Jag = Tigermamma!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jag = Tigermamma!

Jag har och kommer aldrig åka och hälsa på en nybliven mamma/pappa på BB eller åka hem om jag inte blir bjuden!

Förstår att framför allt mamman vill vila och ha de lugn och ro kroppen behöver ta igen och "läka" sen är de mkt nytt som händer för den nya familjen man vill granska gosa snosa på sin bäbis.
Efter ca 1-3 månader brukar de gå över och man vill ist visa upp sitt barn och man vill att folk ska hålla=)

Sen är jag ju ingen bäbisfanatiker så jag har inge behov att kuta runt till nyblivna föräldrar(kompisar)

Fast när hästar föds blir de svårt att hålla mig borta :D

Jag fattar inte heller!
Jag har inga barn, inget planerat just nu men runt omkring mig så föds det ungar på löpande band. Har massor med kompisar som spottar ur sig ungar just nu och vad jag inte förstår är hur de orkar för de ska hålla samma tempo som de gjorde innan de födde barn.

De släpas runt på veckogamla spädbarn på krogen (med hörselskydd) och det jublas över att det går nu när det är rökfritt och bäbisarna ska med på fester och middagar och det ska resas och vara med precis överallt! Är det nån ny trend nu? Eller ska det bara bevisas att livet minsann inte förändras "bara för att man får barn"! :confused:

Hur orkar dom?
Jag kommer inte klara det tempot! Jag vill inte! Får jag barn vill jag verkligen boa in mig som någon skrev.
Jag kommer itne gå ut bland folk på veckor! :-)

Oj såna kompisar du har,här är en som efter snart 4 månader fortfarande är rätt inboad,och tycker det är projekt att gå utanför dörrn,hade inte ens lust att svara i telefon i början,och ville någon mig nåt fick de masa sig hit så öppnade jag ev dörren,var alldeles för upptagen med bebis och mig själv i början.först nu när vi (bebis & jag) fått lite rutin på det hela är vi ute mer,hälsar på folk fikar osv.

Man får ibland lite pikar om hur insnöade vi är,men men,vi kör det tempot som passar oss.Skall faktskt på sexparty på lördag med några tjejkompisar & då skall Hampe ev med supandet & utgången sedan hoppar vi över.
Att dra med veckogammla barn ut på krogen är inget jag varken skulle orkat,velat eller vågat med tanke på smittorisken...

Jamtland skrev:
Redan nu, innan bebis ens kommit ut så känner jag mig så aggressiv att det börjar kännas oroligt... Jag vill INTE ha hit en enda besökare när bebis är född (förutom MIN familj), jag vill vara IFRED! Och hur säger man det till folk?! Typ ens bästa vänner och dyl... Och jag vill absolut INTE behöva lämna ifrån mig bebis så någon annan får gulla med henne/honom... Förutom till sambon och till mina föräldrar och syskon då förstås.

Har redan talat om för sambon att jag tänker gömma ena bilen och låsa dörren och låtsas inte vara hemma när vi kommit hem från BB. Han är helt med på noterna...

Normalt "boa-in-bebisen-beteende" eller är jag/vi udda?

Jenny
Det gör du rätt i! Det är en sund och viktig inställning tycker jag! Min man sa till alla att jag behövde hämta mig och inte mådde så bra. De gjorde att folk höll sig borta. sedan kunde jag ta kontakt när jag själv kände att det var läge för det. Då blev det hela mycket roligare. Detta var med mitt tredje barn.
Med min första skulle jag önskat att jag var så stark att jag sa nej till alla. Det var jag inte och istället mådde jag dåligt över alla besökare. Med tvåan som var rätt tät så var det inte ngt problem direkt.

cirkus skrev:
Jag håller med dig om allmänna rapporteringsplikten...

Men ibland uppfattar jag det som att det går åt överdrift åt andra hållet, den gravida rapporterar alldeles o-ombedd om alla detaljer - och blir förolämpad när man är ointresserad.

Exakt :crazy: Jag VILL INTE veta allt om folks graviditer. Jag vill inte höra något alls faktiskt. Jag frågar om jag vill veta, annars behöver folk inte berätta.

River upp alldeles för mycket varje gång någon börjar berätta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 388
Senast: Kaching
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar