Jag valde att omplacera...

Speciella_tina

Trådstartare
Detta är utklippt från min blogg, så det kan verka osamanhängande!

Som en del av er minns funderade jag på att omplacera Lady, men gav det en chans, och det blev bättre. Tyvärr vände det igen, och blev värre och värre...

Lady trivdes inte bra här hemma längre. Tyvärr. Jag har aldrig träffat en annan hund som Lady, och hon kommer för alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Lady har aldrig haft några problem med att umgås med stora hundar, men det blev för mycket att leva med en. Jag började märka att Lady blev mer innåtvänd. Hon slutade pocka på uppmärksamhet, kom inte när man ropade, körde inte ens sin repertoar för en godisbit. Lady gillade att leka med Nemi, men Nemi var alltför hårdhänt för henne, och nu de sista dagarna var Lady full av ruvor.

Det tog väldigt mycket energi från mig att hela tiden passa så att inte Nemi störde Lady, och jag kunde inte heller ha Nemi i buren dygnet runt. Jag vill ha en hund att jobba med, och därför valde jag att behålla Nemi.

Jag älskar Lady, och jag grät floder när jag fattade det här beslutet, men för Ladys skull måste jag vara stark och oegoistisk.

Nu har Lady lämnat mig. Det känns fortfarande tungt, och jag gråter när jag skriver om det. Men jag vet att Lady har det bättre nu, och att hon bor hos någon som kan ge henne det jag inte kunde. Lady har alltid haft stor seperationsångest, och det har varit jobbigt att lämna henne ensam då hon har stått och ylat i flera timmar. Hon har nu flyttat hem till en äldre man i Karlstad som kommer kunna ha med henne på jobb varje dag. Han avgudar henne verkligen, jag kan inte tänka mig ett bättre hem för henne. Det är jobbigt för mig att inte kunna träffa henne så ofta, men det är nog bäst så, annars hade jag inte kunnat låta bli att hälsa på varje vecka, och det bara gjort henne förvirrad. Nu kommer jag kunna träffa henne ofta, eftersom han är i Skåne en del. Jag kommer ha kontakt med honom, och han är dessutom min uppfödares pappa.

Det känns fortfarande ledsamt, men det är viktigt att tänka på att jag lider mer av det än Lady, som nu för första gången i sitt liv har en kompis i sin egen storlek, en liten chihuahua.
 
Sv: Jag valde att omplacera...

Man gör det beslut man tycker känns bäst. Är ju bättre man tar ett beslut än försöker och försöker för sin egen skull, även om man gärna vill det. Du tänkte på lady och det är det bästa.
Var Lady den där lilla taxblandningen :love:
 
Sv: Jag valde att omplacera...

Vad härligt att hon fick ett sånt bra hem :love:

När jag skaffade hund nummer 2 så hamnade hund nr 1 i en depression. Han vart inåtvänd, undvek oss i familjen (låg under sängen och ylade men vägrade komma fram) och blev väldigt slö.
Han var sån i 6 månader :eek:! Men strax innan jul vände allt och han är nu samma glada, positiva hund som innan. Som tar för sig! Han tigger igen, jagar fåglar igen mm. Det känns jättehärligt.

Hade jag gjort det valet som du gjort hade jag valt bort hund nr 2. Men du vill ju mer med din hund så att du omplacerade taxblandningen var ett bra val! Speciellt när hon verkar ha fått ett sånt underbart hem :)
 
Sv: Jag valde att omplacera...

Tack för ert stöd! Ja, Lady var min lilla taxblandning. Det känns skönt att höra folk säga att jag gjorde rätt val, även om jag själv vet det. Det finns de "i verkligheten" som ansett att jag gjort fel. Vissa som inte tycker man gör av med djuret som kom först, och vissa som tycker att man aldrig och under inga omständigheter omplacerar.

Rapport från Lady: Hon har det toppen, och han som fick henne har ringt mig och tackat mig 5 gånger!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 156
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 408
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 517
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp