under dagen? Jag märker iaf stor skillnad om jag t.ex. äter några morotsbitar när jag är i stallet istället för en kanelbulle, jag får betydligt mera varaktig mättnadskänsla och energi av morötterna. Och om det är något som du kan ge till djuren i fall du inte orkar äta det själv, så har du inget att tapa på det heller?