Jag ska rida western idag!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
Sv: Jag ska rida western idag!

Shit! :p Se till att ha MYCKET vasselin i öronen, annars kan det lätt bli skavsår där....:angel: ;) :rofl: :rofl:

/Carina :eek:

Fendi skrev:
Du som ryttare borde veta att det inte är varken lämpligt eller tillåtet på de flesta klubbar att rida i munkjacka. Luvan är olämplig då hästen lätt får tag i den och man kan fastna och kvävas.
[/QUOTE]

Inte för att driva med någon, men vilken bild jag fick av en häst som får en ide, vill busa, och greppar tag i luvan och ruskar om. I min fantasi ser det ganska kul ut.

Men, men, hur menar du eg. att man skulle kunna fastna? Enda sättet jag har fastnat på var när jag satt av på engelskt vis och fick hornet under BH'n, fram.

vadå hemsk utrustning:crazy: :mad:

jag tycker western är så sjukt snyggt& verkas aaaas kul och jag vill definitivt testa på det .. :love:

:love: helt rätt inställning :love:

det är så sjukt snyggt och det är verklig aaaas kul!!!
testa, jag lovar du kommer inte att ångra dej

western utrustning kan vara så extremt överdriven och ful massa krims&krams , de ska vara naturellt fint o neutralt inte för utspacklat ser så onaturligt ut .. den där lila skjortna usha .. reinigshästen var fin :)

Här är en bild på Quarter4ever från igår när vi träffades!
Kul att träffa dig föresten! :love: Du var så gullig och glad!
Fotona blev lite suddiga bara! :(
IMG_0694.jpg

och en som jag tyckte blev så fin! :D
IMG_0696.jpg

Inte jag men en ganska nära vän till mig har provat att rida westen- sadel och sa att det var stor skillnad mellan en vanlig och en cowboy sadel:D

haha.
ja det hade bara varit att säga till så hade jag förevigat den stora stunden:rofl: :rofl:

Synd att bilderna blev så suddiga, och kunde du verkligen inte ha lyckats fått på bild när "Glossy" (stavning?) faktiskt gick såå bra,
klunsan på ryggen är ju inte mycket att göra nåt åt:angel:
(syftar på mig själv då)

Colonels_king skrev:
är det bara jag som tycker att hästen ser naken ut i en hunterklass?

haha det var min första tanke. Det ser ut som om det saknas något...

quarter4ever skrev:
haha.
ja det hade bara varit att säga till så hade jag förevigat den stora stunden:rofl: :rofl:

Synd att bilderna blev så suddiga, och kunde du verkligen inte ha lyckats fått på bild när "Glossy" (stavning?) faktiskt gick såå bra,
klunsan på ryggen är ju inte mycket att göra nåt åt:angel:
(syftar på mig själv då)
Du är så himla snäll och Gullig Cathy! :bow:
Allt var tack vare dig!!

Inga problem att ta ner henne isåfall! :rofl:
Följ med till Göteborg nästa gång vetja! ;)

kl:
jag är ju en dressyrryttare som älskar western o har alltid utbildat mina hästar enl neckreining bla..menhar dock en annan samling änpå westernhästarna..jag tycer de lutar åt fel håll,jaghar balansproblem,så de ärlite läskiga
dessutom känns det inte närde travar-ibillar jag mig,har inte vågat rida någon...:)

jag tycker om markhanteringen och jag ser väldigt få westernryttar esom inte har bra balans,jag gillar att det är rätt avslappnat,de har roligt och prestige finsn säkert,men inte som på vanliga sidan..

nu har jag ju lite fel ras,frieser...

men.....

den 4 startar jag min första westerntävling,kommer garanterat göra en idiot av mig själv,men hästarna komer säkert ha kul!
skall rida trail o w horsemanship

detta har jag funderat på under många år,menaldirg vågat.

nu har jag ju sån -tur-att jaghar två riktiga proffs anställda hos mig så jag an få lite funderingar därifrån..

och som dressyrryttare kanjagbara säga att jag funnit det enbart positivt att ha westernryttare som rider mian dressyrhästar,vi kompletterar varandra mktbra o jag vet at de sitter i absolut balans o med mjuk hand.
sen attde stackarna nästan studsade av i början r en hlet annan sak..jag anställer helt i fortsättningen westernrytatre faktiskt,det är rent fantastiskt så bra det fungerar,mn det beror ju också på pesonligheten hso personalen,ävenom ridningens pelar ens tor roll.

så jag ser fram mot tävlingen o är helt övertygad oma tt folkkommer få ngtatt fnissa åt efteråt..jag kommer förmodligen göra en held el saker fel ose jättetöntig ut o det där emd att släpa runt hovarna i spånet med näsan vid knäna..njae,vii är inte så bra på det:)(djup ironi)
dessutom ärmina hästar jättestora o jag funderar fortfarande på hur mkt jagskall behöva lutamig framåt för att öht nå grinden..får de plats på bron? kan de trava över dessa pyteavstånd på bommarna elerskall man ta dem i piaff?:)

inte har jag tränat heller,men dte får gå ändå. skall fixa en grejdekan gå upp på nu i veckan o så får jag välöppna varenda grind inom synhåll..

Liknande trådar

Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 494
Senast: Speedway
·
C
Western En av hästarna som kom hem i Torsdags var AKILAS haflinger Lolla. 9 år gammal och 144 i mkh. Hon är en häst med egen vilja och mkt stark...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: CindyLou
·
M
Western Hej alla westernmänniskor! Skulle först vilja säga att ni på detta forum verkar vara väldigt jordnära, raka och trevliga människor...
Svar
5
· Visningar
1 568
Senast: Fendi
·
Western Flyta tråden om den är fellagd, men jag börjar här då den handlar om western. Några vänner till mej har varit på en 3-dagars kurs för...
2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar