D
dockan_
Vet att det finns många trådar om hull, men jag skriver ändå.
Just nu står jag i ett stall där de mesta ingår. Byter stall imorgon eller söndag till ett bättre.
Men jag undrar hur jag ska få upp mitt vbl i hull? Där jag står nu fodras det 3 ggr om dagen, och de stallet jag ska flytta till är 4 fodringar per dag.
Just nu ser hennes foderstat ut såhär:
Morgon;
2 kg hö
1 skopa blötlagt(En sån där kraft-skopa) korn & 3 dl kraft grund & 3 dl lucernpellets.
Eftermiddag:
5 kg hö
Kväll;
5 kg hö
1 skopa blötlagt korn, 3 dl kraft grund & 3 dl lucern.
Gav henne tidigare 2 skopor korn på kvällen, men hon käkar inte upp allt då.
Antar att höet inte är dom bästa värdena i.
Men vad kan jag få för råd från er? Är det något jag borde byta ut? Eller öka.. Behöver råd, vill att hon ska gå upp mer i vikt.
Observera att jag har haft henne i en månad snart.
Kan någon hjälpa mig?
Hon är 8årigt vbl och vi rider lättare pass till att börja med nu varje dag, klättrar en del, för att hon ej har några muskler och är i full kondition.
Just nu står jag i ett stall där de mesta ingår. Byter stall imorgon eller söndag till ett bättre.
Men jag undrar hur jag ska få upp mitt vbl i hull? Där jag står nu fodras det 3 ggr om dagen, och de stallet jag ska flytta till är 4 fodringar per dag.
Just nu ser hennes foderstat ut såhär:
Morgon;
2 kg hö
1 skopa blötlagt(En sån där kraft-skopa) korn & 3 dl kraft grund & 3 dl lucernpellets.
Eftermiddag:
5 kg hö
Kväll;
5 kg hö
1 skopa blötlagt korn, 3 dl kraft grund & 3 dl lucern.
Gav henne tidigare 2 skopor korn på kvällen, men hon käkar inte upp allt då.
Antar att höet inte är dom bästa värdena i.
Men vad kan jag få för råd från er? Är det något jag borde byta ut? Eller öka.. Behöver råd, vill att hon ska gå upp mer i vikt.
Observera att jag har haft henne i en månad snart.
Kan någon hjälpa mig?
Hon är 8årigt vbl och vi rider lättare pass till att börja med nu varje dag, klättrar en del, för att hon ej har några muskler och är i full kondition.