Ska det vara så här att rida western??

Testa att komma tilll en dressyrkurs med jeans och westernutrustning på en travare.

Det finns auktoriserade tränare genom WRAS men vem som helst kan utge sig för att vara tränare. Det är ju upp till var och en om de vill välja en auktoriserad eller inte. Mig kvittar det tex, jag går mer på vad jag sett tränaren göra. Hur jag tycker att den personen lär ut och tränar hästar.

Synd att dina vänner fick en dålig upplevelse, men jag hoppas som någon annan skrev att de ger det en chans till hos någon annan tränare.

För många av oss innebär träningen att vi skall tävla så småningom. På tävlingsbanan vill du inte att domaren skall höra dig om du säger till hästen att stanna tex. Då gäller det ju att träna hästen på samma sätt hemma. Så givetvis gapar vi inte på hästarna även om vi använder röstkommandon.

Vad det gäller jeans så måste du inte ha det. Själv använder jag en byxa som jag syr själv. Inte för att jag ogillar jeans utan för att matcha i färg med överdelen. Så jeans är inte ett måste.

Trist att det inte var bra för dina kompisar!

Jag har varit där och var nöjd. Tyckte att man var mycket mån om att hästarna skulle ha det bra och man fick absolut inte vara "dum" mot hästen. De gick ju på stång hela gänget så det är ju viktigt att ingen turist sitter och förstör munnen på hästen.

Vi hade flera i vår grupp som red med engelska ridbyxor osv, det var inte tal om någon diskriminering av de ryttarna.

Liknande trådar

S
Western Jag har ridit engelsk riding sen jag avr liten, men nu har jag bytt gren och vill satsa fullt ut på western men eftersom jag aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: clarinho
·
M
Western Hej alla westernmänniskor! Skulle först vilja säga att ni på detta forum verkar vara väldigt jordnära, raka och trevliga människor...
Svar
5
· Visningar
1 567
Senast: Fendi
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Parfym
  • Fråga om kollegors roller

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat